Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverimääräsi Facessa ja sitten oikeasti?

Vierailija
08.05.2014 |

Mun exällä on lähemmäs 300 kaveria facessa muttei siviilissä ketään jota tapaisi. On myös facessa aktiivinen päivittäjä, mutta harvoin on 2-4 tykkäystä enempää. Ketäköhän nämä tyypit sillä kaverilistalla oikein on? Erikoista.. Mulla on n.60 kaveria facessa ja heistä yli puolen kanssa olen säännöllisesti tekemisissä. Viitsisi roikottaa siellä ihmisiä joita en tunne tai tapaa koskaan, mutta kai meitä on moneksi ja käyttötarkoitus facebookille vaihtelee.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 FB-kaveria. Osa toki sukulaisia, miehen sukulaisia yms, joiden kanssa toki tulee oltua tekemisissä, mutta en varsinaisesti sanoisi kavereiksi. Työkavereita en periaatesyistä pidä facessa ollenkaan, entisiä työkavereita kyllä, jos ollaan juteltu muustakin kuin työasioista. Oikeasti ystäviksi lasken 4 ihmistä, lisäksi on sellaisia, joita näkee harvakseltaan tai ei ollenkaan, mutta facen kautta tulee juteltua ja kommentoitua ristiin rastiin. 

Vierailija
2/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut 400 kaveria Facessa, tosielämässä n. 20 oikeasti läheistä ystävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 fb-kaveria, sisältää sukulaisia. Ns oikeassa elämässä olen kahden ystäväni kanssa paljon tekemisissä, onneksi on fb, että saa muidenkin kanssa edes jotenkin ylläpitää suhteita!

Vierailija
4/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb:ssä noin 250. Oikeassa elämässä 0.

Vierailija
5/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla n 200 kaveria joiden kanssa oon tekemississä in real life ehkä 10.

Vierailija
6/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

80. Kaikki tunnen ihan täällä ruudun toisella puolellakin. Jotkut on vanhoja työkavereita ja osa sukulaisia joita en tapaa, mutta kiva "olla tekemisissä" kuitenkin.

Vierailija
7/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 120 kaveria ja ihan kourallisen kanssa tekemisissä. En näe tässä mitään ristiriitaa, fb on enemmän verkosto kuin että ajattelisin, että kaikki siellä on mun bestiksiä. Mulla on siellä esim. harrastustuttuja, vanhoja koulu- ja työkavereita ja sukulaisia.

Ja kyllä, tunnen yksinäisyyttäkin välillä mutta en tosiaan kuvittele, että fb-kaverimäärä nyt liittyisi koko asiaan.

Vierailija
8/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki fb kaverini ovat kavereita/tuttuja/ystäviä/sukulaisia.

Kaikkien kanssa en ehkä livenä koskaan tapaa, mutta fb:ssä jutellaan paljonkin.

Yhteensä kavereita on 106

Vierailija
9/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla fb kaverien määrä pysyy aikalailla vakiona poistelusta huolimatta. Piirun verran alle 300. Sännöllisesti poistan heitä joiden kanssa yhteydenpito/näkeminen on jäänyt kokonaan. Mutta sitten työnkautta lähinnä on tullut sama määrä takaisin. Sukulaisista ja läheisistä kavereista/ystävistä kertyy se 70-80. Ja näiden kanssa pidetään todellisessakin elämässä yhteyttä. Sitten on vanhoja koulukavereita, vanhoja työkavereita, ja heidän kanssa nähdään aina silloin tällöin.

Toki fb:ssä on ryhmät eri ihmisille. Kaikki ei näe kaikkea.

Vierailija
10/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB:n kaveruus tarkoittaa lähinnä kontaktiverkostoa. Ei sitä voi verrata "oikeisiin kavereihin". En minä ainakaan jaa FB:ssa mitään niin henkilökohtaisia juttuja, mitä jaan hyvien ystävien kanssa (joita on n. 5kpl, kaverita sitten enemmän). Jos on ollut FB:ssa 10 vuotta, helposti sinne kertyy 100-300 fb-kaveria eri yhteyksistä (opiskelut, työt, harrastukset ym.). Harvemmin ihmiset poistaa kavereitaan sieltä, jos ei ole mitään erityistä syytä.

Vierailija
11/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 lisää vielä että niiden kaikista parhaiden kavereiden/ystävien kanssa ollaan kuitenkin paljon enemmän tekemisissä ihan kasvotusten kuin fb:ssä. Siellä voidaan ehkä juuri sopia niistä tapaamisista yms.

Vierailija
12/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

110 fb-kaveria, n. 20-30 kanssa tapaan livenäkin.

Vierailija
13/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla idiootti, että raskauttaa elämäänsä vapaaehtoisesti fb.n kaltaisella kyttäysautomaatilla. Ihmisistä on aika iso osa idiootteja, joten kenenkään ei kannata tästä kommentista hernettä vetää. Näin sen vain näen.

Vierailija
14/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on fb:ssä 120 kaveria. Tosielämän kaveri lukumäärää on vaikea arvioida, on läheisempiä ja etäisempiä ystäviä.  On sukulaisia, on työkavereita, on harrasteporukoista kavereita, on naapureita ym.

Viikottain vaihdan kuulumisia pidemmän kaavan mukaan 1-2 ystävän kanssa, 4 työkaverin kanssa, 2 sukulaisen ja 1 naapurin kanssa.

Vierailija
15/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 kaveria, ja kutakuinkin heistä 20 on sellaisia keitä tapaan. Muut on opiskelukollegoita joiden kanssa sovitaan ainejärjestöjen meetinkit yms. Jos lisään joskus vahingossa puolututtuja niin poistan sitten jos ei tulekaan sen kummempaa ystävyyttä. Ei ole mitään intressiä jakaa elämääni tuntemattomien kanssa.

Vierailija
16/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutulla taas on 400 kaveria, ja sen uusista profiilikuvista yms. tykkää max 5 ihmistä, päivityksistä ehkä muutama. Mietinkin että mitä helkkarin järkeä tossa on?? Jos mulla olisi tollanen määrä kavereita ja jengi ei koskaan tykkäis mistään niin miettisin syvästi että kannattaako niitä kamuja pitää listoilla. Samoin hän laittoi hääkuvan hääpäivänään josta tykkäsi 100, ja lähimmät kaverit kommentoi. Siis se on paljon, mutta miksi ne 300 muuta ei tykänneet?? Jos mä menisin naimisiin joka siis oikeasti on iso juttu, eikä siitä tykättäis niin roimisin kavereita pois.

Vierailija
17/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 600 fbssä. Sielunsiskoja 3. Läheisiä ystäviä 15. Ei-niin-läheisiä ystäviä 15. Työkavereita 10. Mahdollisia tulevia bisneskontakteja 15. Moi-tuttuja/sukulaisia: kaikki loput. Kaikki ovat siis jostain tuttuja, mutta eivät todella mitään hyviä ystäviä. Ihmisiä joiden elämä kuitenkin kiinnostaa, ihastuttaa tai vihastuttaa minua:)

Vierailija
18/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 190 fbkaveria, sukulaisia n. 20 ja ystäviä n. 15, koulukavereita n. 50. Loput kavereita tai vanhoja koulukavereita. Turhia en siellä pidä.

Vierailija
19/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisataa kaveria täällä, en tapaa niistä ketään. Minusta on kyllä kiva jutella ihmisten kanssa eri asioista, tuttujen ja vähemmän tuttujen, mutta en koe tarvetta tavata ihmisiä sosiaalisen kanssakäymisen merkeissä. Viihdyn yksin. Kuitenkin täysin tuntemattomien Facebook-kaverien kautta on löytynyt muun muassa työtilaisuuksia, hyödyllistä informaatiota ja myös tukea kriisitilanteessa. Minulle FB on tavallaan täydellinen, koska se mahdollistaa sekä yksinoloni että sosiaalisten tarpeideni tyydytyksen. Ennen Facebookia olin seurassa vaivautunut mutta yksin ollessani yksinäinen.

Vierailija
20/32 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

FB:ssä satakunta kaveria/työkaveria/koulukaveria/tuttavaa/sukulaista/naapuria jne. Oikeassa elämässä n. 5 tosiystävää, n. 10 kaveria päälle. Sellaisia, joiden kanssa voisin mennä koska vaan kahville, leffaan, illalliselle, matkalle jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan