Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en ymmärrä tätä lähihoitajien ala-arvostamista tällä palstalla

Vierailija
10.05.2014 |

Tällä palstalla on käynyt selväksi että lähihoitajia ei arvosteta pätkääkään ja heitä pidetään roskasakkina. Mutta kuka hoitaisi isovanhempanne,vanhempanne ja jopa teidät vanhuuden päivillä tai mihin veisitte pienet kultamussukkanne hoitoon päivisin jos lähihoitajia ei olisi? Suurin osa vanhustenhoidon ja päivähoidon työntekijöistä on kuitenkin lähihoitajia ja Mielestäni he tekevät todella arvokasta työtä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olo täytyy saada purkaa jonnekin ja mikäpä olisikaan parempi kohde kuin kiltit hoitajat. Nimettömänä nettipalstalla se on niin helppoa.

Vierailija
2/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan mielipiteillä saa pyyhkiä pebaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin itse työ on arvokasta. Monesti vain tuntuu että alalle ei hakeuduta sen takia että halutaan tehdä tätä arvokasta työtä, vaan koska ei muualle keksitä/päästä...

Vierailija
4/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 08:57"]

Paha olo täytyy saada purkaa jonnekin ja mikäpä olisikaan parempi kohde kuin kiltit hoitajat. Nimettömänä nettipalstalla se on niin helppoa.

[/quote]

samaa mieltä. Tulee parempi mieli kun saa nostaa itsensä ylempään arvoon kuin joku toinen.

Vierailija
5/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät 20 vuotta hoitotyötä tehneet lähihoitajat haukutaan siinä samalla kuin nuoretkin. Lukion käyneet menee samaan kastiin kuin peruskoulupohjaiset.  Aina sanotaan, että perseitä vaan pyyhkivät, eikä tiedetä että työ saattaa olla sosiaali- tai terveysalalla, lasten, nuorten, aikuisten, vanhusten tai vammaisten parissa.

Vierailija
6/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis lähihoitajat tekevät tärkeää työtä, en sitä kiistä, mutta jotenkin tietty stereotypiä tuntuu heihin vähän liiankin usein sopivan. Itse tunnen monta lähihoitajaa, usein tuntuvat olevan vähän yksikertaisempaa väkeä ja liian paljon on erilaisia viina- ja parisuhdesekoiluja. ja ne kouvolatukat ... :D

Vierailija
7/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulaiseni käy lähihoitajan koulutusta ja hän on jo suorittanut kaksi ammattitutkintoa. Viimeisimmän ammattikoulutuksen hän suoritti niin hyvin, että palkittiin stipendillä ainoana ko.koulutuslinjan oppilaana sinä vuonna valmistuvien joukossa. 

-Mies 29v-

Vierailija
8/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISSÄ NIIN TÄÄLLÄ TEHDÄÄN? Monessako paikassa tänäänkin on MUKA hoitajia haukuttu ja arvosteltu?

JA MIKSI JOKU JAKSAA TÄLLÄSTÄ ALOITETTA TOISTUVASTI LAITTAA?

Ihan vaan hoitajalle tiedoksi: oman vanhempani jos laitokseen joutuisin joskus saattamaan niin katsoisin hoidon laadun perään ja siitä pitäisin kovan metelin. Ihan samanlailla ihmiset arvostelee kauppiaat ja myyjät, ravintolat, koulun keittäjät, rekkakuskit.. Mitenköhän paljon ap itse muita arvostelee?

Vierailija
9/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aliarvostamista... Ei tuollaista sanaa ole kuin ala-arvostamista.:) Sitä ei kai lähihoitajakoulussa opetettu.

Vierailija
10/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en mollaa lähihoitajia, mutta en myöskään hyväksy sitä, että niin moneen sosiaalialan hommaan kelpaa nykyään "pelkkä" lähihoitaja. Kun työnantaja laittaa vähimmäisvaatimukseksi lähihoitajan tutkinnon, myös esimerkiksi sosionomi saa alinta mahdollista palkkaa. Eli siinä on mielestäni jotain mätää, että lähihoitajan koetaan sopivan hommaan kuin hommaan. Tämä ei tietenkään ole lähihoitajien vika, vaan kaikkien sosiaalialalla toimivien, jotka eivät vaadi tehtäviensä mukaista palkkaa ja kohtelua, vaan suostuvat esimerkiksi alan hiljalleen tuhoaviin nollasopimuksiin.

Vierailija
11/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, haukutaanhan täällä muitakin ammatteja/koulutuksia. Mm. opettajat, sairaanhoitajat, lastentarhanopettajat, tradenomit, siivoojat, insinöörit yms. kaikki samaa turhaa paskaa palstalaisten mielestä. Ainoa hieno kunnioitettava tavoite on olla akateeminen.

Vierailija
12/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajien työ on tärkeää ja ansaitsee arvostusta. Lähihoitajien ns. huono maine johtunee siitä, että koulutukseen pääsee kuka vaan ja usein sellaiset ihmiset jotka eivät pääse mihinkään muualle opiskelemaan tuntuvat päätyvän lähihoitajiksi. Ilmeisen hyvin lähihoitajat kuitenkin pärjäävät työssään, vaikka opiskelumotivaatio/-kyvyt ovat ainakin ennen koulutukseen hakeutumista olleet osalla heikohkoja.

Koulutukseen pääsyvaatimuksia voisi tiukentaa huomattavasti, mutta tällöin mielestäni myös alan palkkausta tulisi parantaa. Tällä tavoin tulisi lisää arvostustakin.

Vierailija
13/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lähihoitaja-sairaanhoitaja, työskentelen päivystyksessä ja mulla on paljon myös lähihoitajia työkavereina. Samaa työtä tehdään, ainoastaan lääkehoidon toteutus on sh:lla laajempaa. En mä todellakaan sanoisi, et meillä voi työskennellä kuka tahansa!

Samanlailla meillä lh:t laittaa iv-yhteydet, ottaa EKG:t ja muut pikanäytteet (ja osaa myös hieman analysoida niitä!) sekä joo, pyyhkii ne potilaiden takapuolet! Kun se nyt tuntuu jotenkin olevan niin halveksuttu tapa tienata rahansa

Vierailija
14/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ammattiylpeys lähtee ihan itsestä. Hyvää työntekijää arvostetaan kaikkialla. Joka alalla on mätiä omenia. Itse olen törmännyt muutamaan lähihoitajaan matkani varrella ja heillä oli ammattiylpeyttä vähän liikaakin. Lähihoitaja ei ole sairaanhoitaja, eikä todellakaan lääkäri. Hyvä peruskoulutus hoitoalalle tutkinto on.

Vierailija
15/15 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne fiksut lähihoitajat joita tunnen, opiskelivat joko sh tai th-tutkinnon. Lähihoitajista on mullakin sellainen käsitys, että ei rahkeita muuhunkaan ole. Ja kouluun on helppo päästä vaikka ei ala yhtään kiinnostaiskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan