MIKÄ siinä aamulenkissä on niin vaikeaa???
Taas tänään lähdin aurinkoiseen aamuun koiran kanssa lenkille, enne kahdeksaa. Ihana fiilis, raikas olo ja kotiin tullessa sitten kahvit ja aamupala. Mutta miksi sinne tulee lähdettyä "suoraan sängystä" aivan liian harvoin, vaikka se on parasta juurikin heti herättyä? Päivä alkaa ihan eri tavalla, ja jaksaa enemmän. Silti on liikaa niitä päiviä kun ei jaksakaan lähteä vaan käväsee vaan kadulla koiran kanssa. :( Ärsyttää olla tällainen laiskapaska!!!! Tuntuu järjen vastaiselta että jos joku asia tekee hyvän olon, että sitä ei sitten tee? En ymmärrä.
Kommentit (25)
Aamulenkki on todella ihanan virkistävää, varsinkin jos pääsee juuri auringon noustessa, vielä yökasteen tai sateen raikastamaan ilmaan. Vapaapäivinäni yritän herätä lenkille ennen kuin miehen pitää lähteä töihin, koska haluan tehdä lenkin ilman taaperon hidastelua. Lapsen ulkoilu on sitten aamupalan jälkeen paremmalla ajalla.
Työpäivinä mua ei kyllä saisi kirveelläkään lähtemään aamulenkille. Pitää herätä töihin muutenkin jo viiden aikaan niin haluan nukkua viimeiseen asti. Työpäivinä on sitten iltalenkki, mukavaa sekin.
Minä herään työpäivinä 4.15, lenkkeilen klo 4.30-5.30, pikavalmistaudun klo 5.30-6.00 (suihkussa käyty illalla ja aamupala jää yleensä töissä syötäväksi) ja lähden sitten töihin puoli seitsemäksi. Ja aamulenkistä tosiaan tulee ihan mahtava aloitus aamulle! Mutta, silti se lähteminen tapahtuu aina pakosta. Mun on ulkoilutettava koira eikä omatunto salli tehdä pelkkää vartin pissatusta. Oikeasti olen tosi aamu-uninen ja herääminen on vaikeaa, joten aikainen aamulenkki jää kyllä tekemättä vapaapäivisin.
Kai se on se yllämainittukin juttu, eli lenkistä se palkinto tulee vasta sen aikana/jälkeen, kun taas peiton alla lämpimässä nukkuminen tuntuu hyvältä juuri silloin, kun se herätyskello soi.
Töihin menokin on aamu-uniselle jo tarpeeksi vaikeaa. Liikunnat hoidan iltaisin ja hyvässä kunnossa olen ihan ilman aamulenkkejäkin.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 14:29"]Töihin menokin on aamu-uniselle jo tarpeeksi vaikeaa. Liikunnat hoidan iltaisin ja hyvässä kunnossa olen ihan ilman aamulenkkejäkin.
[/quote]
Niin, ja jos esim. joku herää joskus neljän, viiden maissa aamulenkille ja väittää olevansa aamu-uninen, niin silloin todellakaan ei ole aamu-uninen. Itse asiassa silloin tuskin edes ymmärtää mitä aamu-uninen tarkoittaa....
Ehkä ap ei mene illalla tarpeeksi aikaisin nukkumaan, ja siksi aamulla herääminen on vaikeaa? Kokeile aikaistaa nukkumaanmenoa vaikka 45 min., josko sitten jaksaisi paremmin.