Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarviiko Tallinnan reissulle passin?

Vierailija
18.05.2014 |

Ollaan huomenna menossa Tallinnaan laivalla ja nyt huomasin, että mun passi on vanhentunut kuun alussa, muistini sanoi että vasta ensi kuussa mutten tarkistanut asiaa ajoissa. Mulla on vain kuvaton kelakortti ja suomalainen ajokortti, käyko se terminaaleissa vai miten todistan henkilöllisyyteni?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnaan pääset vain passilla tai henkilökortilla.

Vierailija
2/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortin voisi ajatella olevan virallinen todistus henkilöllisyydestä. Toki henkilökortti olisi kaikilla hyvä olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä siellä kyselee? Ja jos niin huono säkä käy et joku sitä kaipailee niin henkilöllisyys voidaan selvittää ajokortinkin perusteella pitemmän kaavan kautta.

Vierailija
4/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Here we go again... Kesä on täällä!

Trollihan sinä olet, mutta silti. Tarvitset. Tai kuvallisen, uuden henkilökortin.

http://www.estemb.fi/konsuliasiat/matkustusasiakirjat/aid-132

Vierailija
5/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortilla ei muistaakseni pääse, ota passi ainakin varmuuden vuoksi. Joku on oltava.

Vierailija
6/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 18:56"]

Kuka sitä siellä kyselee? Ja jos niin huono säkä käy et joku sitä kaipailee niin henkilöllisyys voidaan selvittää ajokortinkin perusteella pitemmän kaavan kautta.

[/quote]

Joo, se pidempi kaava on sakot.

Vierailija
7/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hekoheko, miksi koskaan edes tylsyyksissään trollaisi näin kuivasta aiheesta?

Mut joo jos otan sen vanhentuneen passin mukaan ja kaikki muut henkkarit sen tueksi? Kuvallista henkilökorttia mulla ei ole.

Missä kohtaa sitä kysellään? Eckerolla mennään.

Vierailija
8/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei multa ole koskaan kysytty mitään henkkareita Tallinnassa, mutta periaatteessa kai pitäis olla passi.

Vierailija
9/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortin voisi ajatella olevan virallinen todistus henkilöllisyydestä. Toki henkilökortti olisi kaikilla hyvä olla.

[/quote]Ajokortti EI ole virallinen henkilöllisyystodistus.

Vierailija
10/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistokokeita tehdään, ja passin puuttumisesta seuraa sakkoa.

Vierailija
11/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passi tai poliisin myöntämä virallinen henkilöllisyystodistus ELI AJOKORTTI TAI KELAKORTTI EI KELPAA. Ja kyllä, se henkilöllisyystodistus on pakko olla mukana.

Vierailija
12/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:02"]

[/quote] No jos tuolle linjalle lähdetään niin ei ole myöskään vanhentunut passi, vaikka se olisi eilen vielä ollut voimassa. Mutta ap, kenties reissussa mukana oleva henkilö voi myös sun henkilöllisyytesi tarvittaessa ja huom. tarvittaessa todentamaan.

Vierailija
13/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman virallista matkustusasiakirjaa schengen alueella matkustava syyllistyy valtiorajarikokseen!

Vähintään sakkoja, eikä todellakaan mitään rikesakkoja, koska kyse on oikeasta rikoksesta.

Matkustusasiakirjaksi kelpaa ainoastaan joko passi tai virallinen kuvallinen henkilöllisyystodistus!

Ruotsi on suomalaisille suomesta saavuttaessa poikkeus, mutta se johtuu erillisestä lakiin kirjatusta valtiosopimuksesta, eikä schengenistä. Sinne kelpaisi siis ajokorttikin.

Vierailija
14/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina kysytty siinä lähtöselvityksessä lippuja haettaessa mun passia (Siljalla menty). Ei ole tarvinnut näyttää kaikkien matkustajien mutta omani on tarvinnut.

Vierailija
15/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:05"]

[/quote] No jos tuolle linjalle lähdetään niin ei ole myöskään vanhentunut passi, vaikka se olisi eilen vielä ollut voimassa. Mutta ap, kenties reissussa mukana oleva henkilö voi myös sun henkilöllisyytesi tarvittaessa ja huom. tarvittaessa todentamaan.

[/quote]

No tämä neuvo olikin viikon paras vitsi, heti Suomen jääkiekkojoukkueen jälkeen! Se on ihan sama mitä seuralaiset todentaan, pitää olla passi tai henkilökortti. Ap on siis lähdössä ulkomaille ilman asianmukaista matkustusasiakirjaa. Onnea vaan matkaan! 

Itse en lähtisi, olen sen verran nuuka, että 400€ sakot ei juuri kiinnosta.

Vierailija
16/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joo, riittää, että äiti sanoo, että on se meidän Mirkku. Rajavartijat ovat sitten, että no ai jaa, hyvää päivänjatkoa rouville. Tuolleen menin Jenkkeihinkin.

Vierailija
17/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoisaa reissua ap. Muista ottaa mukaan hammasharja.

Vierailija
18/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:09"]

[/quote]

No tämä neuvo olikin viikon paras vitsi, heti Suomen jääkiekkojoukkueen jälkeen! Se on ihan sama mitä seuralaiset todentaan, pitää olla passi tai henkilökortti. Ap on siis lähdössä ulkomaille ilman asianmukaista matkustusasiakirjaa. Onnea vaan matkaan! 

Itse en lähtisi, olen sen verran nuuka, että 400€ sakot ei juuri kiinnosta.

[/quote]No höh! Mä just ajattelin lähtee kiertämään maailmaa kaverini kanssa. Kyllä se todistaa, et mä oo mä. Passi on niin lääst siison.

Vierailija
19/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2014 klo 19:13"]

[/quote]

Joo, riittää, että äiti sanoo, että on se meidän Mirkku. Rajavartijat ovat sitten, että no ai jaa, hyvää päivänjatkoa rouville. Tuolleen menin Jenkkeihinkin.

[/quote] Jos se ihminen on maahan rajan yli tullut, niin kyllä hänet sieltä poiskin päästetään.

Vierailija
20/26 |
18.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako terminaalista aamulla pikapassin? Sillä ainakin onnistuu!