Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hus antoi uuden D-vitamiini­suosituksen koronan takia

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me on vältetty korona käymällä joka päivä saunassa. Korona ei tykkää kuumasta.

Just näin, hyvä te! Meille tuli koronatartunta, lisättiin d-vitskun annostusta, alettiin ottaa C-vitskua 1 gx2 päivässä, auringonhattua parin tunnin välein, saunottiin joka päivä, tehtiin höyryhengitystä päivittäin. Oireet loppui parissa päivässä. Kaikki keinot käyttöön! 

Ja jos korona nostaa kovan kuumeen niin menisit joka päivä saunaan? On täällä taas kunnon kotilääkäreitä.

Halojata halloo, onko ketään kotosalla?! Sitähän tietysti voi kokeilla käyttää järkeään tilanteen mukaan. Jos mitenkään mahdollista. Vai teetkö kaiken aina samalla kaavalla, tilanteesta riippumatta, kun kerran jotain on ohjeistettu?

Vierailija
42/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus suosittelee jopa 20 mikrogrammaa D-vitamiinia ikääntyneille ja erityisryhmille 😂. Itse olen syönyt 100 jo vuosia ja olen käynyt mittauttamassa ja luku oli 105 nmol/l. Viitearvo: riittävä saanti 75–250 nmol/l

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kans olen syönyt vuosikausia huomattavasti tuota isompaa annosta, silti olen tosi usein pahoissa keuhkoinfektioissa. Joten, ei d-vitamiinikaan mikään ihmelääke ole. Tietysti isossa väkimäärässä on aina joku onnekas joka siitä hyötyy muutoinkin kuin osteoporoosin yms ehkäisyssä. 

Onko ehkä D-vitamiinin laadullakin merkitystä?

Tämä! Esimerkiksi markettimerkit kuten Pirkka, Vida ja Rainbow eivät ole missään laadukkaan maineessa.

Vierailija
44/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kans olen syönyt vuosikausia huomattavasti tuota isompaa annosta, silti olen tosi usein pahoissa keuhkoinfektioissa. Joten, ei d-vitamiinikaan mikään ihmelääke ole. Tietysti isossa väkimäärässä on aina joku onnekas joka siitä hyötyy muutoinkin kuin osteoporoosin yms ehkäisyssä. 

https://www.testinglab.fi/kananmunien-terveyshyodyt/

Lue ilman ennakkoasenteita tuo.

http://www.eatplantsdrinkbeer.com/readup/2015/10/28/the-incredible-unet…

Lue ilman ennakkoasenteita tuo.

Vierailija
45/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan vaan pikkuisen myöhässä. Olisko kannattanut kuunnella jotain, joka asiasta paremmin tietää? Edes Antti Heikkilää, jos ei muita. Olen syönyt deetä jo varmaan yli 10 v, ennen otin 50 mcg, sitten 100 ja nyt viime kevättalvesta lähtein 150. Nyt olen altistunut koronalle kaksi kertaa oikein kunnolla, mutta eipä pirulainen ole tarttunut. Tästä meidän terveysviranomaisten hörhöilystä pitäisi tulla loppu, montako on sairastunut koronaan ja sen vaikeaa muotoon ihan vain meidän tyhmien viranomaisten takia? Ja tietenkään näillä huuhentaaleilla ei ole mitään vastuuta. Kuten ei yleensäkään terveydenhuollon puolella. En luota, en tippaakaan.

Antti Heikkilä voi huudella mitä lystää milloin lystää, mutta noin ison organisaation kuin HUS nimissä ei sormia napsauttamalla anneta yhtään mitään suosituksia. Aina on joku joka on erimieltä, aivan niinkuin tässäkin palsta keskustelussa. Sitten jos ruvetaan antamaan suosituksia hät hätään ja mennäänkin metsään, niin vauva-palsta huutaa siitäkin.

Mikään ei ole koskaan hyvä. Viranomaiset on pyllystä. Hallitus on pyllystä. Terveydenhuolto on pyllystä. Kaikki muut on tyhmiä paitsi minä.

Höpsistä. Muualla maailmassa on näitä D-vitamiinisuosituksia annettu jo ajat sitten. Suomessa on oikein maan tapana ohittaa se, mikä muualla katsotaan hyväksi. Mikähän sen HUSinkin nyt sai muuttamaan mielensä? Varmaan ovat tehneet jotain omia tutkimuksia, kun eihän muun maailman tutkimuksiin voi oikein luottaa. Suomessa tiedetään ja osataan kaikki parhaiten, tietty. Kyllä tuo on ollut tiedossa aikapäiviä sitten, eikä D-vitamiinia näillä leveysasteilla ihan helpolla liikaa saa, eli ei ole vaaraa mennä metsään. Koronatestaukseen löytyy rahat tuosta vain, miksipä ei tutkittaisi vaikka D-vitamiinitasolla samalla innolla. Joten kyllä on tuo toiminta pyllystä, siinä olet ihan oikeassa.

Suomi on maista kärkipäässä koronapandemian torjunnassa, niin ei ole tainnut tämä D-vitamiini olla se avaintekijä. Mutta hyvä, että löytyy silti sinulle valitettavaa.

Ehkä Suomen pitäisi lukita ihmiset asuntoihinsa, että karanteeneja noudatetaan eikä kukaan hortoilee tuolla levittämässä koronaa, koska ihmisillä on vain vapauksia, ei mitään omaa vastuuta, saatika omia aivoja.

Vierailija
46/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa osasyyn leviämiselle olevan kaksi ääripäätä. Suosituksia tarkasti noudattavat ja sitten hälläväliä-tyypit. Matkustelevat, koluuvat kaikki paikat, ei noudateta suosituksia.

Vierailija
47/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me on vältetty korona käymällä joka päivä saunassa. Korona ei tykkää kuumasta.

Just näin, hyvä te! Meille tuli koronatartunta, lisättiin d-vitskun annostusta, alettiin ottaa C-vitskua 1 gx2 päivässä, auringonhattua parin tunnin välein, saunottiin joka päivä, tehtiin höyryhengitystä päivittäin. Oireet loppui parissa päivässä. Kaikki keinot käyttöön! 

Ja jos korona nostaa kovan kuumeen niin menisit joka päivä saunaan? On täällä taas kunnon kotilääkäreitä.

Halojata halloo, onko ketään kotosalla?! Sitähän tietysti voi kokeilla käyttää järkeään tilanteen mukaan. Jos mitenkään mahdollista. Vai teetkö kaiken aina samalla kaavalla, tilanteesta riippumatta, kun kerran jotain on ohjeistettu?

"Korona ei tykkää kuumasta"

"Just näin"

Eipä kyllä kuulostanut siltä että siellä omilla aivoilla paljoa ajatellaan.

Vierailija
48/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Esimerkiksi markettimerkit kuten Pirkka, Vida ja Rainbow eivät ole missään laadukkaan maineessa.

Vuosia sitten oli tehty tutkimus halppis vitamiineistä vs kalliit vitamiinit. Pirkan vitamiinit sai täydet pisteet purkissa ilmoitetuista vitamiinipitoisuuksista. Eli ovat kyllä ihan laadukkaassa maineessa.

Vierailija
49/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tyhmiä ne ihmiset, jotka kärsivät koronaoireista kuukausikaupalla tai joutuvat sairaalaan, kun taudin olisi välttänyt tai nitistänyt parissa päivässä vitamiineilla ja saunomalla.

Vierailija
50/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

D-vitamiini on helpoiten tehtävä vitamiini.  Apteekin tuotteissa ei ole mitään eroa markettien D-vitamiineihin.

Vierailija
51/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupaisin oli taannoinen juttu, että jos nyt joutuu koronan takia sairaalahoitoon, siellä annetaan hoidoksi d-vitamiinia peräti 20 mikroa päivässä 😄😄😄

Kannattaa ottaa oma vitamiinipurkki mukaan, jos sairaalaan joutuu.

Vierailija
52/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

125ug ympäri vuoden menee d-vitamiinia, tilaan iherbistä eikä maksa paljon. Suositukset täällä ovat ihan naurettavia,kalaa saisi viikossa syödä kilokaupalla jotta siitä olisi jotain hyötyä ja auringosta ei näillä leveyksilä ole asiaan juuri apua.

