Kaverimääräsi Facessa ja sitten oikeasti?
Mun exällä on lähemmäs 300 kaveria facessa muttei siviilissä ketään jota tapaisi. On myös facessa aktiivinen päivittäjä, mutta harvoin on 2-4 tykkäystä enempää. Ketäköhän nämä tyypit sillä kaverilistalla oikein on? Erikoista.. Mulla on n.60 kaveria facessa ja heistä yli puolen kanssa olen säännöllisesti tekemisissä. Viitsisi roikottaa siellä ihmisiä joita en tunne tai tapaa koskaan, mutta kai meitä on moneksi ja käyttötarkoitus facebookille vaihtelee.
Kommentit (32)
385 fbkaveria, todellisuudessa näistä ystäviäni on noin 15-20. Sen lisäksi sukulaisia jne.
120 fb kaveria ja tunnen jokaisen tarpeeksi hyvin, että voisin esim pyytää kaffeelle. Noista n 30 on semmoisia jolle laitan säännöllisen epäsäännöllisesti viestiä. N 10 kanssa turisen viikottain ja saman määrän nään väh kerran kuussa
Olen ronkeli fb listojen kanssa. Duunikavereilla ei ole sinne asiaa. Ellei sitten ole oikeita kavereita esim käyty toistemme luona kylässä. Mitään mamma ryhmäläisiä en sinne ota myöskään. Priva elämä in priva
550 kaveria, joista ehkä 40 on läheisiä, n. 16 todella todella hyviä ystäviä. suurin osa kavereista on opiskelututtuja.
Opiskelen alalla, johon otetaan paljon ihmisiä sisään ja jossa verkostoituminen on tärkeää, lisäksi olen suht näkyvä hahmo opiskelupaikassa. Meillä on normaalia pyytää kaveriksi kaikki moikkaustututkin. Itse tosin en pyydä ketään, mutta hyväksyn kaikki pyynnöt, jos opiskelee samaa alaa tai on nähty jossakin tapahtumassa. Jos pyytäisin itse kavereita, määrä olisi varmaan tupla.
Harvemmin kuitenkaan päivittelen mitään, mutta tuo on kätevä keino pysyä ajantasalla ihmisten kuulumisista, sekä opiskelijaystävällinen keskustelukanava myös alan asioista.
Minulla on vähän vajaa 300 kaveria facessa mutta livenä enemmän joiden kanssa juttelen.
Fb:ssa 90 ja heistä varmaan 80 on sellaisia, joiden kanssa olen tekemisissä oikeassakin elämässä, enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Ystäviksi heistä kutsuisin n. kymmentä. Loput ovat entisiä tai nykyisiä hyviä työkavereita (joiden kanssa tulee välillä vietettyä myös vapaa-aikaa), sukulaisia ja sellaisia työkontakteja, joiden kanssa on synkannut keskivertoa enemmän. En ole hyväksynyt tai pyytänyt ystäväkseni ketään, jonka kanssa en oikeastikin haluaisi vaihtaa kuulumisia.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:16"]
Mun tutulla taas on 400 kaveria, ja sen uusista profiilikuvista yms. tykkää max 5 ihmistä, päivityksistä ehkä muutama. Mietinkin että mitä helkkarin järkeä tossa on?? Jos mulla olisi tollanen määrä kavereita ja jengi ei koskaan tykkäis mistään niin miettisin syvästi että kannattaako niitä kamuja pitää listoilla. Samoin hän laittoi hääkuvan hääpäivänään josta tykkäsi 100, ja lähimmät kaverit kommentoi. Siis se on paljon, mutta miksi ne 300 muuta ei tykänneet?? Jos mä menisin naimisiin joka siis oikeasti on iso juttu, eikä siitä tykättäis niin roimisin kavereita pois.
[/quote]
Eihän se kuva näy läheskään kaikille. Ja siinä 300 voi olla osa sellaisia, että käyvät fb:ssä kerran viikossa tai vielä harvemmin. Fb "blokkaa" automaattisesti niitä joiden kanssa olet harvemmin tekemisissä.
Ja fb:ssä on muitakin tapoja olla tekemisissä kuin tykkääminen/kommentoiminen. On yksärit, seinäviestit yms.
Fb:ssä kourallinen, oikeassa elämässä ei yhtään.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2014 klo 10:16"]
Mun tutulla taas on 400 kaveria, ja sen uusista profiilikuvista yms. tykkää max 5 ihmistä, päivityksistä ehkä muutama. Mietinkin että mitä helkkarin järkeä tossa on?? Jos mulla olisi tollanen määrä kavereita ja jengi ei koskaan tykkäis mistään niin miettisin syvästi että kannattaako niitä kamuja pitää listoilla. Samoin hän laittoi hääkuvan hääpäivänään josta tykkäsi 100, ja lähimmät kaverit kommentoi. Siis se on paljon, mutta miksi ne 300 muuta ei tykänneet?? Jos mä menisin naimisiin joka siis oikeasti on iso juttu, eikä siitä tykättäis niin roimisin kavereita pois.
[/quote]Mulla ei olis ollenkaan kavereita jos alkaisin nakella tykkäämättömät pois... Ehkä mun kaltaiseni ei pitäisi fb:ssä ollakaan, mutta muuten en niitä toisten kuulumisia tietäisi yhtään.
Reilut pari tuhatta.
Muutama sata tulee varmaan nähtyä vuoden aikana.
Ystävät on hieman eriasia kuin vaalikarja.
Facebookissa taitaa olla noin 30 kaveria. Oikeassa elämässä tapaan todella harvoin ketään. Yksi oikea kaveri on mutta asuu niin kaukana että tulee harvoin nähtyä :(
olen yksinäinen.
260 kaveria ja mun lähimmät parhaimmat neljä kaveria ei ole Facebookissa.