Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella ihmisen kanssa, joka ei osaa yhdyssanoja?

Vierailija
04.08.2026 |

Tyttö ystävä tai poika ystävä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, enhän itsekkään osaa niin täydellistä kirjakieltä. Virheitä tulee välillä, ei voi mitään.

Vierailija
2/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä on merkki tietystä älykkyystasosta, joten todennäköisesti en pystyisi seurustelemaan henkilön kanssa joka ei tunnista yhdyssanoja. En tarkoita sitä, että pitää 100%:sti tietää, mutta jos kirjoittaa kaikki yhdyssanat erikseen, eikä mikään hälytyskello soi päässä, niin onhan sitä sitten aika tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, enhän itsekkään osaa niin täydellistä kirjakieltä. Virheitä tulee välillä, ei voi mitään.

Kyllä sille voi. 

Vierailija
4/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seukata voisin, mutta syrjähyppyjä tekisin kieliopin ja oikeinkirjoituksen osaavien Suomalaisten kanssa.

Vierailija
5/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin seurustella. 

Minulla on ongelmia yhdyssanojen kanssa. Myös pilkkusäännöt ovat minulla hukassa. 

Mutta otetaanko erä killersudokua tai vaikka päässälaskukisa? 

Minulla on lukihäiriö mutta ei se minusta tyhmää tee. 

Vierailija
6/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on ollut päästää irti tuosta vaatimuksesta. Suurin osa kirjoittaa vähintäänkin "tottakai" tai "kokoajan". Ei sille mahda mitään, joten pakko yrittää vain sietää. Kukaan ei pidä nillittäjistä.

Vierailija
7/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seukata voisin, mutta syrjähyppyjä tekisin kieliopin ja oikeinkirjoituksen osaavien Suomalaisten kanssa.

Asuuko naapurissasi Suomalaisia?

Vierailija
8/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostais vidhusti kyl! 

Vierailija
9/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, en voisi. Kielellisesti lahjattomat ja viitsimättömät eivät aiheuta oikeanlaisia värinöitä.

Vierailija
10/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...suomalaisten, kirjoitetaan pienellä. Et siis itsekään oikein osaa kirjoittaa. 

Vierailija
11/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sellainen ihminen, joka on täysin avuton yhdyssana-asioissa, ei juurikaan kirjoittamista harjoita. Tuskin tällaisille vauva.fi-palstoillekaan. Puheessahan ne yhdyssanojen kirjoitusvirheet eivät mitenkään ole vaikuttamassa!

Onpa sulla kysymykset!

Vierailija
12/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Yhdyssanavirheet kertovat paljon henkilön yleisestä sivistyksen tasosta. 

Vierailija
13/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voin, "kyllä herra" ja"kylläherra" sointuvat aivan samoin korvissani. 

Vierailija
14/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä kukaan enää osaa?

Vierailija
15/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...suomalaisten, kirjoitetaan pienellä. Et siis itsekään oikein osaa kirjoittaa. 

Tämä oli testi. Hyvä silti kun reagoit. Kukaan ei ole täydellinen. 

Vierailija
16/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se aika noloa. En usko, että voisin ihastua ihmiseen joka nolottaa. 

Vierailija
17/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai! 
Jollain kieliopilla ja oikeinkirjoittamisella ei ole mitään merkitystä minulle suhteessa. 

Lukihäiriöisiä läheisissä. Ja vituttaa miten tosi ihania tyyppejä mollataan jostain kirjakielestä. Asiasta, jotka ei kerro ihmisestä mitään oikeasti oleellista. Ihan muut avut ne on mitä parisuhteessa tarvitaan.. 

Vierailija
18/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kehitysvammaisenkaan kanssa seurustelisi. 

Vierailija
19/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai! 
Jollain kieliopilla ja oikeinkirjoittamisella ei ole mitään merkitystä minulle suhteessa. 

Lukihäiriöisiä läheisissä. Ja vituttaa miten tosi ihania tyyppejä mollataan jostain kirjakielestä. Asiasta, jotka ei kerro ihmisestä mitään oikeasti oleellista. Ihan muut avut ne on mitä parisuhteessa tarvitaan.. 

Se on "totta kai", eikä "tottakai".

Vierailija
20/23 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainostaan siksi en mielelläni kun itsellänikään ei ole täysin hallussa. Olisihan se jo jälkeläisten ja toimivan arjen kannalta parempi että molemmilla on eri taidot. Harmi jos kumpikin osaisi vain yhdyssanat mutta kumpikaan ei osaisi tehdä ruokaa jne. Edes sivistys ei pelasta jos molemmat on yhtä avuttomia arjen asioissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi