26 v. enkä koskaan käynyt gynellä, pitäiskö mennä?
Ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Äidilläni on lievä endometrioosi ja itselläni myös tähän viittaavia oireita, mutta kivut lähtevät särkylääkkeellä. Muistan jostain lukeneeni, että 25 ikävuoden jälkeen pitäisi säännöllisesti alkaa käydä tutkimuksissa. Apua, pitääkö minun mennä?
Kommentit (7)
Oon 49 ja kävin viimeksi 20 vuotta sitten..pitäis kai mennä. Papassa käyn kyllä aina kun kutsutaan.
Ei pidä mennä, ellei ole mitään ogelmia.
Olen myös 26v, käyn gynellä kahden vuoden välein papa-kokeessa. Nyt ensimmäistä kertaa tehtiin myös siaäultra, ja sieltä paljastui munasarjakysta... Ilmeisesti vaaraton, mutta olisihan se voinut olla vaikka mitä kun on ihan oireeton.
Olen kyllä ehkä muutenkin hieman neuroottinen näissä asioissa sillä poikaystävälläni oli 24 vuotiaana kivessyöpä...
Meitä ei kiinnosta sinun(kaan) vitun kunto. Painu vittuun kyselyinesi.
En ole koskaan käynyt gynellä, kaksi lasta on ja olen jo 40v. Joukkoseulonnassa käyn kyllä,
Minäkin olen 26, enkä ole koskaan käynyt gynellä. En myöskään koskaan aio mennä (en myöskään raskaana ollessani), paitsi jos jossain vaiheessa ilmenee jokin ongelma, johon olettaisin gynellä käymisestä olevan apua.
Käy ihmeessä. :) Parempi mennä kun katua myöhemmin että miksi ei mennyt ajoissa. Ei ole paha tilanne, vaikka itsekin jännitin ensimmäisellä kerralla. Toisella kerralla lääkäriä tuntui jännittävän enemmän kuin minua.... :D