Jeesus on syntynyt syyskuussa
todistetusti. Miksi siis hänen synttäreitään juhlitaan jouluna?
Kommentit (17)
Minä päivänä syyskuuta? Niin voin alkaa juhlia silloin.
Miten Jeesus voi olla todistetusti syntynyt syyskuussa kun koko gubben olemassaolosta ei ole ainuttakaan todistetta?
Itse asiassa joulu ei ole alunperin kristillinen juhla, vaan pakanajuhla jonka kristityt ovat omineet.
Katsotaanpa ensin niitä todisteita.
Vierailija kirjoitti:
29.9.
Mun lastenlapsella on synttärit silloin, niin voin kätevästi juhlia Jeesustakin siinä samalla.
Jeesus syntyi Betlehemissä keisari Augustuksen aikana historiassa myös Syyrian maaherra ja Pontius Pilatus aikana . Verolle panon aikana. Myös Herodes oli olemassa. Historian kirjat kertoo. Ainiin eihän meitäkään ole olemassa eikä meitä voi todistaa 100 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
11. päivä syyskuuta
Jesse on fiktiivinen, mielikuvitus hahmo.
Oliko Jeesus horoskoopissa neitsyt vai vaaka?
Itse asiassa joulukuussa. Joulupäivä on nimittäin joulukuussa. Tosin silloin joskus joulukuu taisi olla syyskuussa.
Kyllä, olenhan syntynyt syyskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Jeesus horoskoopissa neitsyt vai vaaka?
Neitsyt ja nouseva Oinas. Kuu Jousimiehessä.
Vierailija kirjoitti:
28.9.
Olen itsekin syntynyt silloin.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa joulu ei ole alunperin kristillinen juhla, vaan pakanajuhla jonka kristityt ovat omineet.
Vau! Uutta, tajunnan räjäyttävää tietoa.
Siis kyllähän Jesus on ollut olemassa. Useampiakin sen nimisiä varmasti eli Betlehemin seudulla pari tuhatta vuotta takaperin. Joku varmasti kuoli ristilläkin. Oli se sen verta yleinen tapa silloin päästellä väkeä päiviltä. Joku heistä oli varmasti syntynyt joulukuussa ja joku syksyllä.
11.9. Siksihän ne "tero-iskutkin" tehtiin sinä päivänä.
Joulukuussa