Saako pk:ssa heti hankalan vanhemman maineen, jos esittää toivomuksia lapsen hoidon tai kasvatuksen suhteen
Kommentit (20)
Tai siis, mitä pidät tärkeänä toimintana tarhan puolesta. Siitä tehdään kirjallinen selonteko ja sitä tarkistetaan vuoden välein.
Minusta yhteistyö toimii todella hyvin päiväkodin kanssa ja mielipiteitäni todella siellä kuunnellaan.
ettei tule ihan yllärinä.
Jotkut nipottavat välillä ihan turhasta mutta jos asiasta sanoo niin ei henkilökunnan pitäisi suuttua.
te jotka olette alalla, onko näitä paljon?
Itse ainakin olin vielä esikoisen aikaan niin nipo ja suorastaan utopistinen toiveissani, että takuulla toiveeni herättivät henkilökunnassa huvittuneisuutta (pokka kyllä tädeillä piti ihan kiitettävästi) ja nimeni perässä luki kissan kokoisin kirjaimin HANKALA VANHEMPI ;-) Kolmannen, kuopuksen kohdalla pipo on jo huomattavasti höllentynyt. Edelleenkin ollaan siis saman päiväkodin asiakkaita ja mukavasti tullaan henkilökunnan kanssa juttuun.
Toivoisin kuitenkin, että asioista voitaisiin puolin ja toisin keskustella avoimessa hengessä. Joskus vain eism. kerhossa huomasin, etteivät työntekijät " osanneet" ottaa palautetta vastaan vaan ryhtyivät heti puolustuskannalle - aivan kuin olisin loukannut heitä henkilökohtaisesti. Tämä siis siitä huolimatta, että aivan taatusti esitin asiani ystävällisesti ja kaikenlaista riidan henkeä välttäen.
Eikä tämäkään toki kaikkia kerhon työntekijöitä koskenut. Kai hekin ovat ihmisinä erilaisia. Toisten vain on vaikeampi ottaa vastaan palautetta kuin toisten.
ap
Olen mm. kysellyt aurinkorasvauksesta ja sain kummastuneita katseita. Päiväkodissa ei mitään rasvoja ole, enkä ole kelläkään nähnyt omia. Meillä on oma ja ovat laittaneet joskus kun muistaneet. Eivät laita, jos ei joka aurinkoinen aamu muistuta. Olen myös soitellut kesken päivän ja kysellyt kuulumisia, jos lapsi on ollut minusta erilainen, mm. itkenyt muutamana aamuna hoitoon viedessä. Lisäksi olen tiukasti kieltänyt lapselle karkkien antamisen, muut siellä näköjään mussuttavat namuja (pienten puolella!). Aion myös kieltää uskonnollisen kasvatuksen kun tulee puheeksi. Päiväkodille olen antanut palautetta myös kirjallisen kyselyn tuloksena. Arvaavat taatusti kuka on kirjoittanut koko A4 täyteen plussaa että miinuksia.
Ja ainahan se helpottaa päiväkodin henkilökunnankin työtä mitä enemmän tiedetään vanhempien toiveista.
Vierailija:
Lisäksi olen tiukasti kieltänyt lapselle karkkien antamisen, muut siellä näköjään mussuttavat namuja (pienten puolella!). Aion myös kieltää uskonnollisen kasvatuksen kun tulee puheeksi.
vanhempi voidaan kokea " hankalana" . En henkilökohtaisesti ymmärrä asioiden ehdotonta kieltämistä (juu juu, saatte olla eri mieltä :)). Jos on jostakin vahvat periaatteet, niin luulisi löytyvän lapsille jotain vaihtoehtoisia hoitomuotoja. Tavallisten päiväkotien henkilökuntahan olisi ihan helisemässä, jos kaikkien lasten vanhemmat kieltäisivät ja vaatisivat yhtä sun toista. Silloinhan vaatimukset menisivät auttamattomasti myös ristiin.
ap
Vierailija:
Aion myös kieltää uskonnollisen kasvatuksen kun tulee puheeksi.
eli kun lapset juhlii siellä toistensa synttäreitä ja saavat yhden tai kaksi keksiä (eivät siis mussuta niitä!!), niin omasi katsoo vaan vierestä??
Kiinnostaisi kovasti tietää, millaisia ovat teidän perheen juhlahetket?? porkkanoitako tarjoat??
Vierailija:
Olen mm. kysellyt aurinkorasvauksesta ja sain kummastuneita katseita. Päiväkodissa ei mitään rasvoja ole, enkä ole kelläkään nähnyt omia. Meillä on oma ja ovat laittaneet joskus kun muistaneet. Eivät laita, jos ei joka aurinkoinen aamu muistuta. Olen myös soitellut kesken päivän ja kysellyt kuulumisia, jos lapsi on ollut minusta erilainen, mm. itkenyt muutamana aamuna hoitoon viedessä. Lisäksi olen tiukasti kieltänyt lapselle karkkien antamisen, muut siellä näköjään mussuttavat namuja (pienten puolella!). Aion myös kieltää uskonnollisen kasvatuksen kun tulee puheeksi. Päiväkodille olen antanut palautetta myös kirjallisen kyselyn tuloksena. Arvaavat taatusti kuka on kirjoittanut koko A4 täyteen plussaa että miinuksia.
Vierailija:
eli kun lapset juhlii siellä toistensa synttäreitä ja saavat yhden tai kaksi keksiä (eivät siis mussuta niitä!!), niin omasi katsoo vaan vierestä??Kiinnostaisi kovasti tietää, millaisia ovat teidän perheen juhlahetket?? porkkanoitako tarjoat??
Minun mielestäni tuollainenkin pieni asia on otettava vakavasti, jos on kyse esim. eka-tai tokaluokkalaisesta. En usko, että vanhemmat muuten vain narisisivat istumajärjestyksestä. Ehkä tyttö esim. itkee aina koulun jälkeen jostain syystä tuon pojan takia tms. (Poika on sanonut jotain inhottavaa, jota ei ilkeä kertoa vanhemmilleen tms).
Ethän sinä voi tietää, kuinka suuri kyseinen ongelma on pienelle lapselle!
ja juhlahetkiin jotain sellaista, joita ei ole jatkuvasti tarjolla.
mutta toki te saatte toimia toisin ja mussuttaa niitä porkkanoita arkena ja pyhänä :)
means. Omani ei edelleenkään edes tykkää esim. tikkareista tai kekseistä. Tottumus kai. Hän ei syönyt makeisia, keksejä tms. ennen kolmen vuoden ikää. Ei edes kaivannut niitä, vaikka joku vieressä söikin, vaan söi tyytyväisenä vieressä jotain muuta tai sitten häipyi leikkimään.
Vierailija:
ja juhlahetkiin jotain sellaista, joita ei ole jatkuvasti tarjolla.mutta toki te saatte toimia toisin ja mussuttaa niitä porkkanoita arkena ja pyhänä :)
Perustelkaa, miksi annatte nameja lapsille nimenomaan silloin, kun he ovat täyttäneet kolme.
Vierailija:
Perustelkaa, miksi annatte nameja lapsille nimenomaan silloin, kun he ovat täyttäneet kolme.
Jos on kertoo asiansa asiallisesti ja aiheesta ei tule hankalan vanhemman mainetta.
Olen luokanopettaja ja minulla oli hankala vanhempi. Hän valitti esim. siitä, että tytär laitettiin pojan viereen istumaan.