Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajoin vahingossa siilin päälle ja se kuoli. Itkettää!

Vierailija
08.05.2014 |

Yritin kyllä väistää parhaani mukaan autolla, mutta osui silti johonkin. Mietin nyt, että tapoinko jonkun lasten äidin tai isän? Mitä jos se siili olikin perheellinen siili ja lapset jäi odottamaan ruokaansa? ;´(

Lohduttakaa mua, on niin syyllinen olo, vaikka tiedänkin, että se oli vahinko!

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:14"]

Mietin, että pitäisikö käydä vioelä katselemassa sen tapahtumapaikan lähistöllä olevia pusikoita, jos hätääntyneet siililapset olisivat siellä? Ottaisin pahvilaatikkoon ja toisin lämpimään, antaisin syötävää niille.. ap

[/quote]

Mene, niin saat jonkinlaisen mielenrauhan. Itse olen ajanut kerran fasaanin ylitse, tiiän hyvin miten paha mieli ja itku siitä tulee :(

Vierailija
22/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No just. Väistelette ja jarrutatte jonkun elukan takia ja sit ihmettelette miks takana ajava posautti persauksiin... Ei hyvää päivää." Jos on noin pelokas asenne siellä ratissa, niin kannattaisi jättää suosiolla auto kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No just. Väistelette ja jarrutatte jonkun elukan takia ja sit ihmettelette miks takana ajava posautti persauksiin... Ei hyvää päivää." Jos on noin pelokas asenne siellä ratissa, niin kannattaisi jättää suosiolla auto kotiin.

Vierailija
24/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:09"]

No just. Väistelette ja jarrutatte jonkun elukan takia ja sit ihmettelette miks takana ajava posautti persauksiin... Ei hyvää päivää.

[/quote]

Poron päälle ajaneena sanon, että "jonkun elukan" takia on kyllä syytä jarruttaa.

Vierailija
25/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä väistin taas pyytä, kun sen suoralla näin, eikä muuta liikennettä ollut. Luotan se verran ajotaitoihini kuivalla säällä, etten ole heti ojassa.

Itseäni kyllä ihmetyttää, kun 40-alueellakin on siilipitsoja. No, ehkä se johtuu siitä, että moni ajaa oikeasti kuuttakymppiä...

Vierailija
26/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime talvena näin kun jänis jäi vieressä ajavan auton alle :( jänis juoksi ensin meidän automme edestä ja sitten suoraan toisen auton alle.. Ihan hirveä näky oli ja itkien ajoin kotiin. Nytkin tulee kyyneleet silmiin kun mietin sitä jänöä. Oli vielä ruuhka aika ja 4 autokaistainen tie niin ei sitä jänistä olisi itseään vaarantamatta saanut siirrettyä sivuun :( yleensä kyllä siirrän tieltä yliajetut eläimet jos vaan voin ja ne eivät ole vielä ihan tuusan nuuskana tiessä.. Toivottavasti en koskaan itse aja minkään eläimen ylitse:/

Vierailija
27/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:24"]

Kyllä minä väistin taas pyytä, kun sen suoralla näin, eikä muuta liikennettä ollut. Luotan se verran ajotaitoihini kuivalla säällä, etten ole heti ojassa.

Itseäni kyllä ihmetyttää, kun 40-alueellakin on siilipitsoja. No, ehkä se johtuu siitä, että moni ajaa oikeasti kuuttakymppiä...

[/quote]

Miksi se sinua ihmetyttää? Etkö pysty käsittämään että oikeasti ne pikkueläimet vaan kipittää kaikista huonoimmalla hetkellä alle? Itse olen se, joka ajoi sen oravan päälle, niin se kyllä juoksi ihan suoraan renkaan alle. Kerkesin havaita sen mutta en todellakaan laittamaan edes jalkaa jarrulle kun orava juoksee kaksi metriä ennen auton nokkaa alle.

Se auto kulkee meinaa 40 km/h vauhdillakin 11 metriä sekunnissa.

Vierailija
28/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:29"]Yritin kyllä väistää parhaani mukaan autolla, mutta osui silti johonkin. Mietin nyt, että tapoinko jonkun lasten äidin tai isän? Mitä jos se siili olikin perheellinen siili ja lapset jäi odottamaan ruokaansa? ;´(

Lohduttakaa mua, on niin syyllinen olo, vaikka tiedänkin, että se oli vahinko!

[/quote]

Lohduttaudu syömällä kunnon hampurilainen. Älä kuitenkaan ajattele, että pihvi on silvottu lehmästä.

Vierailija
29/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se siili komeilee nyt jonkun T-paidassa litteenä kirkkoveneen kuvana, yllä teksti; prkl asianajajani ottaa piakkoin yhteyttä.

Vierailija
30/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajoin kerran sorsapoikasen yli, ymmärrän sinua. Mutta en voinut jarruttaa, kun oli jonoa. Että sen pitikin sattua juuri minun kohdalle, poikue, mutta vain yksi meni, oli jäänyt vähän jonossa. 

Vierailija
31/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tapoin viime kesänä satoja itikoita, kaduttaa :(

Vierailija
32/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaahan ne harmittomat pikku-hyttyset vaan poikasilleen hakee, ei ne pahaa tahdo :((

Vierailija
33/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siilin MURHAAJA!

Vierailija
34/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta minua itkettää se että teitä itkettää.. ;´(

Vierailija
35/74 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:14"]

Mietin, että pitäisikö käydä vioelä katselemassa sen tapahtumapaikan lähistöllä olevia pusikoita, jos hätääntyneet siililapset olisivat siellä? Ottaisin pahvilaatikkoon ja toisin lämpimään, antaisin syötävää niille.. ap

[/quote]

Mene, niin saat jonkinlaisen mielenrauhan. Itse olen ajanut kerran fasaanin ylitse, tiiän hyvin miten paha mieli ja itku siitä tulee :(

[/quote]

Jos sillä oli poikasia, niin ne kyllä piipittäisivät. Tosin nyt taitaa olla vielä liian aikaista, korkeintaan oli tiineenä. :-( Mutta ei näille voi mitään. Aina kun tuollaista sattuu, pysähdyn ja katson, onko otus varmasti vainaa. Jos ei, mutta on huonona, niin peruutan vielä päältä. Voi tuntura rankalta, mutta armollista kuitenkin.

Vierailija
36/74 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vahinko on vahinko, aina ei ehdi hiljentämään, on lymypaikkoja tiensivussa jne. Minua ei kyllä kiinnosta, onko takana jonoa vai ei, jos näen edessä jonkin eläimen. Kyllä ne takanatulijat odottavat senverran, että eläin saa ylitettyä. Siinähän ihmettelevät, että mikä maksaa, mitä sitten. Vaihtukoon valot takaisin punaisiksi.

Toki tilanne on toinen, jos vauhtia on 120km/h lasissa ja juuri kohdalla tielle juoksee elukka + takana ajava ei osaa pitää riittävää turvaväliä. Todelliselle vahingolle ei voi mitään, mutta kyllä suututtaa nämä, jotka ajavat yli vaikka vain siitä syystä, että "mitäköhän se takana ajavakin oikein ajattelee, jos minä nyt tässä alan hiljentelemään..."

Viimeksi viime viikolla fasaani juoksi tielle ehkä n.50m ennen kuin olisin sillä kohdin tietä ollut. Vauhtia satanen, sain ihan hyvin jarrutettua ilman vaaratilannetta, käsilaukku lensi etupenkiltä lattialle ja siinä kaikki. Toki vilkaisin ensi peilistä, ettei joku hinkkaa siellä puskurissa kiinni.

Oletteko ajaneet ojaan tai aiheuttaneet peräänajon esim. hirvenkään vuoksi, silloinhan varmasti jokainen jarruttaa?

Vierailija
37/74 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sua haittaisi yhtä paljon, vaikkei siili olisikaan perheellinen?

Vierailija
38/74 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 20:53"]

Siilin MURHAAJA!

[/quote]

Kehtaat kääntää veistä haavassa! Tuliko nyt hyvä mieli?!

Vierailija
39/74 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan kerran, kun pysähdyin iltavuorosta (klo 23.30) tullessani liikenneympyrään, kun siili oli siitä menossa yli ja taakse ajoi joku "kiireinen" ja rupesi soittamaan torvea. Kyse ei siis ollut mistään ruuhkasta eikä vaaratilanteesta vaan siitä, että pysähdyin siilin takia. No ok, siili pääsi yli ja itse ajattelin loppumatkan kiskovani turpaan tuota tööttäilijää.

Vierailija
40/74 |
10.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran aamulla pyöräilin töihin, olin juuri jyrkässä alamäessä ja vauhtia paljon, kun jostain puskasta pomppasi orava, juoksi suoraan pinnojen väliin ja katkesi. En ehtinyt tehdä mitään. Mä itkin siellä keskellä tietä, ja purskahtelin itkuun koko päivän töissä.

Vielä kamalampaa oli kun autoa käynnistäessä kuului kamala tehosekoitinääni. Siellä moottorin propellin välissä oli nukkunut kissanpentu. Auto hajosi, mutta mä pystyin vaan itkemään sitä kissaa. Sitä oli tosi vaikea saada pois sieltä, mies ja naapuri sitä yhdessä yritti, lopulta Se tuli monessa osassa. Se oli vielä mun lemppari pentu, olon sitä joskus ruokkinut, ja Se oli vienyt sydämen... (tämä ei tapahtunut suomessa, ja kyseessä siis kulkukissa)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän