Paljonko teillä oli rahaa tilillä ja varallisuutta saadessanne lapsen?
Tahdottaisiin pikapuoliiin 2-3 vuoden sisällä lapsi/ oma perhe, mutta pelottaa ollaanko liian vähävaraisia? :( Tämä Suomi ja pääkaupunkiseutu on niin kallis elää.
Asuttu pari vuotta kivassa omistuskaksiossa n. 50neliötä ja tätä makseltu. Säästöjä on (vain) jokunen tonni. Tulot kuitenkin hyvät ja vakituiset työt nyt molemmilla.
Paljonko suurinpiirtein vauvan ensitarvikkeisiin menee rahaa? SItä myöten ne eivät riitä, vaan pitäisi olla pian isompi asunto ja auto, ja niihin ei ole varaa, vaan päin vastoin, äitiyslomalla nämäkin tulot tipahtavat entisestään. :(
Kommentit (24)
Vauvan hankintoihin menee ihan mitä tahansa muutamasta satasesta muutamaan tonniin.
Sänky, syöttötuoli, rattaat, turvakaukalo, vaatteita, amme, potta ja pari lelua lienee ne välttämättömät ja niitäkään et kaikkia tarvitse heti. Katso vaikka huutonetistä ja lastentarvikeliikkeistä vähän hintahaitaria.
Ei ollut rahaa, itse olin työtön ja mies pienipalkkainen. En ajatellut halutessani vauvaa ollenkaan rahaa.
EI mitään. Kädestä suuhun elellään. Vauvalle on aina kuitenkin järjestynyt vaipat, ruoat, ym tarvikkeet. No worries!
Okt ja asuntolaina, 2 auton ylläpitokulut, 30000€ säästöjä ja molemmilla vakituinen työ.
Olin 2v kotona ja siihen meni säästöistä 12000€, maksettiin asuntolainaa ihan normaalisti. Mies oli vielä 6kk hoitovapaalla, silloin ei säästöjä kulunut mutta mun palkka meni viimeistä senttiä myöden joka kk.
Vähemmälläkin ihan varmasti pärjää!