Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun kaksvee kitisee ja huutaa koko ajan?

Vierailija
17.12.2020 |

Joku asia on ilmeisesti koko ajan pielessä, kun kitisee, narisee, itkee ja huutaa jostain pikkuasiasta koko ajan. Osaisi puhuakin, mutta yleensä vain kitisee ja huutaa. Kaiken pitäisi olla ok, ei mitään terveysongelmaa ole esimerkiksi ja muutenkin kaikki perustarpeet kunnossa, saa paljon seuraa ja huomiota jne. Mutta jatkuva kitinä siitä että vaikkapa kirja putosi lattialle tms. Voisi hyvin nostaa sen kirjan ja jatkaa sen katsomista mutta ei, vain kitinää että putosi. Jos sanon ihan rauhassa että nosta kirja, niin alkaa itku. Tällaisia pikkuasioita mahtuu jokaiseen päivään vaikka kuinka monta. Alan olla niin väsynyt kitinään että tekee mieli itse alkaa kirkumaan kun se kitinä jostain ylösalaisin olevasta kirjasta tms. taas alkaa. Onko muilla tällaista?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

å

Vierailija kirjoitti:

Nostan vielä jos joku voisi asiallisesti kommentoida. Onko normaalia että kaikesta tulee kitinä ja itku? Vaikka olisi kuinka mukava ja rauhallinen leikkimistilanne, äsken syöty ja kaikki pitäisi olla kunnossa. Tätä on jatkunut kuukausia. Ne ei minusta ole varsinaista uhmaa vaan jotain muuta.

Puhuin asiasta neuvolassa ja ne lähinnä ihmetteli ja voivotteli ja sanoi että tämä on kyllä ihan terve lapsi. Ap

Mitä sitten itse epäilet? Tulee mieleen, että olen kuullut että aistisäätelyn vaikeudet (vai mitä se on) voi herkistää, että pienet asiat tuntuu vaikeilta. Esim vaatteet kiristää vaikka niiden ei normaalisti kuulu. Onko jotain yhteistä tekijää mikä laukaisee?

Mutta sitten taas joillakin uhmaikä on tosi vaikea vaikka on normaalin piirissä. Vanhemmat siinä on kovilla, onko päiväkodissa? Saatko levättyä itse?

No aistisäätelyä olen miettinyt. Mutta meillä on vaatteet pehmeitä, kiristämättömiä, täyttä luomupuuvillaa ja usein on aika vähissä vaatteissa. Sisustus visuaalisesti rauhallinen. Ei kuulu melua mistään, tv ei ole päällä. En tiedä miten voisin aistiärsykkeitä vähentää. Ap

Vierailija
22/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin otsikon että miks mun kivekset kutisee

Mä taas luin että "Miksi mun kasvikset kitisee ja huutaa koko ajan?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua aistiyliherkkyyksiin, voivat aiheuttaa hankalaa oloa ja juurikin ylireagointia "pikkuasioihin".

Kuulostaa autismin oireita enemmän, jos jo pelkkä kirjan putoaminen saa aikaan kitinää. Lapsi testeihin.

Voi höppänä. Kuulostaa kaksivuotiaalta.

Vierailija
24/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kitisijä on meidänkin 2,5v, ja samoin oli isoveljensäkin tuossa iässä. Kyllä se ohi menee! Meidän muksua varmaan turhauttaa myös se kun sanavarastonsa on vielä hyvinkin suppea, ymmärtää kyllä kaiken mitä hänelle puhutaan.

Vierailija
25/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoisen olet sitten kasvattanut

Vierailija
26/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minun esikoinen oli tuollainen vuodet 1-5. Kertakaikkiaan tyytymätön aivan kaikkeen. Kulki ympäri asuntoa uusien lelujen ohi ja potki tuolinjalkoja. Ihan sama mitä leikkiä ehdotti, miten ulkoili, antoi välipalaa tai viihdytti, kitinä ja huuto oli valtava. Viikonloppuna puuhailtiin yhdessä perheen kanssa, käytiin uimahallissa ja tekemässä kivoja juttuja ja silti viimeistään autossa alkoi kitinä ja huuto.

Muistan yhdenkin viikonlopun kun oltiin syöty herkkuaamiainen ja leikitty perheen kanssa jotakin, sekä ulkoiltu. Kun tultiin sisälle alkoi sohvalla istuessa aivan älytön huuto jostakin, käytiin miehen kanssa vuorotellen rauhoittelemassa eikä meinattu saada edes lounasta kokattua. Ei rauhoittunut millään, ei ollut mitään hätää. Siinä sitten ihan kauhean huudon saattelemana kuorittiin ihan pokkana perunoita ja paistettiin jauhelihaa. Muistan monesti olleeni aivan poikki näistä viikonlopuista. Ja arjesta ylipäätään.

Nyt tämä tyytymätön lapsi on aivan ihana 8.v nuori neiti kenen kanssa voi puuhailla monenlaista ja joka on kasvanut aivan erilaiseksi. Vieläkin kyllä parantelen haavoja sieltä alkutaipaleelta, ne vuodet oli oikeasti tosi rankkoja. Pikkusisko on onneksi ollut ihan eri maata joten olen saanut toisenlaisenkin kokemuksen pikkulapsiarjesta hänen kauttaan.

Vierailija
27/27 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys tai nälkä saa lapsen käyttäytymään noin. Siihen lisäksi uhmaikä, joten normaalilta kuulostaa.

Veisin vaunukävelylle päivällä, jos vaikka nukahtaisi vähäksi aikaa ja riittävästi ruokaa ja juomaa.

Jos edelleen jatkuu samana, on vaan astetta pahempi uhmaikä.

Itselläni kuusi lasta, joista nuorin nyt kahden vanha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme