Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei kukaan välitä koronarajoituksista jouluna?

Vierailija
17.12.2020 |

Kukaan ei tunnu välittävän koronarajoituksista jouluna. Kaikki aikovat matkustaa sinne ja tänne. Aiotaan vierailla ensin siellä ja sitten täällä. On kutsuttu kylään kaikki sukulaiset, erityisesti riskiryhmäläiset ikäihmiset. Ostoskeskukset pursuavat ihmisiä. Miksei kukaan välitä ja ota tätä vakavasti?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin osapuolella kymmenen päivän täysi omaehtoinen karanteeni ja omalla autolla pysähtymättä Savoon. Matkustamista, mutta missä ongelma ja tartuntariski?

Vierailija
22/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Skopje. Miksi tehdä enää mitään.

Eli koska sieltä voi tulla muutama tartunta viikossa Suomeen, kenenkään ei kannata enää tehdä mitään? Tiesitkö muuten, että monesta muustakin riskimaasta on lennetty tänne pitkin syksyä, etkä ole mouhannut niistä yhtä paljon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hoitajat hoitaa, jos sairastumme. Miksi ottaa paineita?

Vaikka siksi, että kaikki suomalaiset ei mahdu yhtä aikaa sinne sairaalaan. Ja toisekseen osa heistä ei selviä hengissä.

Vierailija
24/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole jokaisen mummon ja vaarin oma päätös haluuako olla keskenään vai lastenlasten kanssa. Siihen ei oikein ole muilla varaa puuttua.

Lastenlasten vanhemmilla on oikeus päättää, tapaavatko isovanhempia vai eivät.

Vierailija
25/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole jokaisen mummon ja vaarin oma päätös haluuako olla keskenään vai lastenlasten kanssa. Siihen ei oikein ole muilla varaa puuttua.

Ehkä kuitenkin myös jokaisella on oikeus valita haluaako kantaa huonoa omatuntoa mummon tai vaarin sairastuttamisesta/ kuolemasta. Tai en ehkä ainakaan itse pystyisi ohittamaan vain ajatuksella " no sitähän hän halusi"

Tilannehan olisi täysin toinen, jos jokainen lapsenlapsi kantaisi koronaa ja altistaisi muita. Nythän niin ei suinkaan ole. 

Vierailija
26/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otetaan kyllä huomioon vaikka nähdäänkin. Pidetään etäisyydet, syödään kukin perhekunta kerrallaan, aikuisilla maskit kaikki muu aika paitsi ruokailu. Sitä voi sitte 10v päästä hämmästellä valpkuvakansiosta tämän vuoden joulukuvia kun ketään ei voi kuvasta tunnistaa.

Vierailija
27/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kuitenkin myös jokaisella on oikeus valita haluaako kantaa huonoa omatuntoa mummon tai vaarin sairastuttamisesta/ kuolemasta. Tai en ehkä ainakaan itse pystyisi ohittamaan vain ajatuksella " no sitähän hän halusi"

Minä näen asian niin, että olettaen, että vanhuksella vielä järki pelaa, hän on itse vapaa ottamaan sellaisia riskejä, mitä kokee sietävänsä.

En itse nauttisi olostani myöskään siinä tapauksessa, että vanha mummoni kutsuisi minut jouluna kahville enkä menisi tartuntariskin vuoksi, ja hän kuolisi muista syistä jonkin ajan päästä enkä olisi suostunut tapaamaan häntä, vaikka hän itse halusi.