Kurja aamu :(
Teinin vaatteet eivät olleetkaan ehtineet kuivua yön aikana, keskimmäinen oli sulkenut herätyskellon ja joutui lähtemään 10 minuutissa kouluun ja pienimmäinen unohti kokeen, unohti lukea ja minä unohdin kysellä :( odotan neljättä lasta ja potkujen vuoksi valvoin koko yön.
Koululaiset lähti kaikki kouluun itkien ja kyllä on kurja ja huono mieli :(
Kommentit (25)
Kurja aamu, mutta noita välillä tulee. Ei tarvitse olla täydellinen kenenkään, lasten eikä aikuisten. Korjaa tilanne illalla halimalla lapsiasi ja koeta rentoutua. Työelämä on nykyään epävarmaa. Koeta ajatella, että työ on vain työtä ja työpaikkoja tulee ja menee. Onnen ainekset on muualla, esim. omassa perheessä.
Sellaista se välillä on. Tsemppiä loppupäivään!
Ota elävänä oppimateriaalina. Teini oppii pesemään pyykkinsa ajoissa. Nuorimmainen keskityy läksyjen lukuun huolellisemmin niin ei tarvitse ottaa kokeista hikeä ja muistatte lukea ja tentata ajoissa. Keskinmäinen oppi nopeiden lähtöjen salan.
Hyvää viikonloppua!
Nyt pää pystyyn ja päätät, että tästä päivä paranee. Keitä kahvit/teet ja suunnittelet millä yllätät koululaiset. Jotain herkkuja kaupasta tai leivot itse. Lepää ja ulkoile itsellesi jaksamista. Aamulle et enää mitään voi, no toki otatte opiksenne vastaisuuden varalta :)
Täh?! Elättekö te ohjekirjaelämää, jossa kaiken on aina mentävä tismalleen oikein?! Oppikaa ottamaan rennommin!
Näinhän se on.. riitaa ei onneksi tullut vaan tsemppasin lapsia kouluun ja kerron että hyvin tämä päivä menee vaikka alkoikin kurjasti, teinin sain rauhoittumaan ja lähti märissä housuissa kouluun urheasti, keskimmäinen söi leivän juosten ja pesi hampaat ja lähti, pienimmäisellä tuli itku kun muisti kokeen eikä ollutkaan huolehtinut, johon sanoin että nyt on äidin vikaa myös kun unohti eikä huolehtinut ja muistuttanut pientä.
Äidin osa ei aina ole helppo eikä tässä täydellisyyttä kannata tavoitellakaan :( ehkä raskaus herkistää, sääliksi käy näitä pikkuriepuja kun on kovat vaatimukset ja raskas arki. Kouluelämä on nykyään kovaa!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 08:58"]
Nyt pää pystyyn ja päätät, että tästä päivä paranee. Keitä kahvit/teet ja suunnittelet millä yllätät koululaiset. Jotain herkkuja kaupasta tai leivot itse. Lepää ja ulkoile itsellesi jaksamista. Aamulle et enää mitään voi, no toki otatte opiksenne vastaisuuden varalta :)
[/quote]
Eikö tuo ole ihan perusarkea. Eihän aina voi olla ikuista sunnuntaita, eikä "pahaaoloa" tarvitse hyvitellä. Sehän voi johtaa ns. lohtusyömiseen.
Äidin osa ei tosiaankaan ole aina helpoin. Sä onnistuit todella hienosti, kun et itse hermostunut ja sait lohdutettua lapsia. Musta tuntuu, että mua jää vaivaamaan juuri tuollaiset epäonnistumiset ihan liian pitkäksi aikaa, lapsilleen kun haluaisi aina parasta. Varsinkin, jos itse olisi voinut estää "mokat".
Tee tänään jotain hyvää ruokaa ja ole oikein äitiä lapsille. Siitä meidän perhe tulee ainakin aina hyvälle tuulelle.
Ekan housut on varmaan jo kuivat, toka ehti kouluun ja kolmas luultavasti selvisi kokeista ihan ok, ja jos ei selvinnyt niin tekee uusinnan. So where´s the problem :)?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:01"]
Täh?! Elättekö te ohjekirjaelämää, jossa kaiken on aina mentävä tismalleen oikein?! Oppikaa ottamaan rennommin!
[/quote]
Mua kiinnostais tietää, onko nämä palstaylitulkitsijat sellaisia myös tavallisessa elämässä. Joku sanoo jotain suht neutraalia, nämä tekevät siitä jonkin korkealentoisen tulkinnan ja vetävät sitten aivan hirveät kyntelit tulkintansa perusteella.
No, meillä meni enemmän käteen ja lopputuloksena se, ettei esimurkku mennyt kouluun ja nyt ragee kotona... Enkä itse ole edes raskaana, mutta töissä nyt kärvistelen. PTK, here we come!
Onkos niitä mukeloita pakko pukata lisää jos entisistäkään ei osaa pitää huolta?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:13"]
No, meillä meni enemmän käteen ja lopputuloksena se, ettei esimurkku mennyt kouluun ja nyt ragee kotona... Enkä itse ole edes raskaana, mutta töissä nyt kärvistelen. PTK, here we come!
[/quote]Taidat itsekin olla ala-asteella kun puhut rageemisesta.
-Mies 29v-
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:09"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 09:01"]
Täh?! Elättekö te ohjekirjaelämää, jossa kaiken on aina mentävä tismalleen oikein?! Oppikaa ottamaan rennommin!
[/quote]
Mua kiinnostais tietää, onko nämä palstaylitulkitsijat sellaisia myös tavallisessa elämässä. Joku sanoo jotain suht neutraalia, nämä tekevät siitä jonkin korkealentoisen tulkinnan ja vetävät sitten aivan hirveät kyntelit tulkintansa perusteella.
[/quote]
Olen vain vähän pöyristynyt, että arjenpikkuasioista pitää itkua vääntään. Tuohan on ihaan vaan arkea! Anteeki, jos ylitulkitsin!
Sellaista sattuu. Huomenna on varmasti parempi aamu, ja sitten sitä osaakin arvostaa :-)
Tiedän kyllä tunteen. Itsellä on kurja olo pitkään, kun aamulla on lähettänyt lapset kouluun ikävissä merkeissä. Mutta lapset eivät sitä välttämättä muista enää oven suljettuaan, se on positiivista.
Mukavaa viikonloppua!
Kuuden lapsen äiti vastaa:
Kun teillä perhe kasvaa edelleen, huomaatte kaikki ettei äidin aika riitä huolehtimaan kaikista tarpeista. Minulle oli kova paikka tunnustaa etten ehdi, en muista, en veny kaikkeen. Se teki kuitenkin lapsille tosi hyvää, heistä on tullut paljon itsenäisempiä ja vastuullisempia.
Älä turhaan ole pahalla mielellä ja syytä itseäsi, tästä aamusta koituu vielä paljon hyvää ;)
Muistinkin, että kotiäitys raskaana on tylsää. Mutta en muistanut sen noin tylsää olevan, että perusasioista tulee noin kurjia. Jaxuhali<3
Höh :(