Miehen iltavuorot on syvältä
Minä teen toimistotyöaikaa, miehellä on välillä iltavuoroviikkoja. Ja suoraan sanottuna, vihaan niitä. Mies heräilee lasten kanssa rauhassa, lähinnä laittaa lapset katsomaan kaikki telkkarista tulevat lastenohjelmat ja löhöilee itse sohvalla kahvia juoden. Sitten vie lapset päiväkotiin aamupäivän aikana. Tulee kotiin, ottaa vielä nokoset ja lähtee urheilemaan ja siitä sitten töihin. Tai on vaan kotona itsekseen, lukee lehtiä ja juo kahvia ja lähtee töihin.
Minä kiirehdin töistä hakemaan lapset, puiston kautta ruokaa, lapset kinuavat huomiota ja tekemistä ja on iltakuviot ja iltakiukuttelut. Nukutan lapset, keikkuvat myöhälle kun eivät malta nukahtaa ja aiha hitaampia nuo nukahtamiset kun yksin tekee toisen ollessa töissä. Itse en ehdi mihinkään harrastukseen miehen iltavuoroviikoilla.
Epäreilua!
Kommentit (22)
Meillä molemmat tekee vuorotyötä joten arkikin on sitten hyvin sovellettavissa olevaa. Kummallakaan ei ole säänöllistä harrastusta. Mies käy kuntosalilla kun pääsee. Lapsilla on lyhyemmät hoitopäivät ja vähemmän kuukaudessa hoitopäiviä. Välillä on pakko pitää arkena hoidossa lyhyt päivä vaikka itsellä ja/tai miehellä vapaa, jotta saa omaa aikaakin joskus, koska muuten joudutaan aika paljon lapsia yksin hoitamaan. Tässä on kyllä hyvätkin puolensa. Lapset saavat olla välillä viikonkin kotona ilman päiväkodissa oloa, viikonloppuisin kun molemmat vanhemmat ovat töissä on päiväkodissa lapsiakin vähemmän ja oleilu kodinomaisempaa. Meillä lapset on niin pieniä vielä 2v ja 4v että ei ole harrastuksia, mutta sitten kun on harrastuksiin kuskaamista arki varmasti vaikeutuu. Nytkin jo täytyy sumplia kuka kulkee autolla ja kuka julkisilla. Me ei olla koskaan eletty ns. säännöllistä toimistotyöaika elämää 10v yhdessäoloaikana joten en varmaan sellaista osaisi elää, vaikka siitä välillä haaveilenkin :)
Miksi annat lasten juoksuttaa itseäsi? Ei päiväkoti-ikäisiä tarvitse enää nukuttaa eikä palvella nukkumaanmenoajan jälkeen.