Mitä yo-juhliin onnittelumaljaksi?
Ei ole oikein kokemusta näistä juhlajuomista, mikä olisi sopiva? Suosittele. Mitä hintaa ovat? Paljonko tarvitaan?
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 20:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:25"]
Freixnetillä on vaaleanpunainen, kuiva eli brut cava (= valmistettu shampanjamenetelmällä, mutta ei Ranskan Champagnessa), joka on oikein hyvä. Maksaa kympin huippeilla/ plo. Alkossa osaavat näillä tiedoilla neuvoa ja neuvovat myös oikean määrän vierasjoukon mukaan.
Ennen vappua n. 8 e:n kuohari sai Hesarin testissä parhaat pisteet, kts. jos löytyy Hesarin netistä - esim. "kuohuviinitesti" tai "vappujuomat".
Älä laske liian tiukaksi alkumaljamäärää. Varsinkin jos teillä on buffet-tarjoilu, moni voi haluta toisenkin kuoharilasin makupalojen kanssa mielummin kuin viiniä.
Kivennäisvesi ja Pommac ovat hyviä alkoholittomia vaihtoehtoja.
Varaa paljon jäitä juomien jäähdyttämiseen. Ei se mitään tee jos pullot tojottavat jäillä täytetyissä, arkisissa ämpäreissä, mutta se on ikävää, jos juomat ovat liian lämpimiä.
Jos lähimaisemissa on baari tai ravintola, voit käydä etukäteen heidän kanssaan sopimassa, että saisitko sieltä pari muovikassillista jäitä tai jäämurskaa.
[/quote]
se oli 14 euroa, ei 8€
[/quote]
Ei ollut, testin voitti Jaume Serra Brut joka maksaa alkossa 8,50 euroa (mulla on testi tallessa ja itse pullokin hyllyssä).
[/quote]
totta, toi oli 2013 voittaja
Tää sopis ainakin tytölle, en tiijä mitä poika sitten pullosta tuumais :)
Platino Pink Moscato
http://www.alko.fi/tuotteet/537387/?fromsearch=true
Ei ehkä kovin juhlavasta päästä?, mutta tosi hyvänmakunen kuohari. Itse en normaalisti tykkää kuoharista, mutta tää on semmonen josta oon tykänny.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 19:07"]
Asti Gancia!
[/quote]
Toi on jälkkärille. Kysykööt alkon myyjältä, mutta 10-12e/plo saa kohtuulaatuista kun ostaa vielä kuivinta mahdollista ja pitää huolta oikeasta tarjoilulämpötilasta niin ei todellakaan voi mennä tässä kohtaa vikaan.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 20:50"]
Freixnetillä on vaaleanpunainen, kuiva eli brut cava (= valmistettu shampanjamenetelmällä, mutta ei Ranskan Champagnessa), joka on oikein hyvä. Maksaa kympin huippeilla/ plo. Alkossa osaavat näillä tiedoilla neuvoa ja neuvovat myös oikean määrän vierasjoukon mukaan.
Ennen vappua n. 8 e:n kuohari sai Hesarin testissä parhaat pisteet, kts. jos löytyy Hesarin netistä - esim. "kuohuviinitesti" tai "vappujuomat".
Älä laske liian tiukaksi alkumaljamäärää. Varsinkin jos teillä on buffet-tarjoilu, moni voi haluta toisenkin kuoharilasin makupalojen kanssa mielummin kuin viiniä.
Varaa paljon jäitä juomien jäähdyttämiseen. Ei se mitään tee jos pullot tojottavat jäillä täytetyissä, arkisissa ämpäreissä, mutta se on ikävää, jos juomat ovat liian lämpimiä.
Jos lähimaisemissa on baari tai ravintola, voit käydä etukäteen heidän kanssaan sopimassa, että saisitko sieltä pari muovikassillista jäitä tai jäämurskaa.
[/quote]
se oli 14 euroa, ei 8€
[/quote]
Ei ollut, testin voitti Jaume Serra Brut joka maksaa alkossa 8,50 euroa (mulla on testi tallessa ja itse pullokin hyllyssä).
[/quote]
totta, toi oli 2013 voittaja
[/quote]
Tämän vuoden hesarissa julkaistu testi vappuviikolta. Mutta joo, juoma oli hintaansa nähden oikein hyvää. Todella kuivaa, mutta itse tykkäänkin kuivista joten oikein passeli (varsinkin hinnan puolesta, jos tarvitsee monta pulloa ostaa).
Täällä on suositeltu proseccoa noin yleisesti, mutta niissäkin on eroja. Itse en proseccoille ole vielä juurikaan lämmennyt, vaikka ne ovatkin nyt todella trendikkäitä. Vappuna juotiin esim. Soligo Prosecco Brutia, josta en juurikaan itse pitänyt. Nämä on tietysti myös ihan puhtaasti makuasioita, ja voi tietysti olla, että olen vain tottunut Cavaan. Yksi aikan varma vaihtoehto olisi myös Codorníu-merkkiset cavat. Oma suosikkini niistä on Codorníu Anna Cava Brut, hinta muistaakseni pikkusen yli 10 €/pullo.
onko kukaan ostanut ulkomailta näitä?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 17:52"]Kuohuviini on hyvä, alkoholiton jotain joka ei hirveästi erotu väriltään. Kaikki eivät halua korostaa, mitä lasissa on esimerkiksi alkuraskaudesta..
[/quote]
[/quote]
se oli 14 euroa, ei 8€
[/quote]
[/quote]
Niin oli, kiitos kun muistit! :)
Anteeksi kun kysyn, mutta eikö se Fresita ole ns. nuorison limuviina?
Jos tarjolla on suolaista syötävää, kannattaa tarjota kuivaa juomaa. Jos vain makeaa tarjottavaa, puolikuiva käy hyvin. Silloin riittää pelkkä kahvikin.
26