Ärsyttää, että kaupat on taas äitienpäivänä kiinni
Ei tämä ole nykyaikaista kulutusyhteiskuntaa. Kaupat laittaa ovensa kiinni äitienpäivänä. Samaan aikaan kuitenkin ravintolatyöntekijät, postinkantajat ym. ovat töissä. Mikä pyhä lehmä on kauppojen aukiolo?
Ennen kuin kukaan narisee, niin ei tullut yllätyksenä. Olisi vain ollut kiva käydä shoppailemassa tänään iltapäivällä, mutta ei sitten.
Kommentit (25)
Kai sinua samalla tavalla ärsyttää kauppojen kiinni oleminen isänpäivänä, itsenäisyyspäivänä, pyhämiestenpäivänä, vappuna, juhannuksena, jouluna, helluntaina ja mitä näitä on.
Ja onhan Löytötavaratalo auki tänään normaalisti, lähe sinne ajelemaan, olitpa missäpäin suomea tahansa...
Niin ja ne kaupassa tänään töissä olevat saavat tuplasunnuntai lisän, että mieluusti osa niistä on töissä...
Voi miten surkeaa on tämä kontrolloitu elämä. Ja kohta tulee helatorstaikin ja yllättää taas osan porukasta ihan kokonaan. Omat vapaapäivät ovat kiva juttu, mutta ilmeisesti kaikkien muiden pitäisi silloin olla duunissa, jotta ap ja sen kaverit voisivat shoppailla.
Kaupat ovat auki vuodessa noin 350 päivää ja suljettuina noin 15 päivää. Kyllä luulisi ap:n ja kaltaistensa pärjäävän. "Mutta kun mä haluaisin" -ihmisille kaikki vaan on niin kovin hankalaa.
Naurettavaa. Jos kyse olisi siitä, että äideille halutaan antaa äitienpäivänä vapaata, tulisi saman koskea kaikkia aloja ja kaikenkokoisia kauppojakin. Mutta tästähän ei ole kyse, nämä kauppojen aukioloa koskevat säädökset ovat vain pyhäinjäännös, jolla ei ole mitään perustetta nykyisin. Ei tässä mistään henkilökunnan vapaa-ajoista kyse ole, vaan yksinkertaisesti siitä, et kun näin on tehty vuosikymmeniä ni ei sitä voi muuttaa. Kiusantekoa, siinä se.
Käy kiskalla, saat tyydytettyä shoppailuhimosi nopeammin, kun valikoimat ovat suppeammat ja hinnat taivaissa. Ja kasva aikuiseksi äläkä aina valita.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2014 klo 11:19"]
ap voi tehdä adressin jossa vaaditaan, että kaikki paikat suljetaan äitienpäiväksi. Tämähän voisi sitten koskea sairaaloita yms. Kyllä ne vanhainkodeissaki mummot ja papat yhden päivän pärjää ilman hoitajia.
Miksi et käynyt shoppailemassa eilen. Viikossa on seitsemän päivää ja nuo kaupat on noin niin kuin yleensä melkein aina auki.
[/quote]
Katsos kun minusta on mukavaa käydä sunnuntaina shoppailemassa. Se on sitä vapaa-ajanviettoa. Harmittaa ja vähän naurattaakin vain se, että tämä on nyt jollain neliömäärälainsäädännöllä estetty.
Toisin sanoen kaikki pikkukaupoissa työskentelevät äidit on nyt sitten töissä ihan normaaliin tapaan jossain haja-asutusalueella. Sen sijaan isot marketit ja kaupunkien keskustojen kaupat on kiinni, vaikka niissä on muutenkin todennäköisemmin työntekijäkierrossa mukana kaikenlaisia opiskelijoita ym.
Parempi olisi vain vapauttaa koko kauppojen aukiolo, kun eihän tässä laissa ole enää yhtään mitään järkeä.
[/quote]
Minä, minä, minä, minä. Sama se muille!