Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin ja koulun työntekijät! Lopettakaa äitienpäiväaskartelut!

Vierailija
11.05.2014 |

Mitä ihmeen iloa on oikeasti jostain hirvittävästä krääsästä, jolla ei tee yhtään mitään? Se pitää ottaa vastaan, koska lapsi on sen tehnyt ja sitä ei voi heittää "tunnesyistä" poiskaan. On sitten varasto täynnä kaikenlaisia vessapaperihärpäkkeitä, makaronista tehtyjä kaulakoruja, muodottomia savimöhkäleitä, säkkikankaasta tehtyjä "laukkuja" tai tyynyliinoja, joita ei oikeasti voi käyttää.

En haluaisi yhtään mitään äitienpäivälahjaa. Parasta olisi, kun toivottaisivat vain hyvää äitienpäivää. Enimmillään joku kortti, mutta ei yhtään mitään karmeaa askartelua sen lisäksi.

Kommentit (186)

Vierailija
101/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niitä lipaston päällä. Pääsiäiseksi tehdyt askarrukset pääsiäisenä esiin, jouluna jouluksi tehdyt jne. Voittaa Pentikin poro-patsaat meilläkin.

Vierailija
102/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:28"]Mitä ihmeen iloa on oikeasti jostain hirvittävästä krääsästä, jolla ei tee yhtään mitään? Se pitää ottaa vastaan, koska lapsi on sen tehnyt ja sitä ei voi heittää "tunnesyistä" poiskaan. On sitten varasto täynnä kaikenlaisia vessapaperihärpäkkeitä, makaronista tehtyjä kaulakoruja, muodottomia savimöhkäleitä, säkkikankaasta tehtyjä "laukkuja" tai tyynyliinoja, joita ei oikeasti voi käyttää.

En haluaisi yhtään mitään äitienpäivälahjaa. Parasta olisi, kun toivottaisivat vain hyvää äitienpäivää. Enimmillään joku kortti, mutta ei yhtään mitään karmeaa askartelua sen lisäksi.

[/quote]Samaa mieltä! Jos teette jotain, tehkää kunnolla! Joku hyvä idea, kunnon toteutus, ei mitään karmivaa vessapaperirullahirvitystä otsikolla "ihan itte tehty". Eikö sen teidän toiminnan pitäisi olla kasvatuksellisesti merkittävää ja opettavaa? Mitä mun 5v oppii siitä, että ilman ohjeita liimaa violetin sydämen pinkkiin kartonkiin ja kirjoittaa mallista Onnea? Vain sen, että päiväkodissa ollaan helvetin takapajuisia, koska äidille saa valita vain nössöjä pastellivärejä (joita muuten inhoan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:39"]

Täällä äiti, joka käyttää lastensa tekemiä koruja ynnä muita, koska ne ovat kauniita. Samaten iskällä on käytössä lasten tekemät avaimenperät ynnä muut. Voittaa Vuittonit & Burret mennen tullen. 

[/quote]

Avaimenperä on hyödyllinen. Savimöhkäle, jossa on hammastikkuja ja nappeja ei ole. Käsikorua voi mahdollisesti käyttää. Vessapaperirullasta kyhättyä "äitiä" ei voi.

Vierailija
104/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meil tänä vuonna tuli lapsen töhrimä saviruukku ja siinä kitukasvuinen orvokki.

Vierailija
105/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:36"]No ei varmana lopeteta! Keksitään vaan vieläkin suurempia,rumempia ja epäkäytännöllisempiä lahjoja joka vuosi ihan vaan teidän äitien kiusaksi.

Lapsetkaan ei halua niitä tehdä eikä teille niitä antaa, mutta pakotetaan ne hommiin että saadaan tehtyä teille enemmän kiusaa.

Oikeasti kehtaatkin haukkua niitä töitä. Lapset vääntää niitä ihan innoissaan ja odottaa monta päivää että saa antaa sen kortin ja kummallisen savimöhkäleen sinulle. Kyselevät opeilta että mihin kannattaa kotona lahja piilottaa ettei vaan mene äidiltä yllätys pilalle.

Ne on lapsille tärkeitä juttuja. Arvosta sitä.

[/quote]

Mä aloin itkemään kun luin tämän :') (oon raskaana, sekin saattaa vaikuttaa). Mulla ainakin aamulla tytär antoi maailman ylpeimpänä oma tekemän kortin ja kaulakorun, ja nyt lähden tämä koru kaulassa äitienpäivävierailulle, ja myöskin ylpeänä :)

Sinä ap plus pari muuta, olette kylmiä ihmisiä. Minä minä minä-ajattelu loistaa kauas.

Vierailija
106/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi helkkari nyyh, kun joku oikein vihaa pastellisävyjä. Ei elämänkevät.

Vierailija
107/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:42"]

Käsittämättömiä äitejä. En ole ikinä hulluimmissa kuvitelmissakaan ajatellut, että joku äiti voisi kokea lasten tekemän lahjan negatiivisena asiana. Ne lapset oikeasti tekevät ne innoissaan sinulle täynnä antamisen iloa.

Melkein tekisi mieleni yhtyä tuohon jonkun heittämään kommenttiin ettei joidenkin vaan pitäisi olla äitejä.

[/quote]

Missä teillä olisi se savimöhkäle esillä, jossa on hammastikkuja ja nappeja upotettuna? Haluaisin tietää.

Vierailija
108/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minäkin haluaisin mieluummin rahaa tai osakkeita. Tai oikeastaan kokoomuksen puoluekirjan. 

Vierailija
109/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä krakaa voi pitää vaikka jouluna.

Vierailija
110/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:42"]

Käsittämättömiä äitejä. En ole ikinä hulluimmissa kuvitelmissakaan ajatellut, että joku äiti voisi kokea lasten tekemän lahjan negatiivisena asiana. Ne lapset oikeasti tekevät ne innoissaan sinulle täynnä antamisen iloa.

Melkein tekisi mieleni yhtyä tuohon jonkun heittämään kommenttiin ettei joidenkin vaan pitäisi olla äitejä.

[/quote]

Missä teillä olisi se savimöhkäle esillä, jossa on hammastikkuja ja nappeja upotettuna? Haluaisin tietää.

[/quote]

En ole se jolta kysyit, mutta meillä niitä on tv-tasolla kasvin vieressä.

Vierailija
111/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:38"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:33"]

..tai ne "kravatit", joita isät saavat isänpäivälahjaksi.. Lapset sitten itkevät, kun isi ei koskaan laita sitä päiväkodissa tussilla väritettyä kravattia töihin.

[/quote]

No miksei isä joskus laita sitä kravattia töihin lähtiessään. Voihan se vaihtaa oikeaan kravattiin samalla kun ottaa ulkotakin pois.

[/quote]

Ja miksei voi muka olla töissäkin se kraka kaulassa? Kyllä muillakin on lapsia ja ainakin mulle on ihan se ja sama vaikka työkaverilla olisi futiskengät kaulassaan, kunhan työnsä hoitaa.

[/quote]

No kyllä mä ymmärrän sen, ettei kaikilla työpaikoilla voi olla mikään tussilla väritetty kraka kaulassa, ja vaikka voisikin olla niin saa kai miehelläkin joku tyyli isyydestään huolimatta pysyä? Että ei nyt töihin niitä lasten askarteluja tarvitse raahata vaan sitä kravattia voi pitäö vaikka isänpäivänä kotona.

Vierailija
112/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:36"]No ei varmana lopeteta! Keksitään vaan vieläkin suurempia,rumempia ja epäkäytännöllisempiä lahjoja joka vuosi ihan vaan teidän äitien kiusaksi.

Lapsetkaan ei halua niitä tehdä eikä teille niitä antaa, mutta pakotetaan ne hommiin että saadaan tehtyä teille enemmän kiusaa.

Oikeasti kehtaatkin haukkua niitä töitä. Lapset vääntää niitä ihan innoissaan ja odottaa monta päivää että saa antaa sen kortin ja kummallisen savimöhkäleen sinulle. Kyselevät opeilta että mihin kannattaa kotona lahja piilottaa ettei vaan mene äidiltä yllätys pilalle.

[/quote]

Mä aloin itkemään kun luin tämän :') (oon raskaana, sekin saattaa vaikuttaa). Mulla ainakin aamulla tytär antoi maailman ylpeimpänä oma tekemän kortin ja kaulakorun, ja nyt lähden tämä koru kaulassa äitienpäivävierailulle, ja myöskin ylpeänä :)

Sinä ap plus pari muuta, olette kylmiä ihmisiä. Minä minä minä-ajattelu loistaa kauas.

[/quote]

No hei, ihan oikeasti. Älkää ymmärtäkö tahallaan väärin!! Koruja voi käyttää. Niitä voi käyttää kotona ja mahdollisesti muuallakin. Mutta kukaan äiti ei takuulla ota esimerkiksi talouspaperirullasta tehtyä huilua mihinään. Sain tällaisen jonain vuonna. Talouspaperirullaan oli tehty reikiä ja se oli väritetty tussilla. Eihän sillä oikeasti tee yhtään mitään! Eikä sitä voi mihinkään laittaa esillekään. Väritetty talouspaperihylsy!

ap

Vierailija
113/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:44"]Meil tänä vuonna tuli lapsen töhrimä saviruukku ja siinä kitukasvuinen orvokki.

[/quote]

Sääli lapsiraukkaasi, kylmä kusipää äitinä.

Vierailija
114/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:45"]

[/quote]

[/quote]

No hei, ihan oikeasti. Älkää ymmärtäkö tahallaan väärin!! Koruja voi käyttää. Niitä voi käyttää kotona ja mahdollisesti muuallakin. Mutta kukaan äiti ei takuulla ota esimerkiksi talouspaperirullasta tehtyä huilua mihinään. Sain tällaisen jonain vuonna. Talouspaperirullaan oli tehty reikiä ja se oli väritetty tussilla. Eihän sillä oikeasti tee yhtään mitään! Eikä sitä voi mihinkään laittaa esillekään. Väritetty talouspaperihylsy!

ap

[/quote]

Miksei voi, edes viikoksi? mitä se sun huonekalusi päällä haittaa? 

Vierailija
115/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostakaa lapsenne tekeleitä.

Vierailija
116/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin mun työpaikassa alakoulussa tehdään askarteluja ihan ohjeen mukaan ja yritetään antaa käytännöllisiä lahjoja. Toki lapsen motoriikka ei ole vielä kovin kehittynyt alaluokilla, joten askartelujälki saattaa olla suttuista, vaikka lapsi olisi tehnyt sitä monta tuntia. Jollain menee askartelu rikki tai joku on poissa koulusta eikä ehdi tehdä samanlaista askartelua kuin muut. Silloin saatetaan kiireessä antaa lapselle vapaat kädet tehdä vaan jonkinlainen lahja.

Mutta kyllä meillä aina on suhteellisen järkevät suunnitelmat lahjoiksi.

Vierailija
117/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ja samalla voisi lopeettaa myös isänpäivä-, joulu-, pääsiäs- ja vappuaskartelut ynnä muut askartelut, koska lapset tekevät niin kamalia askarteluja. Saavat tehdä vasta sitten, kun varmasti osaavat tehdä design-tasoista jälkeä. Ei muuta kuin ankaraa kuria ja jononmuodostusta ja muuta neuvostomallista kasvatusta. Kaikki turha hörhötys vaan pois, pois, pois...

Vierailija
118/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä mä laitan sen vessapaperirullaäidin takan reunukselle joksikin aikaa. Kaikkea en säilytä, mutta on mulla tallessa näitä savimöhkäleitä ja lapsen käden jälki "ikkunakoristeita" ym. Mieluummin pidän sitä savimöhkälettä kirjahyllyssäni kuin jotain korkean luokan design-pystiä, joka ei esitä mitään. Toisessa on tunnearvoa, toisessa ei. Toisaalta meillä on sisustukseen sopimattomasti seinillä myös lasten piirustuksia niin veskissä, eteisessä, jopa olkkarissakin sekä lasten huoneissa. Niitä sitten aika ajoin vaihdetaan uuteen taide näyttelyyn.

Musta on aivan mahtavaa, että lapset askartelee hoidossa ne lahjat. Tänään innoissa 5v poika laittoi mun kaulaani itse tekemänsä kaulakorun ja sitä aion pitää koko päivän.

Isä sai viime syksynä kangaskassin, jossa on auton kuva ja lukee isi. Lapsi olen jollain kangastusseilla tehnyt. Ja kassi ollut kovassa käytössä esim. kun kuljetetaan kodin ja hoidon välillä vaatteita, niitä askarteluita ym.

Vierailija
119/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:35"]

Ihme alapeukuttajia täällä. Varmaan te siis käytätte niitä makaronikoruja jossain? Ja lähdette shoppailemaan säkkikangaslaukkuinenne? Mä tungen ne heti varastoon säilöön ja sinne jääkööt.

ap

[/quote]no just  makaroonikaulakorua en ole saanut, mutta käytän edelleen pojan 3 vuotta sitten päiväkodissa tekemään korua

Vierailija
120/186 |
11.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 12:45"]

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

On sulla ap ongelmat, huh huh. Jaksatko oikeasti rasittua siitä, että saat lahjaksi lapselta väritetyn vessapaperirullan????

Saanko kulta pieni valaista sinua, että loppujen lopuksi tuo lasten pikkulapsiaika menee tosi nopeasti ohi ja sitten nuo vihaamasi kammottavat tekeleet loppuvat eikä sinun enää tarvitse miettiä mihin tunget ne. Ne ovat siinä vaiheessa sinulle enää vain hirvittäviä muistoja lastesi osoittamasta rakkaudesta sinulle. Silloin olet vapaa. Ajattele sitä niin ehkä jaksat elää tämän kauhea päiväkotivaiheen yli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä