Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko yli 30v kokemattomia

Vierailija
15.12.2020 |

Mitenhän paljon löytyy yli 30 tai peräti yli 40v henkilöitä joilla ei ole ollut minkäänlaista seksisuhdetta. Jokainen näistä tietysti tuntee olevansa todellinen kummajainen, mutta luulen että heitä on paljon enemmän kuin yleensä luullaan. En muista että aihetta olisi koskaan käsitelty missään lehdissä, radiossa, TV:ssä tai edes netissä ainakaan asiallisesti. Se taitaa olla yhteiskunnan viimeisiä tabuja. Ja varmasti melkoinen henkinen rasite yliseksuaalisessa yhteiskunnassa.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan heitä on noin 1-2 % väestöstä tuossa yli 30-vuotiaiden ikäluokassa. Tuosta kun vielä vähennetään aseksuaalit ja uskonnolliset niin ei montaa jää.

https://www.apu.fi/artikkelit/ma-en-oo-koskaan

Tuo on hyvä artikkeli, joka kannattaa lukea ajatuksella etenkin, jos elää siinä kuplassa missä vain pari prosenttia miehistä pyörittää lähes kaikkia naisia. Koska niinhän ei ole.

"1970-luvun alussa suomalaisnaisten ensimmäinen seksikumppani oli tyypillisimmin oma puoliso tai kihlattu. Nyt naimisiin menevällä naisella on ollut keskimäärin 12 seksikumppania.

Miehillä merkittävää muutosta esiaviollisten kumppanien määrässä ei ole tapahtunut. 1970-luvun alussa heitä oli keskimäärin 12, vuonna 2007 keskimäärin 16."

Siellä muistutetaan myös tästä faktasta (Kontulan tutkimukseen perustuva):

"Jos yhdyntäkokemusta ei vielä 30-vuotiaana ole, se useimmiten tarkoittaa, ettei sitä myöhemminkään tule."

Vierailija
22/57 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5 kuukautta matkaa kolmikymppisiin. 

Olen jonkin verran kipuillut tämän asian ja identiteettini kanssa, ja kyllä pidän itseäni aseksuaalina. Olisi ihanaa, kun olisi kumppani, jonka kanssa käpertyä sohvalle katsomaan Netflixiä ja tehdä yhteisiä reissuja, mutta seksi on kyllä ehdoton ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin deittailun tosissani vasta aika myöhään 23 vuotiaana. Noin 26 vuotiaana aloitin seurustelun yhden miehen kanssa, joka oli mua muutamia vuosia vanhempi, jonka kanssa viihdyin, mutta hän ei erityisesti saanut mussa mitään himoja aikaan. Seksi ei onnistunut, oli vaan sellasta sähläämistä. Mies oli aika paljon ylipainoinen mikä vaikutti asiaan. Pidän hoikista miehistä. 

Suurin osa suomalaisista miehistä ei kiinnosta mua ulkonäöllisesti. En etsi mitään superkomeaa, kun itsekin olen aika tavallinen. Myöskään monet miehet eivät kiinnostu minusta. Olen ihan seinäkukkanen. Huomaamaton. 

On käynyt mielessä jos sittenkin pidän enempi naisista ainakin ihastun naisiin, mutta seksi naisen kanssa ei ajatustasolla kiinnosta yhtään. 

Vierailija
24/57 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin deittailun tosissani vasta aika myöhään 23 vuotiaana. Noin 26 vuotiaana aloitin seurustelun yhden miehen kanssa, joka oli mua muutamia vuosia vanhempi, jonka kanssa viihdyin, mutta hän ei erityisesti saanut mussa mitään himoja aikaan. Seksi ei onnistunut, oli vaan sellasta sähläämistä. Mies oli aika paljon ylipainoinen mikä vaikutti asiaan. Pidän hoikista miehistä. 

Suurin osa suomalaisista miehistä ei kiinnosta mua ulkonäöllisesti. En etsi mitään superkomeaa, kun itsekin olen aika tavallinen. Myöskään monet miehet eivät kiinnostu minusta. Olen ihan seinäkukkanen. Huomaamaton. 

On käynyt mielessä jos sittenkin pidän enempi naisista ainakin ihastun naisiin, mutta seksi naisen kanssa ei ajatustasolla kiinnosta yhtään. 

23v ei ole vielä hirveän myöhään, vaikka tavallista myöhemmin toki.

Mulla alkoi tosissaan vasta 27v seuranhaku ja tosiaan himppusta vailla 30v olin kun ekaa kertaa seksiin päädyin. Sitä ennen "työstin itseäni" eli ei vain tuntunut vielä oikealle.

m32

Vierailija
25/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan.

Vierailija
26/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin. Pelkään miehiä lapsuuden traumojen vuoksi, joten tuskin koskaan tulen seksiä harrastamaan omasta tahdostani.

Mulla vähän sama homma, ja ikää on 45v. Nainen siis olen. Käyn seksuaaliterapiassa, jossa olen hieman saanut lukkoja auki ja ikäviä kokemuksia työstettyä. En nimittäin halua loppuelämääni viettää yksin.

Vierailija
27/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta että jos ei ole harrastanut seksiä ja päässyt jo aika vanhaksi niin se koko ajatus seksistä alkaa tuntua aika utopistiselta. Sitä vain ihmettelee että miten sellaista oikein edes tapahtuu ihmisten välillä ja miten ihmeessä sellaiseen tilanteeseen pääsee. Mutta sitten jos/kun sellainen ihme tapahtuu (itselläni 31-vuotiaana) niin äkkiä ne asiat vain loksahtelevat kohdalleen ja asian ikäänkuin "tajuaa" ihan uudella tavalla.

Itselläni oli ainakin niin että aikaisemmin sitä ajatteli seksiä jonakin ihan täysin muusta elämästä irrallisena asiana. Mutta lopulta se on aika tavallinen asia jota vain tapahtuu välillä. Sitä vain ryhdytään siihen ja hetken päästä palataan takaisin muuhun elämään kuin mitään sen kummempaa ei olisikaan tapahtunu, kuten ei siis olekaan.

Ehkä itselläni se isoin kynnys olikin ollut se että en osannut suhtautua seuranhakuun ja seksiin riittävän tavallisena asiana vaan jonain ihan kummallisena projektina joka sitten taas loi siihen liikaa paineita ja jännitystä.

Vierailija
28/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miettii mistä joutuisi luopumaan parisuhteen tähden niin ei kiitos. Velhona menen hautaan asti. Harrastukset olleet lähempänä sydäntä kuin naiset jo yli 10 vuotta.

M34

Vierailija
29/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi ihan paria kuukautta vaille 30v kun itse päädyin ekaa kertaa seksiä harrastamaan (toisen kanssa). Ensimmäinen "oikea" seurustelu ja ei niin kovin hyvin mennyt suhde tai seksikään (nainen oli melko vaativa... oletuksia. jos en lauennut en rakastanut häntä tai pitänyt haluttavana yms.)

No nyt olen 32v ja yhden toisenkin naisen kanssa päädyin parisuhteeseen niin pitkäksi aikaa että seksiä oli. Oli kyllä paljon mahtavampaa, kun oli ymmärtäväisempi nainen. No sekin suhde näyttää olevan historiaa kun kihlaus purkautui. Ehkä tämä tästä.

Mutta kuitenkaan 30v ei ole liian myöhäistä ensimmäiselle seksikerralle.

Tämä. Jos toimii aina samoin mitä suurimmalla todennäköisyydellä lopputulos on aina sama. Elikkä vuorovaikutustaitoja opettelemaan ja sitten altistamaan itsensä toisten ihmisten seuralle. Kukaan ei tule kotoa hakemaan.

Vierailija
30/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja varmasti melkoinen henkinen rasite yliseksuaalisessa yhteiskunnassa."

Tämän takia ne yhteydet muihin ihmisiin katkotaan viimestään siinä kohtaa kun 20v tulee mittariin. Jos ei tuohon ikään mennessä ole ollut mitään ei kyseessä ole ns "normaali" ihminen normojen mukaan. Ihmisen jo itsensä takia on parempi vetäytyä omiin oloihinsa.

Sitkeästi vain. jos onnistuu pahemmalta katkeroitumiselta välttymään ja omaa sen verran järkeä, sekä omalaatuista ajatuksenjuoksua,  voi joku mukava nainen kiinostuakin juuri sinun ajatuksistasi. Monia introvertimpia naisiakin on kokemattomina pitkälti 30v asti ja pidemmällekin.

-se mies 32v jonka ensimmäinen seksikokemus oli vain kuukausia ennen 30v päivää.

Miten tuo auttaa siihen henkiseen rasitukseen? Jos sun ympärillä muut seurustelee, paneskelee ja vaihtaa kumppania kumppania kuin sukkia, niin miten "sitkeästi vain"- asenne helpottaa sitä henkistä rasitetta? Ihminen, etenkin nuori sellainen vertaa itseään muihin ja se joka jää paitsi noista kokemuksista on henkisesti kovilla. Tässä kohtaa on henkisesti järkevintä vetäytyä omiin oloihinsa. 

Vierailija
31/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 36 enkä ole koskaan seurustellut kenenkään kanssa tai harrastanut seksiä.

Vierailija
32/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun miettii mistä joutuisi luopumaan parisuhteen tähden niin ei kiitos. Velhona menen hautaan asti. Harrastukset olleet lähempänä sydäntä kuin naiset jo yli 10 vuotta.

M34

Miksiköhän miehet yleensä ovat vinkumassa kumppanin puutetta kun aivan helposti voi rakentaa elämänsä itselleen sopivaksi yksinkin?

Vierailija
33/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

8% miehistä 3% naisista. Lähde IS-gallup parin vuoden takaa.

Vierailija
34/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja varmasti melkoinen henkinen rasite yliseksuaalisessa yhteiskunnassa."

Tämän takia ne yhteydet muihin ihmisiin katkotaan viimestään siinä kohtaa kun 20v tulee mittariin. Jos ei tuohon ikään mennessä ole ollut mitään ei kyseessä ole ns "normaali" ihminen normojen mukaan. Ihmisen jo itsensä takia on parempi vetäytyä omiin oloihinsa.

Sitkeästi vain. jos onnistuu pahemmalta katkeroitumiselta välttymään ja omaa sen verran järkeä, sekä omalaatuista ajatuksenjuoksua,  voi joku mukava nainen kiinostuakin juuri sinun ajatuksistasi. Monia introvertimpia naisiakin on kokemattomina pitkälti 30v asti ja pidemmällekin.

-se mies 32v jonka ensimmäinen seksikokemus oli vain kuukausia ennen 30v päivää.

Miten tuo auttaa siihen henkiseen rasitukseen? Jos sun ympärillä muut seurustelee, paneskelee ja vaihtaa kumppania kumppania kuin sukkia, niin miten "sitkeästi vain"- asenne helpottaa sitä henkistä rasitetta? Ihminen, etenkin nuori sellainen vertaa itseään muihin ja se joka jää paitsi noista kokemuksista on henkisesti kovilla. Tässä kohtaa on henkisesti järkevintä vetäytyä omiin oloihinsa. 

Jos tuo kumppanin saaminen ja vaihtaminen onnistuu kavereilta niin kannattaa varmaankin analysoida miksi se itseltä ei onnistu. Mitä tuossa suhteessa menestyvät kaverit tekevät toisin kuin itse? Apua voi hakea ihan ammattiauttajilta ja terapeuteilta.

Vierailija
35/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

Miksiköhän miehet yleensä ovat vinkumassa kumppanin puutetta kun aivan helposti voi rakentaa elämänsä itselleen sopivaksi yksinkin?

Ei voi, koska yhteiskunta velvoittaa tekemään asioita, jotka tukevat yhteiskuntaa (ensikädessä naisia). Miehet lakisääteisesti orjuutettuja yhteiskunnan tukipilareiksi vastoin heidän luonnollisia taipumuksiaan.

eri

Vierailija
36/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viergaailija kirjoitti:

Gallup ei ole edustava otos koko piopulaatiosta.. Voidaan todeta ainoastaan, että iissan nettiversion lukijoista vastasi noin

Vierailija
37/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

Ei voi, koska yhteiskunta velvoittaa tekemään asioita, jotka tukevat yhteiskuntaa (ensikädessä naisia). Miehet lakisääteisesti orjuutettuja yhteiskunnan tukipilareiksi vastoin heidän luonnollisia taipumuksiaan.

eri

Höpö höpö. Senkun vaan ryhdyt elämäntapaintiaaniksi jonnekin metsään. Kukaan ei pakota mihinkään.

Vierailija
38/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Olen hyväkuntoinen ja en ylipainoinen toisinkuin 80% ikätovereista. Ei ole sukupuolitaudeista pelkoa eikä parisuhde draamaa. Naiset ei muutenkaan aikuistu nykyään kun vasta 40 ikävuoden tienoilla. Vassarinaiset ei aikuistu koskaan.

Ja on muuten ollut naisystäviä, mutta vain platonisessa mielessä.

No eipä ihme että olet sinkku!

Katkeria sanoi...

Vierailija
39/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IS-gallup =/= tutkittu tieto

Vierailija
40/57 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastojen mukaan heitä on noin 1-2 % väestöstä tuossa yli 30-vuotiaiden ikäluokassa. Tuosta kun vielä vähennetään aseksuaalit ja uskonnolliset niin ei montaa jää.

https://www.apu.fi/artikkelit/ma-en-oo-koskaan

Tuo on hyvä artikkeli, joka kannattaa lukea ajatuksella etenkin, jos elää siinä kuplassa missä vain pari prosenttia miehistä pyörittää lähes kaikkia naisia. Koska niinhän ei ole.

"1970-luvun alussa suomalaisnaisten ensimmäinen seksikumppani oli tyypillisimmin oma puoliso tai kihlattu. Nyt naimisiin menevällä naisella on ollut keskimäärin 12 seksikumppania.

Miehillä merkittävää muutosta esiaviollisten kumppanien määrässä ei ole tapahtunut. 1970-luvun alussa heitä oli keskimäärin 12, vuonna 2007 keskimäärin 16."

Siellä muistutetaan myös tästä faktasta (Kontulan tutkimukseen perustuva):

"Jos yhdyntäkokemusta ei vielä 30-vuotiaana ole, se useimmiten tarkoittaa, ettei sitä myöhemminkään tule."

Ehm... Kontulan mukaan naisten 1970-luvun alussa naisten seksikumppanien mediaani oli 1, nykyään 7. Toisekseen, aiemmin ketjussa mainitun IS-gallupin mukaan 3,5% miehistä todellakin pyörittää suurta osaa naisista, tarkalleen ottaen yksi top 3,5%-mies vastaa noin 50 mediaanimiestä, alle alle 30-vuotiaissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan