Voisitko seurustella ihmisen kanssa, joka ei osaa yhdyssanoja?
Kommentit (23)
Kieltämättä on merkki tietystä älykkyystasosta, joten todennäköisesti en pystyisi seurustelemaan henkilön kanssa joka ei tunnista yhdyssanoja. En tarkoita sitä, että pitää 100%:sti tietää, mutta jos kirjoittaa kaikki yhdyssanat erikseen, eikä mikään hälytyskello soi päässä, niin onhan sitä sitten aika tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Toki, enhän itsekkään osaa niin täydellistä kirjakieltä. Virheitä tulee välillä, ei voi mitään.
Kyllä sille voi.
Seukata voisin, mutta syrjähyppyjä tekisin kieliopin ja oikeinkirjoituksen osaavien Suomalaisten kanssa.
Voisin seurustella.
Minulla on ongelmia yhdyssanojen kanssa. Myös pilkkusäännöt ovat minulla hukassa.
Mutta otetaanko erä killersudokua tai vaikka päässälaskukisa?
Minulla on lukihäiriö mutta ei se minusta tyhmää tee.
Pakko on ollut päästää irti tuosta vaatimuksesta. Suurin osa kirjoittaa vähintäänkin "tottakai" tai "kokoajan". Ei sille mahda mitään, joten pakko yrittää vain sietää. Kukaan ei pidä nillittäjistä.
Vierailija kirjoitti:
Seukata voisin, mutta syrjähyppyjä tekisin kieliopin ja oikeinkirjoituksen osaavien Suomalaisten kanssa.
Asuuko naapurissasi Suomalaisia?
Olen pahoillani, en voisi. Kielellisesti lahjattomat ja viitsimättömät eivät aiheuta oikeanlaisia värinöitä.
Vierailija kirjoitti:
...suomalaisten, kirjoitetaan pienellä. Et siis itsekään oikein osaa kirjoittaa.
Luulen, että sellainen ihminen, joka on täysin avuton yhdyssana-asioissa, ei juurikaan kirjoittamista harjoita. Tuskin tällaisille vauva.fi-palstoillekaan. Puheessahan ne yhdyssanojen kirjoitusvirheet eivät mitenkään ole vaikuttamassa!
Onpa sulla kysymykset!
En voisi. Yhdyssanavirheet kertovat paljon henkilön yleisestä sivistyksen tasosta.
Tietenkin voin, "kyllä herra" ja"kylläherra" sointuvat aivan samoin korvissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...suomalaisten, kirjoitetaan pienellä. Et siis itsekään oikein osaa kirjoittaa.
Tämä oli testi. Hyvä silti kun reagoit. Kukaan ei ole täydellinen.
Olisihan se aika noloa. En usko, että voisin ihastua ihmiseen joka nolottaa.
Tottakai!
Jollain kieliopilla ja oikeinkirjoittamisella ei ole mitään merkitystä minulle suhteessa.
Lukihäiriöisiä läheisissä. Ja vituttaa miten tosi ihania tyyppejä mollataan jostain kirjakielestä. Asiasta, jotka ei kerro ihmisestä mitään oikeasti oleellista. Ihan muut avut ne on mitä parisuhteessa tarvitaan..
En minä kehitysvammaisenkaan kanssa seurustelisi.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai!
Jollain kieliopilla ja oikeinkirjoittamisella ei ole mitään merkitystä minulle suhteessa.
Lukihäiriöisiä läheisissä. Ja vituttaa miten tosi ihania tyyppejä mollataan jostain kirjakielestä. Asiasta, jotka ei kerro ihmisestä mitään oikeasti oleellista. Ihan muut avut ne on mitä parisuhteessa tarvitaan..
Se on "totta kai", eikä "tottakai".
Ainostaan siksi en mielelläni kun itsellänikään ei ole täysin hallussa. Olisihan se jo jälkeläisten ja toimivan arjen kannalta parempi että molemmilla on eri taidot. Harmi jos kumpikin osaisi vain yhdyssanat mutta kumpikaan ei osaisi tehdä ruokaa jne. Edes sivistys ei pelasta jos molemmat on yhtä avuttomia arjen asioissa.
Toki, enhän itsekkään osaa niin täydellistä kirjakieltä. Virheitä tulee välillä, ei voi mitään.