Oletko saanut työtä koskaan TE-toimiston kautta
Itse hain ensimmäisen kerran sieltä kesätyötä jo 16 vuotiaana, luvattiin ottaa yhteyttä, mitään ei kuulunut. Myöhemmin yritin ylioppilaana, ei mitään. Sittemmin hain Tekniikan opiston käytyäni, ei mitään, mutta vastailin ilmoituksiin ilman TE-toimistoa ja heti tärppäsi.
Myöhemmin tein samaa ja taas tärppäsi, TE-toimistosta ei ollut mitään apua.
Opiskelin sittemmin lisää, korkeakoulussa ja tutkinnon saatuani hain taas TE-toimistosta työtä. Ei mitään.
Mutta kun hain itse muuta kautta, taas tärppäsi heti.
Sama vuosia myöhemmin, huomasin että TE toimisto vaan kirjaa työtä hakevia, mutta siellä istuvat olivat ikään kuin suojatyöpaikoilla lihomassa.
Kommentit (19)
Katsopa laista, miksi TE-toimisto on olemassa. Ei suinkaan hakemassa puolestasi töitä.
Ne te-palvelut.fi -sivuilla olevat työpaikat lienevät ainoat, jotka on maksutta julkaistu netissä. Jos työhallinto ei tätä palvelua sinulle tarjoaisi, joutuisit seikkailemaan aika monilla sivuilla työpaikkailmoituksia etsimässä.
Olen saanut kaikki työpaikkani TE-toimiston kautta. Aikanaan selailin mollin sivuja (niillä on nyt joku toinen nimi) ja sieltä työpaikat löysin.
En oo. Olen 37-vuotias ja ollut töissä 15-vuotiaasta asti, useissa eri työpaikoissa.
Suomesta en ole saanut töitä. Pelkkää vittuilua vaan
Sensijaan työkkärin kautta pääsin nuorna Ruotsiin kesätöihin.
Että sen verran se on toiminut
Olen saanut.
Mulla oli Työpaikkavahti päällä pari kymmentä vuotta sitten ja vähän ennen juhannusta tuli ilmoitus, että vahtiaika loppuu.
Olin tuolloin lapsen kanssa kotona hoitotuella, mutta aika oli käymässä vähiin ennen kortistoon siirtymistä.
(Ammattini on vaikeasti työllistyvää sorttia eikä mulla ollut työpaikkaa, johon siis olisin voinut palata.)
Ajattelin, että ihan turhaa vahtia on uusia, mutta uusinpa kuitenkin.
Parin viikon päästä tuli täydellinen työpaikka, jonka sain ja missä olen edelleen.
En ole suoraan työpaikkaa saanut mutta hetken oli vähän juureton vaihe kun lopetin pitkäaikaisen vakkariduunin alalla jossa en viihtynyt; niin pääsin yhdelle kurssille ja sieltä olin työharjoittelussa eräässä firmassa, ja sitten jonkun ajan kuluttua erääseen aivan toisen alan työkokeiluun tai sellaiseen muutaman kuukauden tutustumiseen. Molemmat ihan hyviä kokemuksia; varsinkin jälkimmäinen mutta sen aikana pyydettiin töihin tuonne ensimmäisen kurssin työharjoittelupaikkaan joten tämä jälkimmäinen kokeilu jäi kesken.
Eli tavallaan sain työpaikan tuolloin työkkärin kurssin kautta.
Juu olen. Täytin cv-netin ja työnantaja etsi te-toimistosta niiden perusteella sopivaa vuorotteluvapaan sijaista. Pyysivät haastatteluun ja sain paikan.
sama juttu te-toimiston ja rekryhöpöhöpö/henkilöstövuokrafirmojen kanssa. kysytään jopa sukkien värit haastattelussa mutta oikeasti ei ole mitään töitä vaan halutaan kirjoille. olin 10 vuotta aktiivisesti näissä listoilla ja haastatteluissa samaan aikaan tein töitä kun kävelin suoraan työantajalle ja kysyin hommia. Näin onnistuu onneksi vielä rakennusalalla mutta ei varmaan monella muulla alalla.
Mä olen saanut työkkäristä hommia useasti. Ensin siten, että olen ollut työkkärissä töissä 😂 opiskeluaikana parikin kertaa.
Ja sitten kolme kertaa olen saanut palkkatukipaikan, joista ensimmäinen johti media-alalle työllistymiseen n. 8 vuoden ajaksi, ja sitten sain toisen palkkatukipaikan, joka oli täsmälleen omaa koulutustani vastaava työ, ja josta sain töitä useaksi vuodeksi ja pääsin erikoistumistaan tälle työuralle, jolla olen nyt.
En ikinä. Kerran pääsin haastatteluun, siinä kaikki. Kaikki paikat olen saanut muuta kautta, yleensä se vaatii jonkinlaisia suhteita. Haastatteluun pääsee silloin tällöin myös ilman suhteita, mutta yleensä se ei johda mihinkään. Verkostoitukaa.
Olen, vuonna 1987. Sitä nimitettiin silloin työnvälitykseksi.
Sen jälkeen olen saanut enemmän työpaikkoja sen toimiston pihalla.
Olen, pari palkkatukityöpaikkaa. Nämä itseasiassa ovat olleet tähän mennessä ihan suosikkityöpaikkojani, tykkäsin olla molemmissa. Harmi, että kumpikin työ oli täysin varattu palkkatukilaisille, joten ei ollut mahdollisuutta vakinaistua.
90-luvulla olen saanut muutaman. Taannoin olin te listoilla ja ihan hölmöjä työtarjouksia, jotain henkkoht avustaja joka ei todellakaan mulle sovi.
En ole. TE-toimiston tarjoamat työpaikat minimipalkkoineen olivat lähinnä vitsi. Eivät millään lailla sivunneet koulutustani.
Suuren laman aikoina 90-luvulla, sain kuitenkin TE-toimiston kautta vuoden kurssin, jonne harva pääsi. Oma koulutukseni oli sen verran korkea, että pääsin sitä täydentämään. Se tavallaan auttoi eteenpäin menossa ja sainkin sitten omien hakujeni kautta todella hyvän työpaikan....eli perustin oman yrityksen ja verkostoiduin suuriin yrityksiin.
Olen, cv-netin kautta. Työnantaja otti yhteyttä, kävin haastattelussa ja sain työpaikan.
En. Ikä 58, työttömänä ollut yht. 5kk vapaaehtoisesti
Joskus 80- ja 90- luvuilla työkkärissä oli oikeasti työpaikkoja tarjolla. Yrityksit siis ilmoittivat sinne vapaista paikoista ja niitä sai käydä lukemassa työkkärissä seinältä. Oli jaettu toimialan mukaisesti, kesätyöpaikat yms. erikseen. Oi niitä aikoja.
Joo! Pääsin työllistämistuella työvoimatoimistoon toimistotöihin. Ihan normaalia palkkaa sain. Siitä on kyllä melko monta vuotta jo.
Mutta nuorena flikkana sain lapun käteen hae tuolta, menin haastatteluun, jäin saman tien töihin, siis ihan siitä haastattelupäivästä kun aamulla menin aloitin työt saman tien ja olin vuoden siihen asti, kunnes lähdin opiskelemaan.