Miten reagoitte ja suhtaudutte jos joku antaa teille alle 100 euron joululahjan?
Kommentit (26)
Olen suorastaan häkeltynyt.
Muutin pois minut synnyttäneen henkilön luota 16 vuotiaana.
Seuraavan kerran sain joululahjan 20 vuotiaana kihlatultani
Mutta olisi kait pitänyt ulista siitäkin
En minä ole koskaan lahjojen hintaa kysynyt joten mulle on aivan sama, kunhan esine ei ole mikään valittujenpalojen kylkiäinen. Sellaset on noloa.
Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi käyttää satasta lahjaan?
Kun nyt ihan tarkkaan mietin niin ihan parhaat lahjat elämässäni on olleet varmaan alle 5€ arvoisia, esim. yksi lapsen tekemä piirros yhtenä äitienpäivänä ja toisen lapsen askarreltu ”teos” joitain vuosia sitten. Ja sitten aikuisten antanista lahjoista, vaikka kummitätini neulomat sukat. Ne ”yli satasen lahjat” on kyllä harvoin jääneet mieleen. Viime viikolla sain ystävän tuoman (tosiaan hän kävi kylässä) tekemän kynttilä-kukka-tonttuasetelman. Se on kaunis ja ilahduttaa koko joulun. Varmaan näppäränä naisena ei mitään uutta ole siihen ostanut (kuin ehkä sen ison kynttilän), mutta se on kaunis ja ajatuksella tehty ihanuus.
Itse olen pyytänyt jo ainakin viimeisenä kymmenenä peräkkäisenä vuotena, että en tarvitse mitään. Kyllä sitä silti aina jotakin pientä tulee. Muut asiat tekee minut onnelliseksi. Lapsena lahjat oli kivoja.
Ei aikuisten ihmisten enää tarvitse toisilleen joululahjoja ostella. Jokaisella aikuisilla on omat tulot, joten aikuiset osaavat käyttäytyä aikuismaisesti, olipa lahja rahallisesti minkä tahansa hintainen/arvoinen! Lahja kuin lahja on aina kiittämisen väärtti.