Olen salannut yhteystietoni, eivätkä edes viranomaiset löydä minua. Kysyttävää?
Kommentit (219)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:09"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:04"]
Voi elämänlaatu vanhuksena olla aika huono.. Tai jos sairastuu.
[/quote]
Kuinka niin? Kerro perustelusi. Kiinnostaa tietää, jos olen vaikka jättänyt jotain huomiotta. Kun sairastun, tapaan käydä lääkärissä yksityisellä lääkäriasemalla.
[/quote]
En ole tuo edellinen, mutta kyllä ne yksityisetkin kysyvät osoitteen eikä kaikkia terveyspalveluita ole mahdollista hoitaa yksityisenä. Jos esim. joutuisit liikenneonnettomuuteen, niin julkisen puolen päivystykseen päätyisit, jossa taas kyseltäisiin yhteystietoja. Vanhuksenakaan ei ole varakkaallakaan juuri mahdollisuuksia hoitaa kaikkea yksityisesti, jos ei hanki yksityishoitajaa kotiinsa 24 h/vrk, josta taas joutuu maksamaan niitä veroja ja olemaan työnantajana, jonka osoite on oltava selvillä. Muutoin joutuu kunnalliseen hoitoon, jossa jälleen kerran selvitetään mikä se kotiosoite onkaan, jotta tiedetään, mikä kunta sen hoidon on velvoitettu järjestämään.
[/quote]
Jos ja jos. Teoreettista pohdiskelua. Yksityisellä voin antaa aivan minkä hyvänsä osoitteen, ei sitä tarkisteta. Näin teenkin, eri terveysasemilla on eri osoitetiedot minulle, en tiedä mitä ne niillä tekisivätkään, kun maksan laskun suoraan tiskillä ja tiedot koetuloksista tulevat kännykkään tai sähköpostiin.
Liikenneonnettomuudessa en ole ollut. Jos olisin hengenvaarassa, minut hoidettaisiin riippumatta siitä, onko minulla osoite vai ei. Voisin valehdella sinnekin osoitteeni ilman seurauksia, mutta hengenvaarassa en tietenkään näkisi mitään syytä siihen.
Vanhuus taas on niin kaukaista aikaa, etten osaa ottaa siihen kantaa. Nyt elän näin, ehkäpä sitten vanhainkotiin joutuessani joudun taas olemaan osa yhteiskuntaa. Mutta se on taas kerran teoriaa, enhän tiedä elänkö edes vanhaksi. Tuskin haluankaan elää.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:52"]
Olen puhelinoperaattorilla töissä, ja voin sanoa että jos sut haluaan löytää niin sut löydetään. :)
[/quote]
Ellei prepaid ole otettu kumppanin nimiin?
[/quote]Kumppanin nimen käyttö on liian suuri riski, kannattaa ennemmin käyttää jonkun ihan vieraan tietoja (vaikka kierrätyspaperilaatikosta kaivaa henkilötiedoilla varustettuja papereita).
[/quote]
En tätä tarkoittanutkaan. Vaan tarkoitin, että kumppani olisi voinut marssia ärrälle ja omilla henkkareilla ostaa prepaidin, jonka sitten salaa antaa käynnin jälkeen ap:n käyttöön.
[/quote]Eikö sitten tämän piilottelijan läheisimmän ja luotettavimman tiedot olisi kuitenkin yhdistettävissä tähän liittymään? Ja jos tarkennusta tietoihin jostain syystä haluttaisiin, viranomaisellahan olisi jo (tietämättään tosin) tämän piilottelijan kotiosoitekin hallussa.
(sori jos olen väärässä ja intän turhaan, en ole perehtynyt tähän prepaid-hommaan sen tarkemmin)
Muuten, Suomessa on tällä hetkellä varmaan tuhansia ihmisiä rekistereiden ulkopuolella. Eikä heidänkään löytämiseksi mitään ylimääräistä vaivaa nähdä, joten ole huoletta kukaan ei ole sinunkaan perässäsi.
[/quote]
Sadannen kerran: prepaidin saat ilman minkäänlaista rekisteröitymistä. Sen kuin marssit R-kioskille 20 euroa kourassasi ja ostat sen. Ei siihen mitään osoite- ja henkilötietoja tarvita.
[/quote]Tuhannennen kerran sitten vaan sulle: ei maksa edes kahtakymppiä mutta jostain syystä jossain vaiheessa joku sanoi että kannattaa rekisteröidä asuinkumppanin nimiin. Viimeksi kun ostin prepaid-nettiliittymän se maksoi 6,90 enkä todellakaan rekisteröinyt sitä.
Tulit jostain inttään tähän juttuun, ihan turhaan koska sulla ei ollu mitään uutta tietoa etkä osaa keskustella niinkuin aikuiset keskenään.
Yritin vastata samalla tavalla sulle, jos vaikka nyt ymmärtäisit.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:37"]
Luuletko, että joku on sinun perässäsi?
[/quote]
En. En ole erityisen vainoharhainen, mutta en vain halua olla kenenkään tavoitettavissa. Se alkoi kokeiluna joitain vuosia sitten ja on laajentunut elämäntavaksi. On kiinnostavaa elää ikään kuin irrallaan yhteiskunnasta, näkymättömänä haamuna.
[/quote]
Mitä jos joku sukulainen tahi muu tuttava testamenttais sulle omaisuuttaan ja viranomaiset lähettää sun vanhaan osoitteeseen sulle tiedoksisaannin perinnöstä. Silloinkinko haluat olla teillä tietämättömillä? Ihan vain kun on kivaa olla haamu.
[/quote]
Minulla ei ole yhtään äveriästä sukulaista enää hengissä. Ja vaikka olisi, en tarvitsisi testamenttilahjoitusta yhtään mihinkään, menköön jollekulle joka tarvitsee sitä paremmin. Mutta tosiaan, en tunne ketään joka edes teoriassa voisi lahjoittaa mitään.
[/quote]
Eli jos saisit perintöä, niin menettäisit sen valtiolle kun sua ei löydettäis :) Hah, maksat vielä rahaakin siitä, että saat leikkiä kuurupiiloa.
[/quote]
Huomasit varmaankin kohdan, jossa kerroin, ettei minulla ole rikkaita sukulaisia?
Tai sen, jossa kerroin, etten tarvitse enempää rahaa, pärjään nykyisilläni.
[/quote]
Ihanko loppuelämän riittävät nykyiset rahasi, jos elät vaikkapa 90-vuotiaaksi?
[/quote]
En aio elää niin vanhaksi. Ja kyllä ne riittäisivät, vaikka eläisinkin. Kuten sanoin, en kuluta juuri mitään. Ruokaan menee 200 euroa kuussa, siinäpä minun menoni.
Minulla on tiedossani ap:n puhelinnumero. Ja kuulin koko piilottelijasta vasta äsken.
Hyvin suurella todennäköisyydellä tiedän myös osoitteen, siis sen kämppiksen.
Ketjun aloittaja on täysi hoopo. Käyttämällä nettiä, verkkopankkia ja otto-automaatteja sekä asumalla yhdessä toisen ihmisen kanssa on jo aika pitkälle jäljitettävissä.
Netissä KUKAAN ei ole täysin anonyymi! Se on harha jota jotkut vain haluavat muiden uskovan. Vaikka käyttäisit avoimia Wifejä/ yritysten nettiä/ nettikahviloita/ prepaid liittymiä jää sinusta aina jälki, jota seurattaessa sinut voidaan jäljittää. Esimerkiksi Jenkkilässä eräs nuori nainen luuli olevansa fiksu lähettäessään anonyymin tappouhkauksen avoimesta wifistä. Hän osti läppärin panttilainaamosta - eli laitetta ei häneen voitu kytkeä. Hän asteli erään ison hotellin aulaan ja kytki koneen hotellin avoimeen wifiin. Loi itselleen sähköpostin peitenimellä ja kirjoitti tappouhkauksen. Lähetettyään sähköpostin nainen poistui paikalta, myi läppärin toiseen panttilainaamoon ja luuli olevansa anonyymi. KUNNES eräs päivä poliisit seisoivat ovella ja olivatkin päässeet hänen jäljilleen. Sen anonyymin sähköpostin lähetystiedoissa oli tietysti ip, joka johdatti hotellille. Koska tiedettiin tarkkaan mihin aikaan viesti oli lähetetty pystyttiin valvontakamerakuvista löytämään henkilöitä jotka istuivat koneidensa ääressä. Yksi kerrallaan poliisi oli sitten pystynyt sulkemaan pois nämä muut käyttäjät ja kun kuvista tappouhkauksen saanut henkilö oli vieläpä tunnistanut kyseisen naisen oli aika vaikeaa naisen enää esittää syytöntä.
Kameroita on joka puolella. Vaikka kävisit Utsjoella vain kerran elämäsi aikana Otto-automaatilla on sinun kuvasi tallennettuna.
Kuullostaa aika mielenvikaiselta, että joku edes kuvittelee olevansa piilossa. Mitä järkeä siinä on? Ei yhtään mitään! Kannattaisi käydä lääkärillä tarkistamassa palaako kaikki valot yläkerrassa. Kuullostaa nimittäin aika skitsolta.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:20"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:58"]
Jäljittämättymyytesi taitaa olla vain omassa päässäsi. Jotkut lapsetkin luulevat olevansa piilossa, kun laittavat kädet kasvoilleen, jolloin eivät näe muita.
Saattaa mennä tämä ketju sulla äitienpäivähassuttelun piikkiin.
[/quote]
Jos olet sitä mieltä, että minut voisi jäljittää, ole ystävällinen ja selitä miten se tapahtuisi. Muutenhan tuollainen väite on yhtä tyhjän kanssa.
[/quote]
Jos poliisi haluaisi esim. sut löytää, he käyttäisivät sosiaalisia verkostoja. Enkä tällä tarkoita facebookkia, koska siellähän et taatusti ole. Haastattelisivat siis ihan järjestelmällisesti kaikkia lähisukulaisiasi, sieltä alkaisi selvitä pikku hiljaa mahdollisia kavereitasi, heidän nimiä, heidän yhteystietoja jne. koko ajan menisivät lähemmäs ja lähemmäs, aina joku tutun tuttu tietäisi jotain jne. ja naps yhtäkkiä joku tietääkin, minkä nimisen henkilön kanssa asut tai edes missä päin asut nykyään jne. Ei vaadi kovin kummoisia salapoliisin töitä, että lähipiiriä ihan jututtamalla päästään pikku hiljaa jäljillesi. Jos tosiaan haluaisit kadota, lähtisit kultaharkkoinesi Kiinaan ja katkaisisit KAIKKI VÄLIT niihin ihmisiin, joihin olet elämäsi aikana ikinä ollut yhteydessä.
[/quote]
Poliisilla ei olisi mitään syytä etsiä minua, sillä en tee rikoksia.
Lähisukulaisia minulla ei ole, he eivät ole elossa. Kaukaisempia sukulaisia on, mutta heitä en ole nähnyt kahteenkymmeneen vuoteen.
Minulla ei myöskään ole kavereita, en ole tavannut ketään muuta kuin asuinkumppaniani vuosikausiin. Olen erakkoluonne enkä välitä sosiaalisista kontakteista.
Facebookissa itse asiassa olen, mutta tuttavani siellä ovat joko vanhoja työkavereita vuosien takaa tai pelkkiä nettikavereita, joita en ole koskaan tavannut.
[/quote]
Eikö fb:stä saa ongittua kumppanisi tietoja, jota kautta selviää asuinpaikkasi?
[/quote]
Tuskinpa, koska kukaan siellä ei tiedä meidän asuvan tai olevan yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:38"]
En suinkaan. Asun yhdessä ihmisen kanssa asunnossa, johon en ole koskaan virallisesti muuttanut.
[/quote]
Kämppiksellä ei ole kummoinen havaintokyky kun ole vielä huomannut sinua? Vai myönnätkö että valehtelit, kun väitit ettei KUKAAN tiedä missä asut?
[/quote]Et ole vielä vastannut tähän?
Kämppäkaveriani ei osata yhdistää minuun.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:36"]
Minulla on tiedossani ap:n puhelinnumero. Ja kuulin koko piilottelijasta vasta äsken.
[/quote]
No, kerro keinosi, miten selvitit asian?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:27"]
Kuten sanoin, käytän vain yksityistä terveydenhuoltoa, enkä asioi yleensä samassa paikassa usein, vaihdan sitä sen mukaan miten sattuu huvittamaan. Siispä terveysasemaani ei voi määrätä kukaan muu kuin minä ja omat mielihaluni, ymmärrätkö?
Ja kyllä, paperista veroehdotusta en ole saanut aikoihin. Koska minulla ei ole palkkatuloja, verottajaa tuskin kovasti kiinnostaa. Ja veroehdotukseni täytän netissä silloin, kun satun muistamaan. Ehkä verottajaa kiinnostaakin, mistä minä tietäisin, mutta ainakaan kukaan ei ole ryhtynyt minua etsimään. Tietääkseni.
[/quote]
Nykyisin saa valita haluamansa terveysaseman myös julkisella puolella. Yksityiset terveysasemat pitävät myös rekisteriä potilaistaan. Sielläkin olet joutunut henkilöllisyytesi todistamaan. Tietosi ovat itse asiassa hyvinkin monissa henkilötietorekistereissä. Jo se, että käytät pankkiautomaattia ja pankkikorttia (vaikkakin pipopäänä), ovat tapa löytämiseesi. Samoin kuin se, että sinulla on kertomasi mukaan kämppis.
Miksi sinut edes pitäisi löytää?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:58"]
Jäljittämättymyytesi taitaa olla vain omassa päässäsi. Jotkut lapsetkin luulevat olevansa piilossa, kun laittavat kädet kasvoilleen, jolloin eivät näe muita.
Saattaa mennä tämä ketju sulla äitienpäivähassuttelun piikkiin.
[/quote]
Jos olet sitä mieltä, että minut voisi jäljittää, ole ystävällinen ja selitä miten se tapahtuisi. Muutenhan tuollainen väite on yhtä tyhjän kanssa.
[/quote]
Vastauksistasi on tullut jo selville, ettei ketään kiinnosta jäljittää sinua. Juurihan mainitsit, ettet ryöstele Siwoja tms. Jos aihetta tulisi eli tekisit jonkun törkeän rikoksen Suomessa, voisi viranomaisia löytämisesi kiinnostaa. Nyt ei.
Ilmeisesti sijaintisi ei kiinnosta ketään, sillä kai sinusta muuten olisi katoamisilmoitus tehty.
[/quote]
Enpä ole väittänytkään, että ketään kiinnostaisi jäljittää minua. :) Olen vain pyrkinyt osoittamaan, ettei minua myöskään voisi jäljittää, ainakaan helposti, ja että näinkin voi elää, täysin irti kaikenlaisista virallisista rekistereistä ja järjestelmistä. Se vaatii vain oikeat olosuhteet.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:30"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:38"]
En suinkaan. Asun yhdessä ihmisen kanssa asunnossa, johon en ole koskaan virallisesti muuttanut.
[/quote]
Kämppiksellä ei ole kummoinen havaintokyky kun ole vielä huomannut sinua? Vai myönnätkö että valehtelit, kun väitit ettei KUKAAN tiedä missä asut?
[/quote]Et ole vielä vastannut tähän?
[/quote]
Ehe-ehe.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:39"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:27"]
Kuten sanoin, käytän vain yksityistä terveydenhuoltoa, enkä asioi yleensä samassa paikassa usein, vaihdan sitä sen mukaan miten sattuu huvittamaan. Siispä terveysasemaani ei voi määrätä kukaan muu kuin minä ja omat mielihaluni, ymmärrätkö?
Ja kyllä, paperista veroehdotusta en ole saanut aikoihin. Koska minulla ei ole palkkatuloja, verottajaa tuskin kovasti kiinnostaa. Ja veroehdotukseni täytän netissä silloin, kun satun muistamaan. Ehkä verottajaa kiinnostaakin, mistä minä tietäisin, mutta ainakaan kukaan ei ole ryhtynyt minua etsimään. Tietääkseni.
[/quote]
Nykyisin saa valita haluamansa terveysaseman myös julkisella puolella. Yksityiset terveysasemat pitävät myös rekisteriä potilaistaan. Sielläkin olet joutunut henkilöllisyytesi todistamaan. Tietosi ovat itse asiassa hyvinkin monissa henkilötietorekistereissä. Jo se, että käytät pankkiautomaattia ja pankkikorttia (vaikkakin pipopäänä), ovat tapa löytämiseesi. Samoin kuin se, että sinulla on kertomasi mukaan kämppis.
Miksi sinut edes pitäisi löytää?
[/quote]
Terveysaseman saa valita julkisella puolella, mutta silloinkin on kerrottava, mikä on se oma osoite ja kotikunta, jota laskutetaan käynneistä.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:52"]
Olen puhelinoperaattorilla töissä, ja voin sanoa että jos sut haluaan löytää niin sut löydetään. :)
[/quote]
Ellei prepaid ole otettu kumppanin nimiin?
[/quote]Kumppanin nimen käyttö on liian suuri riski, kannattaa ennemmin käyttää jonkun ihan vieraan tietoja (vaikka kierrätyspaperilaatikosta kaivaa henkilötiedoilla varustettuja papereita).
[/quote]
En tätä tarkoittanutkaan. Vaan tarkoitin, että kumppani olisi voinut marssia ärrälle ja omilla henkkareilla ostaa prepaidin, jonka sitten salaa antaa käynnin jälkeen ap:n käyttöön.
[/quote]Eikö sitten tämän piilottelijan läheisimmän ja luotettavimman tiedot olisi kuitenkin yhdistettävissä tähän liittymään? Ja jos tarkennusta tietoihin jostain syystä haluttaisiin, viranomaisellahan olisi jo (tietämättään tosin) tämän piilottelijan kotiosoitekin hallussa.
(sori jos olen väärässä ja intän turhaan, en ole perehtynyt tähän prepaid-hommaan sen tarkemmin)
Muuten, Suomessa on tällä hetkellä varmaan tuhansia ihmisiä rekistereiden ulkopuolella. Eikä heidänkään löytämiseksi mitään ylimääräistä vaivaa nähdä, joten ole huoletta kukaan ei ole sinunkaan perässäsi.
[/quote]
Sadannen kerran: prepaidin saat ilman minkäänlaista rekisteröitymistä. Sen kuin marssit R-kioskille 20 euroa kourassasi ja ostat sen. Ei siihen mitään osoite- ja henkilötietoja tarvita.
[/quote]Tuhannennen kerran sitten vaan sulle: ei maksa edes kahtakymppiä mutta jostain syystä jossain vaiheessa joku sanoi että kannattaa rekisteröidä asuinkumppanin nimiin. Viimeksi kun ostin prepaid-nettiliittymän se maksoi 6,90 enkä todellakaan rekisteröinyt sitä.
Tulit jostain inttään tähän juttuun, ihan turhaan koska sulla ei ollu mitään uutta tietoa etkä osaa keskustella niinkuin aikuiset keskenään.
Yritin vastata samalla tavalla sulle, jos vaikka nyt ymmärtäisit.
[/quote]
Ehkäpä sinäkin voisit koettaa rauhoittua ja ymmärtää, että prepaidin rekisteröiminen kumppanin nimiin on melko turhanpäiväinen pohdinnan aihe, kun on tiedossa, ettei sitä liittymää tarvitse rekisteröidä yhtään mihinkään.
Miksi ihmeessä joku olisi niin tyhmä, että rekisteröisi liittymän kumppanin nimiin, kun sitä ei tarvitse rekisteröidä kenenkään nimiin?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:39"]
[/quote]
No, kerro keinosi, miten selvitit asian?
[/quote]
http://www.hs.fi/fingerpori/s1349772999325
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:24"]
No tuota... sun ip-osoitteen kautta selviää missä olet.
[/quote]
Miten niin IP-numerosta selviää olinpaikka? Kirjoitan tätä suomesta android-laitteella jossa on vpn tunneli ulkomaisiin verkkoihin. Tunnelin hinta on 40dollaria vuodessa maksettuna anonyymisti paypal-tililtä. Palvelun tarjoaja jopa mainostaa anonymiteettiä ja piraattien latailua sivuillaan.
Yhteyden voin valita kätevästi menusta muutamasta kymmenestä paikasta. Juuri nyt "olen" englannissa Southamptonissa jaetulla ip numerolla 31.3.253.10. Tällä pärjää kivasti ja jos lakkaa pärjäämästä, vaihdan tor-verkkoon.
[/quote]
Kerropas sitten puhelinnumeroni, kun en itse sitä nyt muista. :) Ap
Julkisen terveydenhuollon puhelinpalvelussa ja labrassa ainakin täällä päin on riittänyt, että tietää nimen ja hetun ja tietysti olisi hyvä, että naamataulu suunnilleen sopii sukupuoleen ja syntymäaikaan. Palvelua siis saa halutessaan ihan eri ihmisenä kuin oikeasti on.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:37"]
Ketjun aloittaja on täysi hoopo. Käyttämällä nettiä, verkkopankkia ja otto-automaatteja sekä asumalla yhdessä toisen ihmisen kanssa on jo aika pitkälle jäljitettävissä.
Netissä KUKAAN ei ole täysin anonyymi! Se on harha jota jotkut vain haluavat muiden uskovan. Vaikka käyttäisit avoimia Wifejä/ yritysten nettiä/ nettikahviloita/ prepaid liittymiä jää sinusta aina jälki, jota seurattaessa sinut voidaan jäljittää. Esimerkiksi Jenkkilässä eräs nuori nainen luuli olevansa fiksu lähettäessään anonyymin tappouhkauksen avoimesta wifistä. Hän osti läppärin panttilainaamosta - eli laitetta ei häneen voitu kytkeä. Hän asteli erään ison hotellin aulaan ja kytki koneen hotellin avoimeen wifiin. Loi itselleen sähköpostin peitenimellä ja kirjoitti tappouhkauksen. Lähetettyään sähköpostin nainen poistui paikalta, myi läppärin toiseen panttilainaamoon ja luuli olevansa anonyymi. KUNNES eräs päivä poliisit seisoivat ovella ja olivatkin päässeet hänen jäljilleen. Sen anonyymin sähköpostin lähetystiedoissa oli tietysti ip, joka johdatti hotellille. Koska tiedettiin tarkkaan mihin aikaan viesti oli lähetetty pystyttiin valvontakamerakuvista löytämään henkilöitä jotka istuivat koneidensa ääressä. Yksi kerrallaan poliisi oli sitten pystynyt sulkemaan pois nämä muut käyttäjät ja kun kuvista tappouhkauksen saanut henkilö oli vieläpä tunnistanut kyseisen naisen oli aika vaikeaa naisen enää esittää syytöntä.
Kameroita on joka puolella. Vaikka kävisit Utsjoella vain kerran elämäsi aikana Otto-automaatilla on sinun kuvasi tallennettuna.
Kuullostaa aika mielenvikaiselta, että joku edes kuvittelee olevansa piilossa. Mitä järkeä siinä on? Ei yhtään mitään! Kannattaisi käydä lääkärillä tarkistamassa palaako kaikki valot yläkerrassa. Kuullostaa nimittäin aika skitsolta.
