Lainoppineet, kertokaapa tuleeko tuomio (kännykän tutkimisesta)
Ihan mielenkiinnosta kysyn, rikkooko lakia, jos näkee toisen kännykästä, mistä tai keneltä viestejä on tullut, mutta ei avaa viestejä. Eli jos vaikka puolisonsa tai lapsensa kännykästä klikkaa auki "Saapuneet viestit" ja näkee listan (Hannu, Annu, Sanna, Pena, Huoltomies, Taksi...), niin onko rikkonut kirjesalaisuutta (tai mikä se nimitys onkin) ja voiko siitä saada tuomion oikeudessa?
Kiitos asiallisista vastauksista :)
Kommentit (6)
Se on 300 euroa tunti +alv ja minimiveloitus kaksi tuntia.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:56"]
Se on 300 euroa tunti +alv ja minimiveloitus kaksi tuntia.
[/quote]
Voin kysyä ilmaiseksi tutulta juristiltakin, mutta vasta illemmalla... Ja kyllähän täällä moneen muuhunkin kysymykseen vastataan ilmaiseksi. Ainakin itse olen vastannut, kun joku on kysynyt omaan alaani liittyvää. :) Ap.
Rikkoo lakia, mutta tuomiota nyt tuskin tulee ellei asianomistaja sellaista erikseen vaadi.
Kannattaa ainakin käräjäoikeudessa mittauttaa, tuleeko tuomio. Niillähän ei varmaan ole tärkeämpiä juttuja jonossa....
[quote author="Vierailija" time="24.03.2014 klo 13:56"]
Se on 300 euroa tunti +alv ja minimiveloitus kaksi tuntia.
[/quote]Ahneet juristit taas vauhdissa. Mutta av-mammat saakin ilmaisen oikeusavustajan :P