Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kyllä suututti tuo dokumentti tyttövauvojen haluajista!

Vierailija
07.05.2014 |

katsoiko kukaan muu subilta dokumenttia perheistä, joissa toiveena oli tyttövauva? kaikissa perheissä oli yli neljä lasta (poikia) mutta silti äidit halusivat rankkoja, kalliita hoitoja jotta saisivat tytön. mielestäni tämä osoittaa epäkiitollisuutta niistä lapsista joita on saanut.

itse olen tahtomattani lapseton (tällä hetkellä hoidot kesken), ja hartain toiveeni olisi saada lapsi, sukupuolella ei olisi väliä, kumpikin olisi maailman ihanin lahja ja olisin kiitollinen. siksi tuo tuntui niin älyttömältä...

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:45"]

onko ap sinun halusi saada lapsi siis oikeutetumpi kuin jonkun muun halu saada tyttölapsi?

[/quote]

en sanoisi oikeutetumpi, mutta ehkä ymmärrettävämpi...ja edelleenkään, en sano että juuri tiettyä sukupuolta olevan lapsen haluaminen olisi väärin, vaan ne keinot joita sen saamisen käytetään..ja eräskin äiti sanoi tässä ohjelmassa että tulee aina olemaan surullinen eikä pääse yli siitä, että ei saanut tyttöä, vaikka viisi lasta oli jo. se ei mielestäni ole oikein, ainakaan lasten kuullen sanottuna..

Vierailija
22/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia perusteita tyttölapsen toivomiselle vanhemmat dokumentissa esittivät? Itselleni tulee tästä aiheesta mieleen perheeni, jossa toivotiin kovasti poikaa, koska pojat ovat kuulemma rohkeampia, ulospäinsuuntautuneempia, urheilullisempia yms. kuin tytöt. No, velipoika syntyi, mutta pettymys oli vanhemmille kova, kun luonne ei näitä odotuksia vastannutkaan. Jos dokumentin vanhempien toiveena on siis saada tyttölapsi, koska tytöt ovat enemmän (lisää tähän jokin ominaisuus) kuin pojat, saattavat rankat hoidot mennä hukkaan ja mielestäni niihin ryhtymisellä on ylipäätänsäkin aika hatarat perusteet. Lapsi moisista perusteettomista odotuksista viime kädessä kärsii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:55"]

Mietin sitä yhtä perhettä joka ohjelmassa onnistui saamaan kaksostytöt, mahtoikohan pojat sen jälkeen saada enää yhtään äitinsä huomiota? Heille voi tulla rankka lapsuus kun ymmärtävät olleensa niitä ei-toivottuja lapsia.

[/quote]

niinpä, voi tulla katkeruutta sisaria kohtaan

Vierailija
24/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh ja se yks nainen sano, ettei suostunut naimisiin miehensä kanssa ennen kuin on "antanut" hänelle tyttölapset. Heillä oli ennestään poikia siis, olikohan neljä, ja sitten saivat kaksostytöt hoidoilla?

Mun mielestä aika hurjaa. Ajatteliko siis hän niin, että vielä kerkeäisi tehdä lapsia jonkun kanssa jolla on tyttösiittiöitä, ja siksi ei mennyt naimisiin. Täytyy kyllä sanoa, että en voi jakaa ajatusmaailmaa, jossa olisin valmis rikkomaan neljän lapsen kodin, jotta saisin eri sukupuolta olevan lapsen. Ymmärrän kyllä siis halun saada molempia lapsia hyvin, mutta en ymmärrä että niitä haluja ollaan valmiita toteuttamaan jo olemassaolevien lasten kustannuksella. Onneksi saivat tyttöjä, sai mies vaimonsa ja pojat äitinsä (osittain, selvästihän äiti paijaili vain tyttöjään jne).

Vierailija
25/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympelönössömiehet tekee poikia,suuremmoiset rakastajat tyttöjä.

Vierailija
26/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loskat suuhun tuo poikia,kysykää Tomilta.

Vierailija
27/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 20:08"]

Tympelönössömiehet tekee poikia,suuremmoiset rakastajat tyttöjä.

[/quote]

heh, mun tuttavapiirissä ihan toisinpäin :)

Vierailija
28/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:28"]Minä olen halunnut tytön, silti en ole ikinä ollut hetkeäkään kiittämätön pojastani...

[/quote]

Samoin. Tosin nyt on tyttö tulossa ja koko perhe odottaa innolla pikkusiskoa, olen ostellut kaikkea ihanaa pinkkiä ja mekkoja! Musta kiva kun on poikia ja sitten tyttö. Toivoin tyttöä, olen onnellinen. Eikä se keltään pois ole, tottakai pojat ovat yhtä rakkaita!

Vierailija
29/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ihan vitun pelleilyä.

Ihmisillä on tietysti oikkunsa, mutta jos se oikku on käytännössä sen kuuloinen, että koska olen pukkaillut näitä kakaroita neljä eikä yksikään ole vaivautunut olemaan tyttö, aion ryhtyä tositoimiin ja ottaa sen tytön vaikka väkisin - niin olisi tehnyt sen edes vähin äänin ja matalalla profiililla, eikä siten, että koko mielettömyys tallennetaan, videoidaan ja pusketaan nettiin siten, että nämä epäonnistumiset eli pojat eivät välttämättä koskaan voi unohtaa tai sulkea silmiään siltä, että ovat sukupuolensa puolesta olleet enemmän tai vähemmän pettymyksiä äidilleen.

Typerä nainen.

Vierailija
30/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vähän liioittelen, mutta musta tuon kaltainen toiminta on lapsen esineellistämistä.

Vierailija
31/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä niminen dokkari tää on? Kuulostaa mielenkiintoiselta, voisin katsoa, jos löytyy netistä :)

Vierailija
32/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata hoitoja sen takia. Elämässä joutuu hyväksymään monenlaista. Mutta sinänsä tänä päivänä Suomessa nainen voi ilmaista halunsa saada tyttölapsen. Jossain päin maailmaa ollaan edelleen kulttuurin takia pakotettuja haluamaan poikaa, arvostetaan poikalapsen äitiä enemmän kuin tyttölapsen. Arvostan tätä vapautta ilmaista omia tuntemuksiaan, mutta ei toki törkeästi lasten kuullen. Itse en joskus nuorempana voinut kuvitellakaan olevani pojan äiti, kypsyin sentään ja kun esikoiseni olikin poika, rakastuin tähän valtavasti ja saatuani myös tyttöjä, osaan arvostaa tiettyjä poikani piirteitä lainkaan väheksymättä tyttöjeni ihania piirteitä.

Vierailija
33/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä halusin vaan poikia ja onneksi sainkin, kuusi poikaa. <3 No tuli kyllä tyttökin. Mutta on sekin kiva. Ja tyttärestä on hyöytyä. Mutta pojat, ne vasta on ihania. <3 Äidinkultia. <3 Rakkaita, kilttejä äidille. Aina äidin puolella, vaimoakin vastaan. :D

Vierailija
34/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään murrosiässä tyttöjä haluavia äitejä kaduttaa, niin hirvittäviä tytöt on! Varsinkin äidille! Kun taas pojat on helppoja ja kilttejä.

Vierailija
35/40 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:53"]

Mä halusin vaan poikia ja onneksi sainkin, kuusi poikaa. <3 No tuli kyllä tyttökin. Mutta on sekin kiva. Ja tyttärestä on hyöytyä. Mutta pojat, ne vasta on ihania. <3 Äidinkultia. <3 Rakkaita, kilttejä äidille. Aina äidin puolella, vaimoakin vastaan. :D

[/quote]

Aika outo toivomus. Kai haluat pojillesi itsenäisen elämän vai toivotko heidän olevan aina esillinasi nauhoissa?

Vierailija
36/40 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 21:53"]Mä halusin vaan poikia ja onneksi sainkin, kuusi poikaa. <3 No tuli kyllä tyttökin. Mutta on sekin kiva. Ja tyttärestä on hyöytyä. Mutta pojat, ne vasta on ihania. <3 Äidinkultia. <3 Rakkaita, kilttejä äidille. Aina äidin puolella, vaimoakin vastaan. :D

[/quote]

Minäkin halusin vain poikia, tytön äitinä olo hirvittää. Ehkä sen takia, että stereotyyppisesti pelkään hänen olevan tempperamentiltaan itseni kaltainen. Vielä ei ole ihan varma onko viimeinen tyttö vai poika. En silti ymmärrä, että joku voi haluta kasvattaa rakkaista pojistaan epäitsenäisiä ja kamalia aviomiehiä. Minun pojat tulevat kasvamaan kunnioittamaan vaimoaan ja panostamaan avioliittoonsa. Lapset ovat vain lainaa, äidin vaikutusvallan kuuluu hiipua jossakin vaiheessa.

Vierailija
37/40 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sillä joka oli raskaana niin oli jotain mielenterveydellisiä ongelmia,ihan selvästi.

Sanoihan se mieskin jo olevansa huolissaan vaimostaan.

Pari niistä äideistä oli ihan neutraaleja,se 8 pojan äiti joka oli jo 43v oli noistä äideistä se järkevin jolla ei ollut mitään pakkomiellettä asian suhteen,kuten muilla.

Vierailija
38/40 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos paljon toivotusta tytöstä tuleekin raisu poikatyttö, jolla rajut leikit ja urheilut, samaistuu isoveljiinsä, pelailee niiden kanssa ja haluaa pukeutua isoveljien vanhoihin vaatteisiin, vähät välittää prinsessaleikeistä ja mekoista? Kelpaako sitten sellainen tyttö? 

Vierailija
39/40 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös lapsettomuus hoidoissa käyvä.

En silti koe vääräksi ettei joku muu saisi toivoa toista sukupuolta.tiedät varmasti itsekkin kuinka rankkaa on kun ei lasta kuulu, taikka miltä tuntuu käydä läpi rankkoja hoitoja ja järkyttävän suuria laskuja.

Ihminen monesti haluaa sitä mitä hänellä ei vielä ole.

Tekisin varmasti hänen tilanteessaan saman ratkaisun, kuin tekisin lapsia lisää siinä toivossa.

Ainoa järkevä pointtisi tuossa oli, ettei lapselle tulisi kertoa toivotusta sukupuolesta kuin he olisivat tehneet väärin. Muutoin oikeastaan keskustelusi oli turtaa katkeruutta.

Tämä muutenkin todella väärä paikka avautua asioista, kannatan jotain missä voit purkaa vapaasti ajatuksiasi.

Vierailija
40/40 |
08.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 17:07"]

Kaikki toiveet tässä elämässä eivät ole ns. poliittisesti korrekteja  eivätkä järjellä perusteltavissa. Käsi sydämellä: jos nämä perheet olisivat olleet muita kuin länsimaisia perheitä, ja halunneet pojan, niin olisitko yhtä tuomitseva? 

[/quote]

Tietysti se on ihan yhtä tuomittavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi