Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alatiesynnytyksen puolustajia?

Vierailija
08.05.2014 |

Sektion puolustajia tuntuu riittävän. Onko muita alatiesynnytyksen puolustajia? Itse olen kokenut alatiesynnytyksen ja haluan samoin synnyttää seuraavankin lapseni.

Syitä tähän on useita. Ensinnäkin koen mieluummin kivut ja tuskat ennen kuin minulla on vauva hoidettavana. Toiseksi alatiesynnytyksestä toipuu nopeammin. Minulla ei ollut synnytyksen jälkeen mitään muuta vaivaa kuin kova nälkä. Pystyin istumaan ja kävelemään heti synnytyksen jälkeen välilihaleikkauksesta huolimatta. Sairaalasta kotiutuu nopeammin. Pääsee lenkkeilemään nopeammin. Alatiesynnytyksessä on vähemmän riskejä äidille. Alatiesynnytys on luonnon valitsema tapa synnyttää.

Ei synnyttäminen mitään hauskaa puuhaa ollut, mutta kyllä sen kestää. Enemmän minua sektio pelottaisi.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta normaali synnytystapa on ensisijainen ja sektio vain jos on joku riski. Ihan vaan sen takia, että se on normaali ja luonnollinen tapa synnyttää.

Vierailija
82/87 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sektion jos on joku hätätilanne, mutta pelkkä pelko ei mielestäni riitä. Varsinkaan niille jotka eivät ole ennen synnyttäneet. Mistä tietää mitä pelkää ,jos ei ole ennen kokenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:37"]

Minusta normaali synnytystapa on ensisijainen ja sektio vain jos on joku riski. Ihan vaan sen takia, että se on normaali ja luonnollinen tapa synnyttää.

[/quote]

Naurettavaa, miten synnytyksen pitäisi olla niin kovin luonnollista, vaikka muuten länsimaiset ihmiset ovat erkaantuneet kaikesta luonnollisesta erityisesti lääketieteessä. 

Vierailija
84/87 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 17:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 15:39"]En minä puolustamisesta tiedä, mutta kaksi lasta olen alakautta synnyttänyt, eikä mulla ole mitään kipuja tms. ollut synnytyksen jälkeen. En siis mitään särkylääkettä ole kaivannut, eikä kropassa ole synnytys tuntunut mitenkään jälkikäteen vuotoa lukuunottamatta.

Sen sijaan sektioäidit olivat aika säälittävän näköisiä hiipiessään käytävillä ja pyytäessään, voisiko joku kaataa pannusta teetä, kun eivät itse voineet.

[/quote]

Mieluummin näytän säälittävältä kuin OLEN säälittävä, josta sinä olet hyvä esimerkki. Tiedän näyttäneeni vähän raukalta kun heti luvan saatuani kävelin käytävässä ja koitin olla itkemättä. Mutta mitä siitä? Ainoa asia mikä siitä tekee epämiellyttävää, ovat sinunkaltaisesi ihmiset jotka käyttävät jokaisen tilaisuuden ollakseen muka parempia kuin muut - oli asia kuinka naurettava tahansa. Mielelläni näyttäisin teille keskaria ja hakea itsetuntonne kohotuksen muualta, mutta no... hajotkaa paskaiseen mieleenne :D

[/quote]

Oletpa aika lapsellinen. Eihän tuossa alkuperäisessä kommentissa pilkattu ketään, mainittiin vain, että sektioäidit olivat vähän säälittävän näköisiä verrattuna alateitse synnyttäneisiin. En usko, että alkuperäisen kommentin kirjoittanut kokee yhtään paremmuutta, mutta sinä vaikutat tuntevan mekomoista huonommuutta. Miksiköhän?

[/quote]

En tunne huonommuutta vaan vihaa siksi, että jo synnytyslaitoksella joku mamma kehtaa alkaa vertailemaan ja nostamaan itseään jalustalle. Se on kuvottavaa. Olen juuri toipumassa rankasta synnytyksestä ja joku kehtaa aukoa turpaansa ja sanoa minua säälittävän näköiseksi. Se joka väittää, että sellainen on ilman sarvia ja hampaita sanottu, valehtelee.

Miksette voi vain keskittyä siihen omaan oloonne?

[/quote]

Ethän sä ole synnyttänyt??

Vierailija
85/87 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2014 klo 12:37"]

[/quote]

Naurettavaa, miten synnytyksen pitäisi olla niin kovin luonnollista, vaikka muuten länsimaiset ihmiset ovat erkaantuneet kaikesta luonnollisesta erityisesti lääketieteessä. 

[/quote]

Nämä luonnonmukaisuuden ihannoitsijat voisivat samalla päivittää tietonsa siitä, millainen lapsikuolleisuus luomuaikoina on vallinnut.

Esim. 1900-luvun alkupuolella joka viides lapsi kuoli ennen 1 vuoden ikää. Nykyään taitaa olla että n. yksi tuhannesta kuolee. Mut hei, se on ihan ok kailottaa luonnonmukaisuudesta, mitä väliä jollain imeväiskuolleisuudella.

Vierailija
86/87 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastoin tässä ketjussa esitettyjä väitteitä, sektiolapsilla ei ole tutkimusten mukaan todettu kohonnutta syöpäriskiä, lukekaa tuolta: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24521532

Vierailija
87/87 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ihmisiä täällä!

Itsellä takana molemmat, sektio ja alatiesynnytys.

Sektio perätilan vuoksi. En koe että olisin mitenkään itse valinnut tätä vaihtoehtoa, mutta alakautta synnyttäminen olisi ollut iso riski niin itselle kuin vauvallekin.

Säälittävän näköisiä sektioäitejä? Totta helvetissä, iso leikkaus tehty ja monelle se tullut vielä täysin yllätyksenä.

Onneksi äitiyttä ei mitata sillä, miten lapsi on syntynyt.

Alatiesynnytys on se ensisijainen keino, mutta ei tulisi pieneen mieleenkään jauhaa tälläistä skeidaa sektiolla synnyttäneistä äideistä, kuin tässä on lauottu.