Vierailija
53/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan vaan pikkuisen myöhässä. Olisko kannattanut kuunnella jotain, joka asiasta paremmin tietää? Edes Antti Heikkilää, jos ei muita. Olen syönyt deetä jo varmaan yli 10 v, ennen otin 50 mcg, sitten 100 ja nyt viime kevättalvesta lähtein 150. Nyt olen altistunut koronalle kaksi kertaa oikein kunnolla, mutta eipä pirulainen ole tarttunut. Tästä meidän terveysviranomaisten hörhöilystä pitäisi tulla loppu, montako on sairastunut koronaan ja sen vaikeaa muotoon ihan vain meidän tyhmien viranomaisten takia? Ja tietenkään näillä huuhentaaleilla ei ole mitään vastuuta. Kuten ei yleensäkään terveydenhuollon puolella. En luota, en tippaakaan.

Antti Heikkilä voi huudella mitä lystää milloin lystää, mutta noin ison organisaation kuin HUS nimissä ei sormia napsauttamalla anneta yhtään mitään suosituksia. Aina on joku joka on erimieltä, aivan niinkuin tässäkin palsta keskustelussa. Sitten jos ruvetaan antamaan suosituksia hät hätään ja mennäänkin metsään, niin vauva-palsta huutaa siitäkin.

Mikään ei ole koskaan hyvä. Viranomaiset on pyllystä. Hallitus on pyllystä. Terveydenhuolto on pyllystä. Kaikki muut on tyhmiä paitsi minä.

Ja se minä on hankkinut tietonsa lukemalla jotain vaihtoehtolääkärin sivuja tai itseoppineita tubettajia. Ja niitä sitten huudellaan totuutena pitkin nettiä ja haukutaan virallisia terveysorganisaatioita, jotka eivät tiedä mitään, koska joku Mirja, jolla on 100 000 seuraajaa YouTubessa sanoo toista.

Vierailija
54/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kerrottiin, että maskit ovat yhtä tyhjän kanssa.

Meille kerrottiin, että D-vitamiini ei vaikuta yhtään mitään.

Meille kerrotaan, että rokote on täysin vaaraton.

Me emme tarvitse yhtään elohopeaa verenkiertoon. Piste.

Vierailija
55/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se minä on hankkinut tietonsa lukemalla jotain vaihtoehtolääkärin sivuja tai itseoppineita tubettajia. Ja niitä sitten huudellaan totuutena pitkin nettiä ja haukutaan virallisia terveysorganisaatioita, jotka eivät tiedä mitään, koska joku Mirja, jolla on 100 000 seuraajaa YouTubessa sanoo toista.

Löysin vasta eilen tuon, mutta en tiedä, onko kukaan huudellut siitä aikaisemmin, kun piti katsoa munapakketista, et 6 munaa painaa 348g. Loput pitää laskea itse:-D

Vierailija
56/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tulee mustaa kakkaa jos syön rautatabletteja

Vierailija
57/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla tulee mustaa kakkaa jos syön rautatabletteja

No hyvä että edes jonkun väristä. Mulla lakkaa tulemasta kakka kokonaan kun syön rautaa. Sitten pitää taas ottaa laxoperonia.

Vierailija
58/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin aikuiset syö 100mikrogrammaa per pv ja lapset saa 25

Vierailija
59/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

D-vitamiini on helpoiten tehtävä vitamiini.  Apteekin tuotteissa ei ole mitään eroa markettien D-vitamiineihin.

Vitamiinien laaduissa ja raaka-aineissa on eroja, en jaksanut enempää googlettaa mutta tuossa ketjussa asiasta jotain keskustelua. https://keskustelu.suomi24.fi/t/11006521/mannisen-d-vitsku-potaskaa

Vierailija
60/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on suosituksineen jälkijunassa - tässäkin asiassa.

Olen tankannut d-vitamiinia helmikuusta lähtien, kun seuraan kunnollisia tietolähteitä enkä mitään husia tai teholia.