Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun miehen äiti ei koskaan pyydä mitään

Vierailija
16.12.2020 |

Mua on alkanut vaivaamaan entistä enemmän kun lasten mummu, mieheni äiti ja minun anoppini ei pyydä mitään, ei ikinä. Voisi pyytää poikaansa joskus tekemään jonkun homman, mutta oppinu semmoseksi ettei osaa tarjoutua koskaan. Meillä myös teinejä jotka voisivat auttaa mummoa, mutta ei kysy ikinä mihinkään. Ei ole pyytänyt myöskään yökylään, vaikka se voisi olla ihan hauskaakin mummolle. Toiset serkut kyllä menevät kun heidät sinne vaan työnnetään ja mummo ei kielläkään. Itse en kehtaa moista tehdä. Meillä on myös pienempiä lapsia ja olisi kiva jos mummo pyytäis vaikkapa syömään joku kerta. Me ollaan mummoa pyydetty meille ruokailemaan ja viety ulos syömään ja maksettu tietysti se. Koskaan juhlapäivinäkään ei oyydä että tulkaa käymään kahvilla. Asutaan lähekkäin, mummo on terve eläkkeellä oleva yksin talossaan asuva eikä rahasta ole mikään kiinni. En vaan ymmärrä mikä tässä on takana, pitäiskö mun tajuta jotain? Mummo ilahtuu kuitenkin kun mennään sinne ja laittaa tarjoilua ja käy meillä ilmoittelematta. Joskus voisi vaan kysyä ja pyytää niin ei tarvis itse arvailla mitä hän haluaisi. Onko muilla tämmöstä? Tuli nyt mieleen kun joulu lähestyy.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla samanlaisia, kun kumpikaan ei kehtaa pyytää.

Vierailija
2/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse samanlainen ihminen. Sosiaalinen introvertti, joka ei itse tee juuri koskaan aloitteita tavatakseen muita ihmisiä. Jotkut vaan on tällaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti. Samaa vikaa mussa ja koko elämäni yrittäny päästä tästä eroon. Alotteen tekeminen todella vaikeaa...

Vierailija
4/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti olen minäkin, ja varmasti myös anoppi, mutta ei ole mikään syrjäytynyt ja työn kautta ollut ihmisten kanssa tekemisissä, niin ajattelen että edes lapsenlapsia haluais oppia tuntemaan enemmän. Tuumailee Ap.

Vierailija
5/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse samanlainen. Introvertti, mutta pidän harvakseltaan käyvistä vieraista ja minusta on kiva järjestää tarjoilut jne normaalioloissa. Hirveän vaikeaa kutsua suoraan ketään, tuntuu aina jonkinlaiselta "anomiselta", kinuamiselta siis ja nololta. Tästä ei oikein pääse ylitse. Tarvitsisin kohta apua pariin hommaan ja nyt jo olen aivan paniikissa, kun pitäisi pyytää jostain pari ihmistä apuun! Ihan kamalaa. :( Tarjoilut ja pieni maksu olisi tarjolla, mutta silti tuntuu ihan kamalalta pyytää mitään...

Vierailija
6/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua olla vaivaksi tai ei vain yksinkertaisesti halua muutenkaan.

Pyytämisestäkin jää velkaa...

Äidit taas kohtelevat toisella tavalla poikalastaan kuin tytärtään, josko nämä serkut ovat tyttären lapsia.

Vierailija
7/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä me pyydetään ja usein anoppi lähteekin mukaan, joskus oltu lomareissuillakin porukalla, mutta hän ei ikinä kysy mihinkään. Ei edes lapsia puistoon, metsäretkelle tms. En nyt kuitenkaan halua alkaa tivaamaan syytä moiselle, mutta semmonen käsitys tullu että jollain lailla mummot haluaa lasten kanssa aikaa viettää :)

Ap

Vierailija
8/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppeja ja nimenomaan miehen äitejä haukutaan hirveästi tälläkin palstalla teki ne niin tai näin, Aina miniän mielestä väärin. Joko tuopautuu liikaa tai ei tarpeeksi

Itsekin vähitellen päädyn siihen etten mene kutsumatta kylään tai pyydä mitään tai anna edes mitään lahjoja pyytämättä. Viimeksi kun jotain annoin niin sängyn alle oli miniä antamani lahjan työntänyt .

Selkeästi antoi ymmärtää ettei pidä minusta eikä minun antamista lahjoista.

Kerran pyysin miniää auttamaan mutta ei hän tullut.

Vierailija
9/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidit taas kohtelevat toisella tavalla poikalastaan kuin tytärtään, josko nämä serkut ovat tyttären lapsia.

Tyttären lapsia ovat ja usein arkenakin menevät mummolle tai mummo kuskaa lapsia johonkin. Paljon hoiti pienempänäkin näitä vaikka oli vielä työelämässä. Ap.

Vierailija
10/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan miniät kohtelevat omaa äitiään toisella tavalla kuin omaa äitiään. Miehen äiti jätetään heti alussa ulkokehälle ja vain miniän oma rakas äiti saa olla lasten ja perheen kanssa usein.

Vierailija
11/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi nyt vaan aina on ihan p...stä.  Hän joko pitää liikaa yhteyttä tai liian vähän. Ostaa vääriä lahjoja tai ei osta lahjoja.  Älä vaivaa päätäsi miettimällä miltä anopista tuntuu tai mitä anoppi ajattelee.  Miniätkin on erilaisia, ei sitä jokaisen ajatuksia jaksa lukea. Puhelin on keksitty, soita ja sano mitä tarvitset ja haluat.

Minäkään en ajattele teidän asioitanne, koskaan.

Vierailija
12/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan miniät kohtelevat omaa äitiään toisella tavalla kuin omaa äitiään. Miehen äiti jätetään heti alussa ulkokehälle ja vain miniän oma rakas äiti saa olla lasten ja perheen kanssa usein.

Hassu virhe. Tarkoitin että miniän omaa äitiä kohdellaan eri tavalla kuin miehen äitiä. Miehen äiti ei saa olla perheelle niin läheinen.

Vierailija
13/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyllä me pyydetään ja usein anoppi lähteekin mukaan, joskus oltu lomareissuillakin porukalla, mutta hän ei ikinä kysy mihinkään. Ei edes lapsia puistoon, metsäretkelle tms. En nyt kuitenkaan halua alkaa tivaamaan syytä moiselle, mutta semmonen käsitys tullu että jollain lailla mummot haluaa lasten kanssa aikaa viettää :)

Ap

En kyllä tiedä mikä häntä vaivaa. Itse autan jonkun verran kummipojan lapsia - käyn hoitamassa, vien muutaman kerran vuodessa jonnekin. Olisko anopilla rahat loppu?

Ei tästä kannata tehdä anopin jaukkumisketjua mutta oma anoppi on esim kieltäytynyt hoitamasta lapsiamme. Ei varmaan tarkoituksella halunnut loukata yms. On sellainen nykyaikainen mummo ... toki ihmettelen kun hoitaa muiden sisarusten lapsia ja on omat lapsensa hoidattanut äidiltään.

Vierailija
14/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lellikkipojan lapsia hoidetaan enemmän kuin tarvis ja sen huonomman pojan lapsia ei haluta edes nähdä😲

Vierailija
15/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anoppi ei pyydä mitään ja nyt se on pahasta? Oikeastiko? Kun palstalla on tämän tästä, että anoppi vaatii jotain ja nyt sitten pyytämätön anoppi onkin kauhistus ja lastenlasten tuho, kun ei ymmärrä, että öiden valvominen on kivaa!

Voisin olla anoppisi, koska minäkään en pyydä pojalta tai perheeltään mitään. En kylään, en auttamaan, en lapsia metsäretkelle. Pojan perhe sen sijaan on tämän tästä pyytämässä vaikka mitä, koska isoäitinä olemiseen kuuluu erilaisia velvollisuuksia 129 euron legopaketin ostamisesta aina piparkakkutalojen tekemiseen. Koska olen mummi.

Minulle riittää ihan hyvin tämä yksipuolinen pyytäminen. Jos omasta elämästä kiinnipitäminen ei sovi miniälle, niin se on pelkkä voi voi. Katonkorjaajan ja renkaidenvaihtajan saa rahalla eikä niiden tekijöiden puolisot soittele perään, että olen kamala kotka ja perheen vapaa-ajan varastaja, koska menin pyytämään apua.

Vierailija
16/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua tästä mitään anoppinegatiivista keskustelua kun siitä ei ole kyse! En ole ikinä arvostellut lahjoja tai tuomisia tms. Oma äitini on jo kuollut että enpä voi asettaa mitenkään häntä erityisaemaankaan, päinvastoin toivoisin että ainoa mummo joskus pyytäisi vaikkapa lapsia luokseen. Ap.

Vierailija
17/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis anoppi ei pyydä mitään ja nyt se on pahasta? Oikeastiko? Kun palstalla on tämän tästä, että anoppi vaatii jotain ja nyt sitten pyytämätön anoppi onkin kauhistus ja lastenlasten tuho, kun ei ymmärrä, että öiden valvominen on kivaa!

Voisin olla anoppisi, koska minäkään en pyydä pojalta tai perheeltään mitään. En kylään, en auttamaan, en lapsia metsäretkelle. Pojan perhe sen sijaan on tämän tästä pyytämässä vaikka mitä, koska isoäitinä olemiseen kuuluu erilaisia velvollisuuksia 129 euron legopaketin ostamisesta aina piparkakkutalojen tekemiseen. Koska olen mummi.

Minulle riittää ihan hyvin tämä yksipuolinen pyytäminen. Jos omasta elämästä kiinnipitäminen ei sovi miniälle, niin se on pelkkä voi voi. Katonkorjaajan ja renkaidenvaihtajan saa rahalla eikä niiden tekijöiden puolisot soittele perään, että olen kamala kotka ja perheen vapaa-ajan varastaja, koska menin pyytämään apua.

Taisit käsittää tuon pyytämisen vähän väärin. AP siis PYYTÄÄ anoppia kylään, kahville, matkoille yms. Kyse ei ollut että anopilta PYYDETÄÄN jotain 129 euron Lego-pakettia. Oma kertomuksesi on ihan eri tilanne.

Vierailija
18/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lellikkipojan lapsia hoidetaan enemmän kuin tarvis ja sen huonomman pojan lapsia ei haluta edes nähdä😲

Juuri näin, koska se huonompi poika ja vaimonsa moittivat isoäitiä koko ajan. Miksi sellaiseen perheeseen haluaa lapsia tapaamaan?

Vierailija
19/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisit käsittää tuon pyytämisen vähän väärin. AP siis PYYTÄÄ anoppia kylään, kahville, matkoille yms. Kyse ei ollut että anopilta PYYDETÄÄN jotain 129 euron Lego-pakettia. Oma kertomuksesi on ihan eri tilanne.

Ap myös haluaa, että anoppi pyytää lapsia mukaansa metsään ja yökylään eli ap odottaa, että anoppi pyytää myös itselleen epämukavia asioita.

Vierailija
20/36 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei nyt kertonut meille, miksi anopin pitäisi pyytää yhtään mitään. Miksi hän ei saisi elää omaa elämäänsä rauhassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi