Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hus antoi uuden D-vitamiini­suosituksen koronan takia

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USAssa on jo pitkaan kehoitettu ottamaan seka D etta C vitamiinia vastustamaan koronaa.

Mutta onko niissä lanoliinia? ei hyvä se kasvuhormoni niissä:-X

Vierailija
22/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

C, D ja seleeni ovat tärkeitä elimistön taistelussa viruksia vastaan. Älä takertuko pelkkään D:hen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä se oikea määrä nyt on?

25ug lukee mun purkissa

Vierailija
24/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on vältetty korona käymällä joka päivä saunassa. Korona ei tykkää kuumasta.

Vierailija
25/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä se oikea määrä nyt on?

25ug lukee mun purkissa

Se on ihan hyvä. Jos syö suurempia määriä, olisi hyvä käydä verikokeissa välillä ettei tule ongelmia. Imeytyminen on hyvin yksilöllistä.

Vierailija
26/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kans olen syönyt vuosikausia huomattavasti tuota isompaa annosta, silti olen tosi usein pahoissa keuhkoinfektioissa. Joten, ei d-vitamiinikaan mikään ihmelääke ole. Tietysti isossa väkimäärässä on aina joku onnekas joka siitä hyötyy muutoinkin kuin osteoporoosin yms ehkäisyssä. 

https://www.testinglab.fi/kananmunien-terveyshyodyt/

Lue ilman ennakkoasenteita tuo.

Vierailija
27/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan vaan pikkuisen myöhässä. Olisko kannattanut kuunnella jotain, joka asiasta paremmin tietää? Edes Antti Heikkilää, jos ei muita. Olen syönyt deetä jo varmaan yli 10 v, ennen otin 50 mcg, sitten 100 ja nyt viime kevättalvesta lähtein 150. Nyt olen altistunut koronalle kaksi kertaa oikein kunnolla, mutta eipä pirulainen ole tarttunut. Tästä meidän terveysviranomaisten hörhöilystä pitäisi tulla loppu, montako on sairastunut koronaan ja sen vaikeaa muotoon ihan vain meidän tyhmien viranomaisten takia? Ja tietenkään näillä huuhentaaleilla ei ole mitään vastuuta. Kuten ei yleensäkään terveydenhuollon puolella. En luota, en tippaakaan.

Vierailija
28/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut vuosia 75-150 mikrogrammaa päivässä ja arvo juuri mitattuna 110.

Nainen 65 kg

Vierailija
29/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin, hyvä te! Meille tuli koronatartunta, lisättiin d-vitskun annostusta, alettiin ottaa C-vitskua 1 gx2 päivässä, auringonhattua parin tunnin välein, saunottiin joka päivä, tehtiin höyryhengitystä päivittäin. Oireet loppui parissa päivässä. Kaikki keinot käyttöön! 

Vierailija
30/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan 30 mcg purkista päivittäin. Ravinnostani saan myös runsaasti d-vitamiinia.

Vierailija
31/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan vaan pikkuisen myöhässä. Olisko kannattanut kuunnella jotain, joka asiasta paremmin tietää? Edes Antti Heikkilää, jos ei muita. Olen syönyt deetä jo varmaan yli 10 v, ennen otin 50 mcg, sitten 100 ja nyt viime kevättalvesta lähtein 150. Nyt olen altistunut koronalle kaksi kertaa oikein kunnolla, mutta eipä pirulainen ole tarttunut. Tästä meidän terveysviranomaisten hörhöilystä pitäisi tulla loppu, montako on sairastunut koronaan ja sen vaikeaa muotoon ihan vain meidän tyhmien viranomaisten takia? Ja tietenkään näillä huuhentaaleilla ei ole mitään vastuuta. Kuten ei yleensäkään terveydenhuollon puolella. En luota, en tippaakaan.

Antti Heikkilä voi huudella mitä lystää milloin lystää, mutta noin ison organisaation kuin HUS nimissä ei sormia napsauttamalla anneta yhtään mitään suosituksia. Aina on joku joka on erimieltä, aivan niinkuin tässäkin palsta keskustelussa. Sitten jos ruvetaan antamaan suosituksia hät hätään ja mennäänkin metsään, niin vauva-palsta huutaa siitäkin.

Mikään ei ole koskaan hyvä. Viranomaiset on pyllystä. Hallitus on pyllystä. Terveydenhuolto on pyllystä. Kaikki muut on tyhmiä paitsi minä.

Vierailija
32/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kans olen syönyt vuosikausia huomattavasti tuota isompaa annosta, silti olen tosi usein pahoissa keuhkoinfektioissa. Joten, ei d-vitamiinikaan mikään ihmelääke ole. Tietysti isossa väkimäärässä on aina joku onnekas joka siitä hyötyy muutoinkin kuin osteoporoosin yms ehkäisyssä. 

Onko ehkä D-vitamiinin laadullakin merkitystä?

Vierailija
33/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 mikrogrammaa on päiväannos ollut jo jonkun aikaa. Suomen d-vitamiinisuositus onkin ollut aivan liian matala. Eivät kaikki syö d-vitaminoituja teollisia elintarvikkeita sitä määrää mitä THL on suosituksia värkätessään kuvitellut.

Vierailija
34/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan se hieman erikoista että alle 1-vuotiaan d-vitamiinisuositus on 10mg/vuorokausi. Eli reilu mg/painokilo, tietenkin lapsesta riippuen. Aikuisilla jostain syystä d-vitamiinin suositukset tippuvat huomattavasti pienemmäksi.

Itse syön syys-kevätkaudella 150mg/päivä, kesällä en ollenkaan,

Vierailija
35/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USAssa on jo pitkaan kehoitettu ottamaan seka D etta C vitamiinia vastustamaan koronaa.

No sitten ei varmaan kannata alkaa syödä ottaen huomioon miten heillä menee koronan kanssa...

Vierailija
36/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti Heikkilä voi huudella mitä lystää milloin lystää, mutta noin ison organisaation kuin HUS nimissä ei sormia napsauttamalla anneta yhtään mitään suosituksia. Aina on joku joka on erimieltä, aivan niinkuin tässäkin palsta keskustelussa. Sitten jos ruvetaan antamaan suosituksia hät hätään ja mennäänkin metsään, niin vauva-palsta huutaa siitäkin.

Mikään ei ole koskaan hyvä. Viranomaiset on pyllystä. Hallitus on pyllystä. Terveydenhuolto on pyllystä. Kaikki muut on tyhmiä paitsi minä.

Höpsistä. Muualla maailmassa on näitä D-vitamiinisuosituksia annettu jo ajat sitten. Suomessa on oikein maan tapana ohittaa se, mikä muualla katsotaan hyväksi. Mikähän sen HUSinkin nyt sai muuttamaan mielensä? Varmaan ovat tehneet jotain omia tutkimuksia, kun eihän muun maailman tutkimuksiin voi oikein luottaa. Suomessa tiedetään ja osataan kaikki parhaiten, tietty. Kyllä tuo on ollut tiedossa aikapäiviä sitten, eikä D-vitamiinia näillä leveysasteilla ihan helpolla liikaa saa, eli ei ole vaaraa mennä metsään. Koronatestaukseen löytyy rahat tuosta vain, miksipä ei tutkittaisi vaikka D-vitamiinitasolla samalla innolla. Joten kyllä on tuo toiminta pyllystä, siinä olet ihan oikeassa.

Vierailija
37/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan se hieman erikoista että alle 1-vuotiaan d-vitamiinisuositus on 10mg/vuorokausi. Eli reilu mg/painokilo, tietenkin lapsesta riippuen. Aikuisilla jostain syystä d-vitamiinin suositukset tippuvat huomattavasti pienemmäksi.

Itse syön syys-kevätkaudella 150mg/päivä, kesällä en ollenkaan,

Ja Arvo Ylppö suositteli 100 mcg päivässä. Lapsille.

Vierailija
38/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin, hyvä te! Meille tuli koronatartunta, lisättiin d-vitskun annostusta, alettiin ottaa C-vitskua 1 gx2 päivässä, auringonhattua parin tunnin välein, saunottiin joka päivä, tehtiin höyryhengitystä päivittäin. Oireet loppui parissa päivässä. Kaikki keinot käyttöön! 

Ja jos korona nostaa kovan kuumeen niin menisit joka päivä saunaan? On täällä taas kunnon kotilääkäreitä.

Vierailija
39/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole voinut, kun Suomessa on iät ja ajat huudeltu, miten turhaa se vitamiinien syöminen on. Ihan huijausta. Uskomushoitoa. Puoskarointia. Huhaata. Nih!

Vierailija
40/74 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos sairastut vakavasti niin ota vaan deetä ja ceetä, kyllä se siitä.