Hus antoi uuden D-vitamiinisuosituksen koronan takia
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Hus suosittelee jopa 20 mikrogrammaa D-vitamiinia ikääntyneille ja erityisryhmille 😂. Itse olen syönyt 100 jo vuosia ja olen käynyt mittauttamassa ja luku oli 105 nmol/l. Viitearvo: riittävä saanti 75–250 nmol/l
Samat satasen napit täälläkin käytössä ympäri vuoden n. 5v ja mitattu arvo veressä oli 125nmol/l.
Ei järin hurjaa vauhtia tunnu raketoivan epäterveellisiin lukemiin toi pitoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Mä kans olen syönyt vuosikausia huomattavasti tuota isompaa annosta, silti olen tosi usein pahoissa keuhkoinfektioissa. Joten, ei d-vitamiinikaan mikään ihmelääke ole. Tietysti isossa väkimäärässä on aina joku onnekas joka siitä hyötyy muutoinkin kuin osteoporoosin yms ehkäisyssä.
https://www.meritnation.com/ask-answer/question/what-hormone-is-injecte…
Minkänimistä olet käyttänyt? Onko se tehty lanoliinista/villarasvasta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo 25ug on mg?
Jaa 25 1000lla niin saat mg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan vaan pikkuisen myöhässä. Olisko kannattanut kuunnella jotain, joka asiasta paremmin tietää? Edes Antti Heikkilää, jos ei muita. Olen syönyt deetä jo varmaan yli 10 v, ennen otin 50 mcg, sitten 100 ja nyt viime kevättalvesta lähtein 150. Nyt olen altistunut koronalle kaksi kertaa oikein kunnolla, mutta eipä pirulainen ole tarttunut. Tästä meidän terveysviranomaisten hörhöilystä pitäisi tulla loppu, montako on sairastunut koronaan ja sen vaikeaa muotoon ihan vain meidän tyhmien viranomaisten takia? Ja tietenkään näillä huuhentaaleilla ei ole mitään vastuuta. Kuten ei yleensäkään terveydenhuollon puolella. En luota, en tippaakaan.
Antti Heikkilä voi huudella mitä lystää milloin lystää, mutta noin ison organisaation kuin HUS nimissä ei sormia napsauttamalla anneta yhtään mitään suosituksia. Aina on joku joka on erimieltä, aivan niinkuin tässäkin palsta keskustelussa. Sitten jos ruvetaan antamaan suosituksia hät hätään ja mennäänkin metsään, niin vauva-palsta huutaa siitäkin.
Mikään ei ole koskaan hyvä. Viranomaiset on pyllystä. Hallitus on pyllystä. Terveydenhuolto on pyllystä. Kaikki muut on tyhmiä paitsi minä.
Ei kyllä sinäkin olet tyhmä.
Olen syönyt useamman vuoden d-vitamiinia annoksella 50 mikrogrammaa. Kun yhteydestä koronaan alettiin puhua enemmän, nostin annoksen sataseen, jota oon nyt syönyt koko syksyn.
Varuiksi kävin mittauttamassa arvoni, etten saa yliannostusta. Juu ei pelkoa, mittaustulos oli ”huikeat” 86,6 nmol/l. Ilmeisesti voisin siis vieläkin annosta nostaa...
Vierailija kirjoitti:
Onks tämä joku suljettu ketju, kun tähän ei voi kirjoittaa?
Siis tämä oli testi. Kun kommentoin d-vitamiinistä, niin ei tule viesti näkyviin. Eikö kaksoispistettä saa käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Testi, syön d:tä
...50 migrogrammaa päivässä ja saunon joka päivä, kun se tappaa sen viruksen.
Syön d-vitamiinia ja kesällä mulla oli oireeton koronatartunta. Liekö vitamiini auttanut. Altistumisen takia määrättiin testiin.
Mutta tässä kuussa - voi himskatti sentään - olen sitten ollut elämäni pahimmassa taudissa. Mulle iski A-influenssa. :( Melkein kolme viikkoa sänkypotilaana kerran vuorokaudessa vessaan kontaten. Huippas niin että meinasi taju lähteä. Kuume 41 astetta ja mikään lääke ei tuntunut sitä laskevan. Yskin keuhkot pihalle ja se kipu sai melkein itkemään. Päänsärky jyskyttää ja lihaksissa menee kuin myyrä joka repii ne riekaleiksi. Koko pää tulessa ja korvaan sattuu.
Onneksi olen jo paranemaan päin, antibiootin voimalla. Joulu meni pipariksi enkä jaksanut sitä viettää. Väsynyt kiukkuinen akka olen tällä hetkellä.
En tiedä pitäisikö vitamiinia syödä purkki päivässä, että näin voimakas virus ei tarttuisi??
lapsille markkinoidaan nyt kivaa "suussa poreilevaa" d-vitamiini-imeskelytablettia 10 mikrogrammaa. Silkkaa rahastusta sanonn minä. Pitoisuus saisi lapsillakin olla vähintään 50!
Kahteenkymmeneen vuoteen en ole käyttänyt lisävitamiineja ja olen yhä terve?
Miksi käyttäisin nytkään?