Mun pahin painajainen
Olin puolunessa, avasin silmät ja nän, että joku istui tuolilla ja tuijotti mua todella lähellä, sellainen ihan friikki olio ja samaan aikaan kuului joku ääni ja huoneessa oli vielä valot päällä. Yritin rimpuilemalla saada avattua silmät, mutta en pystynyt ja samanaikaisesti alkoi päässä pyöriä. Yritin minuutin ajan rimpuilla itseni heräämään ja tuntui että olin tukehtumaisillani. Oli sellainen olo, että kuolen sydäriin unessa.
Se mikä tästä teki ehkä pahan, oli se että oli valot huoneessa päällä ja pystyi näkemään kaiken selvästi unessa. valoisammassa se tuntui aidommalta kun pimeässä, jossa se on epäselkeämpää ja herää helpommin.
Kommentit (4)
Minä uskon että kaikki nää "unihalvaukset" on oikeasti totista totta. Perkele tai muut pahat henget tulee käymään. Kukaan ei vaan halua uskoa niitä tosiksi, joten niille keksitään tällainen näppärä nimi ja yritetään lakaista maton alle.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2014 klo 16:35"]
Minä uskon että kaikki nää "unihalvaukset" on oikeasti totista totta. Perkele tai muut pahat henget tulee käymään. Kukaan ei vaan halua uskoa niitä tosiksi, joten niille keksitään tällainen näppärä nimi ja yritetään lakaista maton alle.
[/quote]
Jep jep näinhän se on. Mielenterveysongelmiakaan ei ole eikä mitään psykooseja. Ne psykoosissa nähdyt puhuvat joulukuuset, örkit ja kaikenmoiset rekankokoiset hyönteiset on oikeasti olemassa ja sä muutut todellakin ihan oikeesti käärmeeksi tai perhoseksi.
Mulle on myös käynyt tuollaisia. Inhottavia. Sulla oli luultavasti unihalvaus. Olitko mahdollisesti selälläsi? Selällään nukkuminen lisää noiden riskiä.
Aluksi luulin, että olento oli vain unessani, mutta wikipediasta tarkistin ja tosiaan 100% unihalvaus. Se nimittäin ei ollut unta vaan puoliksi hereillä olevaa hallunisaatiota. Nyt ymmärrän täysin miltä huumeveijareista tuntuu.
Syitä wikipedian mukaan, jotka osui mun kohdalle:
Nukkuminen selällään
Epäsäännöllinen unirytmi
Univelka
Lisääntynyt stressi
Ahdistuneisuus
Ja mitä unessa oli:
Ääniharhat (usein askelia, epäselvää puhetta tai sysäyksittäistä melua)
Näköharhoja kuten ihmisiä tai varjoja liikkumassa huoneessa (tämä liittyy melko usein tunteeseen pahan läsnäolosta)
Kuolemanpelko
Sydän pumppaa nopeaa tahtia ja sen tuntee koko kehossa
-Ap