Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä ihmisiä, jotka ostaa nykyaikana manuaalivaihteisen auton!

Vierailija
16.12.2020 |

Meille tuli pari viikkoa sitten toinen auto, käytetty Audi, tämäkin automaatti. Ajaminen niin helppoa, kun voi keskittyä ajamiseen eikä tarvitse pelata kytkimen ja vaihdekepin kanssa.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetyn Audin kanssa ei kyllä keskitytä ajamiseen, vaan korjaamoaikojen varaamiseen. Kuka muka ostaa käytetyn auton vuonna 2020?

kohta ei kenenkään tarvitse ostaa käytettyä autoa, kun vihreiden kertakäyttösähköautot hajoavat muutamassa vuodessa ja akkujen korjaaminen maksaa saman kuin uusi auto.

samoin vihreät halusivat kaikista kodinkoneista ekologisia, vähemmän sähköä kuluttavia ja kertakäyttöisiä. se on oikein vihreää kun kaikki joutuvat muutaman vuoden välein ostamaan uudet vielä ekologisemmat kertakäyttö jääkaapit, pakastimet, pesukoneet, tv:t ym

Vierailija
62/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä ihmisiä, jotka ostaa nykyaikana manuaalivaihteisen auton!"

No onko näitä asioita paljon, joita et ymmärrä... ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länkyttäjät ovat kuolemassa sukupuuttoon. Keppiautoja ei juurikaan enää myydä ja niiden arvo romahtaa nopeasti. Esim. kun yritin vuokrata lapselle autokouluharjoittelua varten keppiritsan, se oli jo todella vaikeaa.

Portaaton tomaatti on kohta kaikissa. Naatitaan turvallisuudesta ja mukavuudesta.

Vierailija
64/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vau. Teillä on siis kaksi autoa ja molemmat automaatteja. Taidatte olla niitä parempia ihmisiä.

Tuskimpa jos ovat bensa/diesel- autoja ostaneet.

aina löytyy joku vielä parempi ihminen.

jos olisikin ostaneet sähköautoja, niin vielä parempi ihminen huutaisi väliin, että tuskin olette parempia, jos ette ole vegaaneja

Vierailija
65/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaalilla ajaessa tuntee ajavansa ja pidän siitä. Manuaali on edullisempi hankintahinnalta ja halvempi korjata.

Käyttöautona mulla on kuitenkin automaatti adaptiivisella vakkarilla ja täytyy sanoa, että köröttely aamuruuhkassa on aika leppoisaa hommaa.

Vierailija
66/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ví.tțu mitä pas.kaa taas XDDDD Minulla on automaattiautomobiili, koska minulla on HAHMOTUSHÄIRIÖ ja minun on vaikeaa keskittyä sataan eri asiaan. Nyt kun ajokokemusta on jo jonkin verran niin uskon, että pääsisin inssistä läpi manuaalilla. En kylläkään erityisemmin fanita manuaalia, minusta vaihteiden vaihtaminen on rasittavaa eikä todellakaan tuo mitään lisäarvoa ajamiseen, päinvastoin XD. Että aika noloa kehuskella jollain vaihteiden vaihtamisella XD.

Minähän olin autokoulussa muutenkin niin väsynyt, että tuli jatkuvia aivokatkoksia eikä se kiusallinen tilanne opettajan kanssa ollessa auttanut. Minua ahdisti olla autossa vieraan tyypin kanssa. Sekin vaikutti ajamiseen.

Ehkä sinun kannattaisi ajaa taksilla.

Vierailija
67/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain aiheeton pelko ja persaukisuus pakottavat keppiautoon.

Vierailija
68/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut neliveto automaatteja kaikki autot vuodesta 2011 lähtien. Muilla en enää suostu ajamaan. Noilla on vaan nautinto ajaa. 

Vierailija
69/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytetyn Audin kanssa ei kyllä keskitytä ajamiseen, vaan korjaamoaikojen varaamiseen. Kuka muka ostaa käytetyn auton vuonna 2020?

Monet fiksut ostaa käytetyn auton. onhan se hirveätä tuhlausta laittaa rahaa uuteen autoon ja arvo laskee kun lehmän häntä.

Ai, minä olenkin fiksu. Tähän asti olen kuvitellut olevani vaan köyhä.

Vierailija
70/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manuaali on ylivertainen vrt automaatti.

+ öljynvaihtoväli 200 tkm vrt tomaatin 60 tkm

+ kestää käyttöä

+ halvempi korjata jos tulee ongelmia

+ pääset penkasta / lumesta irti erittäin helposti

+ kärryä vetäessä erittäin suotavaa valita itse pykälät varsinkin jos paljon kuormaa

+ olet itse autosi päällikkö, etkä tietokoneen armoilla

- hirveen mälsää ajaa kehä l:sen ruuhkassa, ja aina valoissa pitää laittaa pykälää sisään yhyy...

Pullamössökansalaisille pullamössöratkaisu

Vierailija
71/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton kiihtyvyys on helpompaa hallita, kun on manuaalivaihteet.

Vierailija
72/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelin keppivaihteilla vuosikymmeniä. Nykyään meillä on myös automaattivaihteinen auto. Ei siinä pidemmän päälle mitenkään tarvitse ajatella kepin ja kytkimen käyttöä  ajaessaan, se tulee jo selkäytimestä. Jos olet sunnuntaiautoilija tai ajat paljon tukkoisessa ruuhkaliikenteessä niin automaatti helpottaa kyllä elämää.

Vierailija
73/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

> Höpö höpö, monessako -50 ja -60 luvun jenkkiautossa on manuaalilaatikko?

> Automaatti on usein täysin huoltovapaa. Öljynvaihtoa kuitenkin suositellaan 80-100tkm välein.

> Nämä kaksoiskytkin "automaatit", eli esim. dsg on robotisoituja manuaaliaskeja ja

> eivät ole niin kestäviä kuin vanhat momentinmuunnin automaatit.

> Nykyisin esim. Suzuki Vitara alkaa olla enää harvoja ns. oikealla automaattilastikolla olevia autoja.

> Automaatissa ei ole hajoavaa ja kuluvaa kytkintä ja kaksoismassavauhtipyörää, kuten manuaalissa.

> Puhut siis satuja.

Autotehtaiden tavoite on saada auto paaliin 200 000 km kohdalla

jota 'huoltovapaa' automaatti tukee hyvin. : )

Vierailija
74/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattia ei kannata ostaa matka-ajoon momenttimuuntimen tehohäviön ja ylläpitokulujen takia

Vierailija
75/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ví.tțu mitä pas.kaa taas XDDDD Minulla on automaattiautomobiili, koska minulla on HAHMOTUSHÄIRIÖ ja minun on vaikeaa keskittyä sataan eri asiaan. Nyt kun ajokokemusta on jo jonkin verran niin uskon, että pääsisin inssistä läpi manuaalilla. En kylläkään erityisemmin fanita manuaalia, minusta vaihteiden vaihtaminen on rasittavaa eikä todellakaan tuo mitään lisäarvoa ajamiseen, päinvastoin XD. Että aika noloa kehuskella jollain vaihteiden vaihtamisella XD.

Minähän olin autokoulussa muutenkin niin väsynyt, että tuli jatkuvia aivokatkoksia eikä se kiusallinen tilanne opettajan kanssa ollessa auttanut. Minua ahdisti olla autossa vieraan tyypin kanssa. Sekin vaikutti ajamiseen.

Ehkä sinun kannattaisi ajaa taksilla.

mieluummin matkustaa ja jättää ajamiset muille.

Vierailija
76/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatilla on kieltämättä tosi helppo ajaa. Toisaalta halveksun ihmisiä jotka itkee että eivät kykene ajamaan manuaalia. Kertoo että vähän vajaata ullakolla.

Vierailija
77/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

95 vm volvo kirjoitti:

+ kestää käyttöä

+ kärryä vetäessä erittäin suotavaa valita itse pykälät varsinkin jos paljon kuormaa

- hirveen mälsää ajaa kehä l:sen ruuhkassa, ja aina valoissa pitää laittaa pykälää sisään yhyy...

minullapa vielä parempi ratkaisu allani.

+ ei öljynvaihtoväliä ollenkaan.

+ ei voi hajota joten ei tule ongelmiakaan.

Vierailija
78/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

95 vm volvo kirjoitti:

+ kestää käyttöä

Naurettavia päästöjä. Tomaattiini ei tehdas määrittele öljynvaihtoa ollenkaan. Tein pesuvaihdon 300 00:ssa varmuuden vuoksi.

Kestää auton iän suojellen myös konetta ja voimansiirtoa kun ei anna kepittäjän tehdä virheitä.

Miljoona kilometriä ongelmitta naatiskellen.

Vierailija
79/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manuaalilla saa sellaisen rallikokemuksen pienillä mutkaisilla teillä. On kivaa.

Jep. Manuaalikuskeilla on lähes poikkeuksetta parempi tilanteiden lukutaito liikenteessä + paremmat refleksit. Itse olen manuaalikuski, ja monet automaattikuskit yllättyy kun tiedän heidän automaattilaatikoiden ominaisuuksista heitä enemmän.  Monille automaattikuskeille siinä laatikossa on vain "Eteen ja taakse". Automaatin Sport-modea (tai manuaali-modea) eivät osaa käyttää ja kone on karstainen kun aina jurnutetaan D-asennolla alhaisilla kierroksilla.  Takavetoauto on talvisin helpompi kontrolloida manuaalina kuin automaattina.

Vierailija
80/116 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikuski kirjoitti:

Automaattia ei kannata ostaa matka-ajoon momenttimuuntimen tehohäviön ja ylläpitokulujen takia

Nih, vaarinaikaan oli se tehohäviö. Minulla on ollut häviötön vuodesta 1990.

Milloinkahan ne ylläpitokulut tulevat maksuun? Miljoona km olen ajanut eikä senttiäkään ole tullut.

Uusimpaan teetin pesuvaihdon varmuuden vuoksi, nyt kun semmoinen kone tuli pajalleni.