Pinotaan todella kauniita tytön nimiä!
Niin, esikoistyttären syntymä lähestyy ja nimestä ei tietoakaan. Pidän kauniista, tyttömäisistä, vähän harvinaisemmista nimistä. Mietitty on pää puhki ja nimikirjoja luettu, ei vaan ole nimeä löytynyt.
Kommentit (94)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:50"]
En tykkää nimistä, joissa c:tä tai d:tä. Nimen pitäisi olla hyvin suomalaiseen suuhun sopiva, keskimittainen mutta silti jotenkin omaperäinen ja vahva. En oikein välitä Alisa, Elisa, Alina tms. tyyppisistä nimistä. Vaikeaa on löytää sopiva nimi.
AP
[/quote]
Mutta d-kirjain kuuluu kyllä suomalaiseen peruskirjaimistoon.
Anna, Katariina, Emilia, Seelia, Matleena.
T. Tyttöjen äiti ;)
Linnea, Isla, Adele, Viola, Amelia, Aliisa, Alina, Lina
Ja vähän reippaampana Rebecca :)
Sonja on mielestäni kaunis tavallinen nimi
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:39"]Canna
[/quote]
bis? En ehkä antais :D
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:50"]En tykkää nimistä, joissa c:tä tai d:tä. Nimen pitäisi olla hyvin suomalaiseen suuhun sopiva, keskimittainen mutta silti jotenkin omaperäinen ja vahva. En oikein välitä Alisa, Elisa, Alina tms. tyyppisistä nimistä. Vaikeaa on löytää sopiva nimi.
AP
[/quote]
kerroppa mielipiteesi nimeen Minea?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:50"]
En tykkää nimistä, joissa c:tä tai d:tä. Nimen pitäisi olla hyvin suomalaiseen suuhun sopiva, keskimittainen mutta silti jotenkin omaperäinen ja vahva. En oikein välitä Alisa, Elisa, Alina tms. tyyppisistä nimistä. Vaikeaa on löytää sopiva nimi.
AP
[/quote]Miina, Kerttu, Meri... tai vaikka Merikerttu tai Lumisatu.
Aava Saaga Lila Anna Nelly, mun mielestä kauneimmat tytön nimet :)
Voi herranjumala et nykyään pidetään kauniina niminä mitä ihmeellisimpiä kirjainyhdistelmiä! Onneks mulla on ihan tavallinen nimi, ja niin tulee mun lapsellekin!
Eea on kaunis. Jos minulla joskus tyttö nimi on varmasti Eea. Sopii suomalaiseen suuhun, harvinainen nimi..:)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:09"]
Eea on kaunis. Jos minulla joskus tyttö nimi on varmasti Eea. Sopii suomalaiseen suuhun, harvinainen nimi..:)
[/quote]Minusta se näyttää väärältä. Kuin sieltä puuttuisi välistä konsonantti. Esim. V.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 17:07"]Voi herranjumala et nykyään pidetään kauniina niminä mitä ihmeellisimpiä kirjainyhdistelmiä! Onneks mulla on ihan tavallinen nimi, ja niin tulee mun lapsellekin!
[/quote] mikä näistä ketjun nimistä (Cannaa lukuunottamatta ; D) nyt sitten on niin ihmeellinen? Mun mielestä aika moni näistä ehdotuksista on ihan normaaleja suomalaisia nimiä, jotkut jopa todella perinteisiä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 16:46"]
Melena,Candida, Obesita
[/quote]
Älkää nyt tästä neuvosta ottako vaaria. Candida viittaa hiivaan ja Obesita ylipainoon.
Melissa <3