Äääh, hävettää... 2 vuotta naimisissa ja ero tulossa!
Nolottaa oikeasti ihan hirveästi, kuvittelin että olemme naimisissa loppuikämme. Ainakaan en odottanut että 2 vuoden jälkeen tulee ero. Emme ole mitään "lapsukaisia" enää, vaan ihan aikuisia ihmisiä, joten olisi luullut ymmärtävän paremmin... Mutta eihän tässä muutakaan voi, tämä on nyt henkisesti niin kuormittavaa.
En nyt jaksa avata sen enempää syitä sinänsä, mutta mitä ajatuksia se sinussa herättää kun joku eroaa näin pian? Tai olisiko täällä kohtalotovereita?
Kommentit (55)
Ihan normaalia. Joitain miehiä ei vaan kukaan katsele kuin max2 vuotta.
Kertakäyttökulttuuria. Ei muuta kuin reippaasti uudelle kierrokselle ja taas eroamaan kun kiimavaihe päättyy. Mukavasti nostatte avioeroprosentteja.
Vierailija kirjoitti:
ei meitä kiinnosta
No tavallaanhan tämä on lohdullista. :D Kukaan ei siis ehkä edes pidä asiaa minään.
AP
Oletteko käyneet pariterapiassa? Paljastuiko näin kahtena vuotena jotain, mitä et tiennyt? Kumpi hakee eroa?
Itseäni henkilökohtaisesti aina ihmetyttää. Lähinnä se, että miksi kiirehditään naimisiin, jos ero tulee heti.
Tai sitten on niitä, jotka olleet tyyliin 10v yhdessä ja eroavat vuoden naimisissa olon jälkeen.
Minua ainakin kiinnostaa miksi ero tulee vain 2 avioliittovuoden jälkeen? Kumpi petti vai molemmat? Paljastuiko mieheltä avioliiton ulkopuolella syntynyt lapsi? Hakkasiko mies vaimon sairaalakuntoon? Onko jommalla kummalla huume- tai mt- ongelmia?
Erilleen kasvaminen on nykyään muotia ja kiinnostuminen jopa samaa sukupuolta olevasta. Elämme lopun aikoja.
Suhteen kestoa tai laatua ei voi ennustaa, ja jos suhde ei toimi, on järkevää erota. En näe, että tilanteessasi olisi mitään hävettävää.
Minua myös kiinnostaa. Mistä syystä menitte naimisiin? Oliko haaveena lapsi? Onko jommalla kummalla joku luonnehäiriö? Eikö seksi suju? Oletteko kumpikaan olleet aiemmin naimisissa?
Tuohon liittyisi mielessäni miljoona kysymystä, näin yli 40 v naimisissa olleena.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni henkilökohtaisesti aina ihmetyttää. Lähinnä se, että miksi kiirehditään naimisiin, jos ero tulee heti.
Tai sitten on niitä, jotka olleet tyyliin 10v yhdessä ja eroavat vuoden naimisissa olon jälkeen.
Näissä ”10 vuotta yhdessä, naimisiin ja ero”- tapauksissa on kyse siitä, että huonosti menee ja häät on yritys piristää tilannetta. Ja sitten todetaan, että kaikki jatkuukin entisellään eli huonosti.
Ai että mua ärsyttää tällaiset aloitukset: "Erosimme kaksi vuotta häiden jälkeen, mutta en halua kertoa miksi. Mitä ajatuksia herättää?" No sitä ajatusta herättää, että ihan turha aloitus, kun et kerro mitään taustoja.
kevyin perustein yhteen, kevyin perustein erilleen
Vierailija kirjoitti:
Ai että mua ärsyttää tällaiset aloitukset: "Erosimme kaksi vuotta häiden jälkeen, mutta en halua kertoa miksi. Mitä ajatuksia herättää?" No sitä ajatusta herättää, että ihan turha aloitus, kun et kerro mitään taustoja.
Näinpä ja ap ei tule edes vastaamaan selviin kysymyksiin.
Mitä vanhempana tapaa kumppaninsa sitä luutuneempi on omiin tapoihin ja usein myös periksiantamaton, kompromissi on tuntematon käsite.
Itse aina mietin onko pakko heti erota rutosti ja lopullisesti. Enemmän omaa aikaa ja tilaa tarvitseva ihminen voisi hyötyä vaikka erillään asumisesta, mutta eikö seurustelu voisi jatkua, jos kuitenkin on kiinnostusta ilmassa.
Mä erosin vuodessa. Mies näköjään ajatteli että nyt kun ollaan naimisissa ei tarvitse enää panostaa. Alkoi perseilemään oikein urakalla. Pienestäkin riidasta piti viikon mykkäkoulua, heitti tavaroita, lähti kännissä autolla pihasta renkaat kirskuen, nukkui sohvalla jne jne. 4 vuotta oltiin yhdessä ennen häitä, eikä silloin tehnyt tollaista. Hain avioeroa yksipuoleisesti ja miehelle häätöä. Ei meinannut uskoa että se on loppu nyt.
Tuttavapiirissä on kaksi paria, joille tuli ero alle vuodessa. Nuoria ovat kylläkin.
Jatkossa ei kannata mennä naimisiin ainakaan pariin, kolmeen vuoteen, vaan odottaa rauhassa ensihuuman hiipumista. Jos ilman huumaakin haluaa yhä naimisiin, voisi kuvitella siitä tulevan jotain pysyvämpää.
Vierailija kirjoitti:
Mä erosin vuodessa. Mies näköjään ajatteli että nyt kun ollaan naimisissa ei tarvitse enää panostaa. Alkoi perseilemään oikein urakalla. Pienestäkin riidasta piti viikon mykkäkoulua, heitti tavaroita, lähti kännissä autolla pihasta renkaat kirskuen, nukkui sohvalla jne jne. 4 vuotta oltiin yhdessä ennen häitä, eikä silloin tehnyt tollaista. Hain avioeroa yksipuoleisesti ja miehelle häätöä. Ei meinannut uskoa että se on loppu nyt.
Kuulostaa ihan tyypillisiltä masennusoireilta miehellä.
ei meitä kiinnosta