En ymmärrä ihmisiä, jotka ostaa nykyaikana manuaalivaihteisen auton!
Meille tuli pari viikkoa sitten toinen auto, käytetty Audi, tämäkin automaatti. Ajaminen niin helppoa, kun voi keskittyä ajamiseen eikä tarvitse pelata kytkimen ja vaihdekepin kanssa.
Kommentit (116)
Minä kokeilin hiljattain apupyöriä polkupyörään enkä enää koskaan aja ilman! Niin paljon mukavampaa kun esim risteyksissä väistäessä ei tarvi tasapainoilla tai laittaa jalkaa maahan!
Vierailija kirjoitti:
Manuaalivaihteisia on käytettyjen markkinoilla paljon enemmän valinnanvaraa. Automaattivaihteisto menee helpommin rikki ja korjaaminen on kalliimpaa. Vaativat huoltoa myös enemmän. Soveltuvat enemmän eläkeläisille jotka eivät aja niin paljoa.
Höpö höpö, monessako -50 ja -60 luvun jenkkiautossa on manuaalilaatikko? Automaatti on usein täysin huoltovapaa. Öljynvaihtoa kuitenkin suositellaan 80-100tkm välein. Nämä kaksoiskytkin "automaatit", eli esim. dsg on robotisoituja manuaaliaskeja ja eivät ole niin kestäviä kuin vanhat momentinmuunnin automaatit. Nykyisin esim. Suzuki Vitara alkaa olla enää harvoja ns. oikealla automaattilastikolla olevia autoja.
Automaatissa ei ole hajoavaa ja kuluvaa kytkintä ja kaksoismassavauhtipyörää, kuten manuaalissa. Puhut siis satuja.
Rehellisesti vastattuna nautin automaatilla ajamisesta enemmän kuin manuaalivaihteisella. Molemmilla ajo sujuu ongelmitta, automaatti vaan mukavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihteiden vaihtaminen on olennainen osa mun ajokokemusta :)
Laita sen vaihdekepin ympärille löysä nahka ja liikuttele sitä edestakaisin, niin saat ajaessa myös olennaisen osan seksikokemustasi.
Ohhoh, nyt taisi tulla oma fantasia esiin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, jotka julistavat etteivät ymmärrä ihmisiä.
Ei paljoa älyllä ja empatialla juhlita
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vau. Teillä on siis kaksi autoa ja molemmat automaatteja. Taidatte olla niitä parempia ihmisiä.
Tuskimpa jos ovat bensa/diesel- autoja ostaneet.
Vierailija kirjoitti:
Minä kokeilin hiljattain apupyöriä polkupyörään enkä enää koskaan aja ilman! Niin paljon mukavampaa kun esim risteyksissä väistäessä ei tarvi tasapainoilla tai laittaa jalkaa maahan!
Voooiii, yritikö olla sarkastinen? Kokeile niitä apupyöriäs huonoihin vitseihisi.
Automaattivaihteet vapauttavat kädet kännykän ja navigaattorin käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti vastattuna nautin automaatilla ajamisesta enemmän kuin manuaalivaihteisella. Molemmilla ajo sujuu ongelmitta, automaatti vaan mukavampi.
Vähän erilainen kokemus, ilmeisesti omaan levottomat kädet ja jalat. Automaatilla olen paljon ajanut ja suosittelen kaupunkiliikenteeseen. Henkilökohtaisesti suosin manuaalivaihteistoa.
Vierailija kirjoitti:
Automaattivaihteet vapauttavat kädet kännykän ja navigaattorin käyttöön.
Ja syömiseen
Manuaali ja takaveto siitä se ajamisen hauskuus alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Manuaalivaihteisia on käytettyjen markkinoilla paljon enemmän valinnanvaraa. Automaattivaihteisto menee helpommin rikki ja korjaaminen on kalliimpaa. Vaativat huoltoa myös enemmän. Soveltuvat enemmän eläkeläisille jotka eivät aja niin paljoa.
Minä olen eläkeläinen ja minun autoni täytti toukokuussa 30 vuotta. En aja paljon, mutta sen minkä ajan, ajan mieluummin autolla, mikä menee suoralla tiellä suoraan, ilman jatkuvaa paimentamista. Osaan myös käyttää manuaalivaihteistoa. Autoa en osaa vaihtaa, enkä edes halua mitään nykyrimpulaa, on niistäkin sen verran kokemusta.
Helpottaa suuresti elämää, kun ei tarvitse keskittyä miten vaihdetaan ja mikä vaihde milloinkin. Mahdollisesti menee väärä vaihde kuitenkin päälle!
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ on totuus.
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa suuresti elämää, kun ei tarvitse keskittyä miten vaihdetaan ja mikä vaihde milloinkin. Mahdollisesti menee väärä vaihde kuitenkin päälle!
Tumpelon kannattaa hankkia auto mikä armahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Käytetyn Audin kanssa ei kyllä keskitytä ajamiseen, vaan korjaamoaikojen varaamiseen. Kuka muka ostaa käytetyn auton vuonna 2020?
Tilastojen mukaan suomalaiset ei juuri muuta ostakaan...
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä jotka hankkii automaattivaihteisen auton. Ihan hirveitä kirstuja.
Ei kunnon autoja ole saanut kuin automaatteina enää piiiitkään aikaan kulta pieni.... :D
Olen ajanut 25 vuotta manuaalivaihteisilla autoilla ja nyt on ensimmäinen automaattivaihteinen auto. Helppoa ja vaivatonta, ei todellakaan enää tee mieli hämmentää vaihteita. Jos haluan, se kuitenkin onnistuu, koska autoni vaihteita voi käyttää myös manuaalisesti. Eipä ole ollut tarvetta, koska automaatti vaihtaa niin hyvin myös ohitustilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ on totuus.
Neliveto on ainoa vaihtoehto minulle, vaihteista viis.
Toyota Yarista ja vastaavankokoisia kauppakasseja ei kannata ostaa hybridinö eikä automaattina. Ne kannattaa ostaa ihan tavallisella bensamoottorilla, säästää paljon rahaa koska maksavat vähemmän silloin ja kulutuksen ero on hybsidiin verrattuna mitätön koska ei ole painavia akkuja kyydissä. Piemnten autojen automaattivaihteetkin hajoavat enne aikojaan.