Mitä suomalaiset miehet nykyään vaatii naiselta, kun tuntuu että olen heille ilmaa?
Olen ihan kivannäköinen vähän alle 35-vuotias nainen. Minuun iskevät silmänsä lähinnä tummahipiäisemmät miehet (ulkonäöstä päätellen voisivat olla kurdeja, arabeita tms). Ei siinä mitään, mutta ihmettelen, että suomalaiset miehet eivät tunnu edes huomaavan minua. Minusta kontrasti on vain niin huomattava noiden miesryhmien välillä, että se ihmetyttää. Ei tietenkään ihmetyttäisi yhtä paljon, jos KUKAAN ei huomaisi minua, silloinhan voisin olla vain epäkiinnostava yleisellä tasolla.
Mistä ihmeestä siis tämä johtuu? Ne suomalaiset miehet, joista nyt puhun eivät siis missään tapauksessa ole mitään mallimaisen komeita, hyvin pukeutuneita tms "korkean tason" valioyksilöitä, vaam ihan sellaisia normaaleja resupekkija pussikaljoineen. Edes tällaiset suomalaiset miehet eivät huomaa minua ollenkaan. Sen sijaan usein kun kuljen esim. julkisilla niin joku kurdi tms alkaa iskeä silmää, jutella, kysellä mitä kuuluu jne.
Älkääkä vastatko että "et ole tarpeeksi hyvännäköinen suomimiehille" koska sen tiedän mainitsemattakin! Minua kiinnostaakin se, että vaatiiko ihan tavallisetkin suomalaiset miehet todella mallimaista kauneutta naiselta vai mitä hittoa?
Toivon että voidaan keskustella aiheesta hyvässä hengessä, sillä en hae missään tapauksessa mitään riitaa tällä kenenkään kanssa, en ole katkeroitunut enkä vihaa ketään tämän aiheen tiimoilta. Asia on vain pohdituttanut minua jo pidemmän aikaa (onpas suuret ongelmat 😁, juu, tiedän...)
Kommentit (297)
Nykyaikana työssäkäyvän miehen pitää olla varovainen. Ole itse aloitteellinen osapuoli.
Milloin Suomessa on ollut tapana puhua yhtään kenellekkään, ehkä kännissä.
Taas näitä. Kauhea itku, kun miehet ei juokse perässä. Olen mies eikä minunkaan perässä yksikään nainen koskaan ole juossut, ei tehnyt aloitetta tai pyytänyt edes kahville. Kurdinaisista puhumattakaan. Silti naiset suorastaan tuijottavat ja vilkuilevat, mihin tahansa menen. Ja ei, en ole pahan näköinen, vaan ehkä päinvastoin? Ei ne naiset lähesty, miksi minäkään lähestyisin?
Nyt ei pidä loukkaantua, mutta ehkä ominaisuutesi ovat juuri sellaiset että täytät ko. kansallisuuksien ihannenaisen ominaisuudet, siksi saat heiltä paljon huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana työssäkäyvän miehen pitää olla varovainen. Ole itse aloitteellinen osapuoli.
Joo, kyllä nainenkin voi tehdä aloitteen jos tapaa jonkun kiinnostavan ihmisen.
Yksi syy on ainakin, että on paljon ujoja miehiä ja naisia.
Milloin suomalaiset miehet ovat (selvin päin) iskeneet silmää ja tulleet pokailemaan naisia busseissa ja junissa?
Eli mikään ei ole muuttunut suomalaisten miesten "vaatimuksissa". Lisäksi on vain tullut toisista kulttuureista miehiä, joilla on erilainen tapa suhtautua naisiin.
Suomi on pieni maa ja suomalaisilla miehillä on usein naisystävä jo, eron tullessa löytyy nopeasti uusi. Sinkkumiehillä riittää naisia, paitsi ne jotka valittavat ettei ole tai etsivät sopivaa. Ulkomailla länsimaissa on enemmän ihmisiä ja ehkä vapaita miehiä. Mutta miehet osaavat kertoa oman näkökantansa. Suuri osa etsii nuorempaa naista.
Onko aloittaja nyt sellainen ulinainen?
Vierailija kirjoitti:
Suomi on pieni maa ja suomalaisilla miehillä on usein naisystävä jo, eron tullessa löytyy nopeasti uusi. Sinkkumiehillä riittää naisia, paitsi ne jotka valittavat ettei ole tai etsivät sopivaa. Ulkomailla länsimaissa on enemmän ihmisiä ja ehkä vapaita miehiä. Mutta miehet osaavat kertoa oman näkökantansa. Suuri osa etsii nuorempaa naista.
Ja korostan ettei ollut tarkoitus lytätä naisia, vaan se oli tuntuma mikä on tullut. Jolloin naiset voivat katsoa muita vaihtoehtoja elämäänsä.
Suomalaiset miehet on monesti tosi tylyjä, huonokäytöksisiä juntteja ja kaiken lisäksi vielä UJOJA. Ne ei osaa olla miehekkäitä naisille. Ja vielä tohon päälle usein vielä huono itsetunto.
Tottakai ne haluaa naisen kenen kanssa tuntee olevansa samanlainen - hillitty, mauton, hajuton ja väritön piika tai muu.
:DD
Mulla on sama mutta veikkaan että monella muullaki joka ei etsi miestä on sama - eli ulkomaalaset tulee kadulla juttelemaan. :) Mulle ulkomaalaset on sanonu mm . että vaikutan todella positiiviselta ihmiseltä. Vaikea kuvitella että KUKAAN suomalainen mies tulis mua tollasesta kehumaan. Pikemminkin sanois "ootpa ärsyttävä" tai jotain muuta - yritti sitten iskeä tai ei. :D
Ei suomalaiseen kulttuuriin kuulu mikään "kiva", kaiken pitää olla ankeaa ja kamalaa.
Tinderissä ne iskee, mutta eniten varmaan jsut niitä geneerisimpiä hahmoja jotka näyttää tavallisimmilta.
Ei suomalaiset miehet tule tuolla tavalla keskellä päivää iskemään. Outoa, ettet sitä jo tiedä.
Suoraan sanottuna itsellä ei ole harmainta aavistusta kuinka naisia pitäisi lähestyä. Joskus parikymppisenä törmäsi naisiin humalassa baarissa mutten enää käy baareissa.
Suomalaiselle miehelle on koko tämä vuosituhat tolkutettu että tuntemattomalle naiselle puhuminen vailla jotain hyväksyttävää syytä, JOTA ISKEMISYRITYS EI OLE, on seksuaalista häirintää.
Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiselle miehelle on koko tämä vuosituhat tolkutettu että tuntemattomalle naiselle puhuminen vailla jotain hyväksyttävää syytä, JOTA ISKEMISYRITYS EI OLE, on seksuaalista häirintää.
Sitä saa mitä tilaa.
No älä nyt jaksa. Kyllä sinä itsekin tiedät että tuo on tekosyy omalle ujoudellesi. Harmi että se pitää purkaa tuollaiseen poliittis-ideologiseen hevonsontaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
No älä nyt jaksa. Kyllä sinä itsekin tiedät että tuo on tekosyy omalle ujoudellesi. Harmi että se pitää purkaa tuollaiseen poliittis-ideologiseen hevonsontaan.
Missä patterin välissä olet asunut viime vuodet?
Kun suomalaismies kulkee julkisilla hän on siirtymässä paikasta A paikkaan B eikä etsimässä ämmiä iskettäviksi.
Näinpä se on mullakin. Ja siksi mulla onkin ulkomaalainen mies. Ei vain koskaan kukaan suomalainen mies ottanut kontaktia. Kyllä olisi kelvannut ja harvoin jotain varovaista yritystä mulla olikin, mutta tuntuu, ettei heitä yhtään kiinnostanut. Noh, toisaalta en ole mikään täydellinen fitnesskissa tai blondi, enkä myöskään superhoikka. Sellainen normaalin bmi:n yläkantissa oleva pitkähiuksinen brunetti, ihan perus nätti, en mikään kaunotar. Varmaan just tuollaisille lähi-idän ihmeille vaimomatskua eli ei liian povipommi, mutta ei myöskään sysiruma. Ehkä olet itsekin vähän sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Missä patterin välissä olet asunut viime vuodet?
Kyllä minä olen tietoinen tästä metoosta mutta ei keskustelun aloittaminen tuntemattoman kanssa ole mitään seksuaalista häirintää. Käytät tuota vaan tekosyynä omalle aloitekyvyttömyydellesi. Tunnistan tämän koska itse olen myös mestari keksimään tekosyitä ja selityksiä :D
Otsikon kysymykseen siis kaipaisin vastauksia. Tietenkin miehiltä kuulisn mieluiten rehellisiä vastauksia, te kun osaatte puhua ainakin omasta puolestanne (miksei myös kavereiden puolesta, jos tämä aihe on tullut joskus puheeksi teillä).
Ap