[/quote]
Sinä taas syyllistyt melko yksinkertaiseen ajatteluun siinä, että vertaat nyt minun tilannettani rikollisen tilanteeseen. Jos poliisilla ei ole minkäänlaista syytä etsiä minua, kuten ei ole, olen täysin piilossa. Tiedostan toki, että valvontakameroiden ja viestien lähetysaikojen perusteella voi löytää minut, mutta kuten olen toistellut, en tee rikoksia, joten poliisilla ei olisi mitään syytä etsiä minua.
Ja se, että poliisi jossain teoreettisessa tilanteessa edes etsisi minua, vaatisi kai sen, että olisin todella ollut avoimessa verkossa. Jos aivan ehdottomasti haluaisin tehdä jonkun nettirikoksen, käyttäisin Toria, salaisin ip:ni, selvittäisin etukäteen kaikkien mahdollisten valvontakameroiden paikan ja käyttäisin kaikki keinot sijaintini peittämiseksi.
Mutta koska en tee niin, kerrotko miten muut viranomaiset kuin poliisi löytäisivät minut?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:20"]
Poliisilla ei olisi mitään syytä etsiä minua, sillä en tee rikoksia.
Lähisukulaisia minulla ei ole, he eivät ole elossa. Kaukaisempia sukulaisia on, mutta heitä en ole nähnyt kahteenkymmeneen vuoteen.
Minulla ei myöskään ole kavereita, en ole tavannut ketään muuta kuin asuinkumppaniani vuosikausiin. Olen erakkoluonne enkä välitä sosiaalisista kontakteista.
Facebookissa itse asiassa olen, mutta tuttavani siellä ovat joko vanhoja työkavereita vuosien takaa tai pelkkiä nettikavereita, joita en ole koskaan tavannut.
[/quote]
Tällä perusteella ymmärrän, että haluat AV-mammojen osallistuvan "löytymiseesi".
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 17:06"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 16:20"]
Keksi parempi. Jos asut Suomessa, et pysty salaamaan tietojasi viranomaisilta. Mitä tietoja olet salannut ja miten?
[/quote]
Tämä on totta. Olen itse ollut ammatissa, jossa käytin väestörekisteriä. Siellä näkee ihmisten osoitteet, jotka ovat laitettu salaiseksi esim. numeropalveluun tai maistraattiin. Tarkentava kysymys, millä tavalla siis osoitteesi on salattu?
[/quote]
Ei niitä tietoja saa Väestörekisteristäkään noin vain. Minun osoitetietoni ja puhelinnumeroni ovat salaiset ja kerran laitoin yhden ystäväni testaamaan Väestörekisterin ylläpitämää osoitepalvelua ja kysymään osoitetietojani, Ainoa tieto, jonka hän sai, oli se että tieto on salainen ja sitä ei siis voi luovuttaa. Sukulaiseni ovat yrittäneet penkoa tietojani osoitepalvelusta, mutta huonolla tuloksella. Eli osoitetietojen saamiseen tarvitaan todella vahvat perusteet silloin kun ne ovat salaiset.
[/quote]
No ei nyt herranen aika Väestörekisterin osoitepalvellusta kukaan tietojen kyselijä saakaan niitä osoitetietoja, jos ne on salattu! Mutta itse väestörekisteriä työssäni käyttäneenä tiedän, että kaikkien ne salaisetkin osoitteet siellä ovat niiden TYÖNTEKIJÖIDEN = VIRANOMAISTEN nähtävissä!
Osoitepalveluun tosiaan laitettu estot, että ne työntekijät siellä eivät oikeasti näekään muuta kuin "salainen osoite", joten eivät voi vahingossa antaa.
Viranomaisilta ei siis voi salata osoitetietojaan, mutta tavallisilta kansalaisilta ja pulliaisilta oman osoitteen salaaminen onnistuu täydellisesti!