Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajoin vahingossa siilin päälle ja se kuoli. Itkettää!

Vierailija
08.05.2014 |

Yritin kyllä väistää parhaani mukaan autolla, mutta osui silti johonkin. Mietin nyt, että tapoinko jonkun lasten äidin tai isän? Mitä jos se siili olikin perheellinen siili ja lapset jäi odottamaan ruokaansa? ;´(

Lohduttakaa mua, on niin syyllinen olo, vaikka tiedänkin, että se oli vahinko!

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan ollu tääl Tampereen naapurikunnassa? Tänään näin meidän lähitiellä kuolleen siilin ja mietin miten voi olla mahdollista ajaa siilin päälle pienillä nopeusrajotuksilla? Vai tuleeko ne siilit tosiaan juosten sieltä puskista tielle?Luulen, että toi siili joka jäi nyt auton alle on se mitä tässä naapuritalot lapset ovat ruokkineet ja ihastelleet. Sillä ei ainakaan ollut poikasia.

Vierailija
2/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkään samaa.. Eihän vahingoille mitään voi. Jos siili kipittää autosi alle niin ei siinä tosiaan pahemmin kannata äkkiliikettä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Onhan se kurjaa, itsekin miettisin koko päivän. Mutta jos siili sentään kuoli, niin sehän ei joutunut kärsimään yhtään. Se mitä mä en tahdo kestää ajatella, on kituminen. JOs ei kuollutkaan... =(

Vierailija
4/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua!! Ajoin kerran oravan päälle vaikka yritin väistää :( :(

Vierailija
5/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli vahinko, se oli onnettomuus, ei sellaista aina voi estääkään. Luonto hoitaa kyllä nopeasti senkin asian, mikäli siiliparka oli perheellinen... :( Olet ihana ihminen, kun välität noin paljon siitä mitä kävi!

Vierailija
6/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi harmi, mutta ethän voinut estää osumaa. :( Valitettavasti näitä joskus sattuu.

Ja jos olisit kovin rajuihin jarrutuksiin tai väistöihin ryhtynyt, olisit ollut iso vaara liikenteelle.

Ihan yleisesti, ei vain aloittajan tapaukseen liittyen: Muistattehan käydä tarkistamassa, että eläin tosiaan kuoli eikä jäänyt kitumaan. Tietenkin vain, jos onnistuu itseä ja muuta liikennettä vaarantamatta. Lisäksi jos on mahdollista, raato pitäisi siirtää tieltä sivuun, koska siinä voi olla kohta lisää tulevia yliajon uhreja herkuttelemassa.

Vierailija
7/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajoin kerran pyörällä sammakon yli ja pyöränrengas oikein niljahti sen raaskun päältä. Sisuskalut tursusi asfaltille ja renkaaseen. Se oli kyllä kamalaa ja tuntuu hirveältä vielä näin 15 vuoden jälkeenkin. Mutta ajatellaan me, että siellä Se siili ja samppi meitä yhdessä pilvenreunalta katselevat levollisesti.

Vierailija
8/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:50"]Mä ajoin kerran pyörällä sammakon yli ja pyöränrengas oikein niljahti sen raaskun päältä. Sisuskalut tursusi asfaltille ja renkaaseen. Se oli kyllä kamalaa ja tuntuu hirveältä vielä näin 15 vuoden jälkeenkin. Mutta ajatellaan me, että siellä Se siili ja samppi meitä yhdessä pilvenreunalta katselevat levollisesti.

[/quote]Onko se mun tappama oravakin siellä?? :(

Vierailija
9/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin pelottaa että joskus törmään johonkin eläimeen :( viime kesänä väistin kyytäkin, ihan refleksinä kun en halua ajaa minkään elävän päälle.

Ja itkisin varmasti myös.

Vierailija
10/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:50"]Mä ajoin kerran pyörällä sammakon yli ja pyöränrengas oikein niljahti sen raaskun päältä. Sisuskalut tursusi asfaltille ja renkaaseen. Se oli kyllä kamalaa ja tuntuu hirveältä vielä näin 15 vuoden jälkeenkin. Mutta ajatellaan me, että siellä Se siili ja samppi meitä yhdessä pilvenreunalta katselevat levollisesti.

[/quote]

On Se

Vierailija
11/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:50"]Mä ajoin kerran pyörällä sammakon yli ja pyöränrengas oikein niljahti sen raaskun päältä. Sisuskalut tursusi asfaltille ja renkaaseen. Se oli kyllä kamalaa ja tuntuu hirveältä vielä näin 15 vuoden jälkeenkin. Mutta ajatellaan me, että siellä Se siili ja samppi meitä yhdessä pilvenreunalta katselevat levollisesti.

[/quote]

On Se [/quote]No hyvä :)

Vierailija
12/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:01"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 18:50"]Mä ajoin kerran pyörällä sammakon yli ja pyöränrengas oikein niljahti sen raaskun päältä. Sisuskalut tursusi asfaltille ja renkaaseen. Se oli kyllä kamalaa ja tuntuu hirveältä vielä näin 15 vuoden jälkeenkin. Mutta ajatellaan me, että siellä Se siili ja samppi meitä yhdessä pilvenreunalta katselevat levollisesti.

[/quote]

On Se [/quote]No hyvä :)

[/quote]

Ja uskon myös, että vainajien omaiset ovat ajan mittaan päässeet menetyksestään yli.

Vierailija
13/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan ikuisesti miten viime kesänä, ajaessani toiselta paikkakuntalta rankan työviikon jälkeen takaisin kotiin, niin 500 metriä ennen kotiovea oravan yli. :(

Olin ollut hetki sitten niin innoissani. Perjantai-iltapäivä, viikonloppu alkamassa, rankka työviikko ohi, ihanaa päästä kotiin ja ei ollut enää pitkä matka, kun 90 km oli jo ajettu. Sitten ihan loppumetreillä orava juoksee suoraan puskasta renkaan alle. Mitään ei ollut tehtävissä. :( Häntä vaan jäi näkyviin siitä "ruumissohjosta" kun katsoin taustapeilistä. Siinä ajoin sitten loppumatkan kotipihalle auton parkkiin ja purskahdin itkuun. :(

Vierailija
14/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin eläinystävänä ahdistun, jos joku elikko on jäänyt auton alle, eikä ole varmuutta onko se vielä hengissä ja joutuu kitumaan.

Lapsena myöhästyin koulusta, kun jäin sateisen yön jälkeen pelastamaan kastematoja asfaltilta etteivät ne liiskaantuisi.

Vierailija
15/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just. Väistelette ja jarrutatte jonkun elukan takia ja sit ihmettelette miks takana ajava posautti persauksiin... Ei hyvää päivää.

Vierailija
16/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni ajaa kyllä ihan tahallaankin hitaiden nopeusrajoitusten alueilla eläinten yli, koska toistavat päässään autokoulussa opittua mantraa, että jänistä isompaa ei saa väistää. Menevät paniikkiin eivätkä edes tajua hiljentää, tai lähde arvioimaan tulisiko siitä edes mitään vaaratilannetta. Harvoin eläin juuri kohdalla tulee tielle, kyllä sen yleensä havaitsee tien sivussa, esim. pyörätiellä jo hyvissä ajoin, jolloinka voi alkaa hiljennellä ja jarruttaa ilman, että kukaan ajaa perään. Olen usein iltavuorossa, ja kotiin pääsyn aikaan tielle on tullut jos minkäkinlaista elukkaa, hirvestä lähtien. Matkalla nopeusrajoitukset vaihtelevat 40-80km/h. Yhdenkään päälle en ole onneksi vielä ajanut.

Vierailija
17/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapoin viime kesänä ruohonleikkurilla sammakon =(

Vierailija
18/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä siiliä ei kannata murehtia, näitä vaan sattuu.

Eläimiä kun lähdetään väistämään on suuri riski että aiheutetaan paljon suuremmat vahingot! Harva muistaa siinä samassa seurata liikennettä, tai jos vaikka keli on vaikea niin auto karkaa äkkinäisen väistön myötä metsään. 

Vierailija
19/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että pitäisikö käydä vioelä katselemassa sen tapahtumapaikan lähistöllä olevia pusikoita, jos hätääntyneet siililapset olisivat siellä? Ottaisin pahvilaatikkoon ja toisin lämpimään, antaisin syötävää niille.. ap

Vierailija
20/74 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 19:09"]

No just. Väistelette ja jarrutatte jonkun elukan takia ja sit ihmettelette miks takana ajava posautti persauksiin... Ei hyvää päivää.

[/quote]

Eihän täällä kukaan sellaista ole ihmetellyt? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi