Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin ja koulun työntekijät! Lopettakaa äitienpäiväaskartelut!

Vierailija
11.05.2014 |

Mitä ihmeen iloa on oikeasti jostain hirvittävästä krääsästä, jolla ei tee yhtään mitään? Se pitää ottaa vastaan, koska lapsi on sen tehnyt ja sitä ei voi heittää "tunnesyistä" poiskaan. On sitten varasto täynnä kaikenlaisia vessapaperihärpäkkeitä, makaronista tehtyjä kaulakoruja, muodottomia savimöhkäleitä, säkkikankaasta tehtyjä "laukkuja" tai tyynyliinoja, joita ei oikeasti voi käyttää.

En haluaisi yhtään mitään äitienpäivälahjaa. Parasta olisi, kun toivottaisivat vain hyvää äitienpäivää. Enimmillään joku kortti, mutta ei yhtään mitään karmeaa askartelua sen lisäksi.

Kommentit (186)

Vierailija
181/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 14:53"]Yhyy ja nyyh, mun äitienpäivä on pilalla, lapset antoivat aamulla lahjaksi vessapaperirullasta tehdyn jonkun ihme härpäkkeen. Siinä oli räikeät toisiinsa sopimattomat värit ja muutenkin ihan epämääräisen näköinen. Olivat vielä ylpeän näköisiä antaessaan sen. Voi vittu niitä päiväkodin perhanan lähihoitajia kun eivät tajua millään että mä haluun hyödyllisiä äitienpäivälahjoja, sellaisia jotka ovat hyödyllisiä ja joita kehtaa laittaa esille. Niissä olisi hyvä olla sentään toisiinsa sopivat värit noin vähimmäisvaatimuksena.

Lopettakaa Se askartelu siellä päiväkodeissa, mä en enää kestä ja pää hajoaa, pilaatte joka vuosi mun äitienpäivän, juhannuksen ja joulun. Ja ukolta isänpäivän. Onks nyt hyvä mieli häh??

[/quote]

D:

Vierailija
182/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta mitä psykoäitejä ketju täynnä :O

Puhun siis noista askartelun puolustajista....

Toki on hyvä, että lapset askartelevat, ja on kiva juttu että he voivat ilahduttaa vanhempiaan itse tekemillään lahjoilla. Tämä ei mitenkään poissulje sitä että lahjoissa voisi olla jotakin järkeä. Järjellisemmän askartelun ehdottaminen ei mitenkään tee äidistä kiittämätöntä. Miten joku voi edes ajatella niin? Taitaa olla äitienpäivä tuottanut pettymyksen kun täytyy ihan sekopäisiä rähjätä av:lla.

Itse käyttäisin oikein mielelläni lasteni päiväkodissa askartelemia koruja esim. Se vain että ovat olleet sellaisia, että niitä ei voi käyttää. Pää ei mene läpi kaulakorusta, tai "helmet" tms. ovat niin painavia että käyttö on hankalaa. Tämä on ihan todella harmi. Eihän sitä askartelua pysty niin paljoa valvomaan, mutta ei ole kovin kiva että saa lapsen vaivalla tekemän korun eikä pysty käyttämään sitä. Luulisin, että lapsikin tykkäisi että niitä käytettäisiin...

Sekin on nykymaailmassa totta, että joka askartelua ei mitenkään voi säästää. Harvalla on niin paljon säilytystilaa, tai halua säästää kaikkea mahdollista vuosien varrelta. Jotain toki muistoksi, mutta kaikkea ei voi säästää. Silloin lähtevät juuri ne vessapaperirullat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sama mieltä! Varsinkin kun itse en ole mikään juhlaihminen, niin minusta on vähän outoa, että yhtäkkiä olen niin hehkutuksen alaisena. Kiusallista ottaa vastaan tavaraa, millä ei kaiken lisäksi itse tee mitään. Kai nuo voisi säästää ja laittaa lapsen mukaan, kun muuttaa pois.

Vierailija
184/186 |
12.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli jo tullut hyviä pointteja: 

- Ensinnäkin: viisivuotias päiväkotilainen tai vaikkapa seitsenvuotias koululainen eivät välttämättä/todennäköisesti ole kädentaidoissa harjaantuneita. Eli tuskin kenelläkään äidillä tulee yllätyksenä, että ne alun perin hyvin suunnitellut ideat ovat loppujen lopuksi perin jännittäviä muotopuolia. 

- Hinta. Ottakaa huomioon, että joka paikassa ei voi ostella edes niitä "ei ne paljon maksa" askartelutarvikkeita, varsinkin kun niitä ei ostella parille hassulle askartelijalle vaan joukolle pikkulapsia. Toisaalta se on ihan hyväkin, että lapsi oppisi käyttämään kaikkea mitä on vessapaperihylsyistä aina tuohenpaloihin. 

- Ja vähän ymmärrystä sinne ohjaajapuolellekin: kun sen hienon idean pitäisi olla soveltuva isommalle joukolle, toteutettavissa tietyllä summalla tietyssä ajassa ja lisäksi ottaa huomioon joukon taitotaso. Eli tuossa on jo monta aika karsivaa tekijää, jonka johdosta ne tuotokset eivät aina ole sieltä Pinterestin parhaimpien DIY-ideoiden kätköistä. :)

Tai mitäpä tässä nyt selittelemään. Se on vain äitienpäivälahja, eikä sitä todennäköisesti olekaan suunniteltu huippuhienoksi sisustusesineeksi tai edes idioottivarmaksi käyttötavaraksi. Mitä ongelmaa on henkäistä äitienpäivänä "Onpa hieno!", pitää sitä esillä jonkin aikaa ja sitten seuraavan viikkosiivouksen aikana siirtää sitä vaikka muistolaatikkoon. Ja jos ei mahdu niin voihan sitäkin laatikkoa siivoskella.

Vierailija
185/186 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askarrelkaa kotona enemmän, niin lapsi oppii tekemään hienompia teoksia, jotka kelpaavat sinullekin...Olen kyllä itsekin huomannut, että nykyisin päiväkodeissa askarrellaan vähemmän kauniita ja tarpeellisia juttuja, kuin omassa lapsuudessa. Lieneekö mielikuvituksen puutetta.

Vierailija
186/186 |
15.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissaa päässä aloittajalla. Toivottavasti vaan joku lapsivihaaja joka provoilee. Tai sitten jäänyt vajaaksi jos ei ymmärrä että sillä "krääsällä" on tarkoitus.

Lapset väkertää mahdollisuuksien mukaan äidilleen jtn rakkaudella. Ihan sama mitä se on, mutta jos joku oikeasti äiti ajattelisi kuten ap niin on kyllä sitten äidiksi täys paska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi