Miten te toimitte täysin ns. korvattoman uhmaikäisen kanssa?
Mun lapsi ei usein kuuntele lainkaan normaaliäänellä sanottuja käskyjä ja kieltoja, touhottaa vain menemään, kunnes äiti tai isä karjaisee. Tosi kivaa.
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:12"]
Käsken hänen vanhempiaan hillitsemään lastaan.
[/quote]
Sä oot varmaan sellainen ihminen, jonka pitää aina tunkea nenänsä joka paikkaan, vaikka kukaan ei halua kuunnella, mitä sä sanot.
[/quote]
Etpä voisi olla enempää väärässä. Jätän lähtökohtaisesti ihmiset rauhaan ja haluan, että muutkaan eivät häiritse minua.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:13"]
Niin, ei varmasti kannatakaan, mutta kun jos lasta on estettävä tekemästä jotain, kun hän on kauempana, enkä pääse lyllertämään sinne ennen kuin vahinko tapahtuu, niin pakko se on.
Lisäksi mulla on pinna tosi lyhyellä, koska olen niin kivulias koko ajan, meinaa tulla epätoivo. Just tässä mietin, että pitääkö mun olla kokonaan lähtemättä lapsen kanssa kahdestaan jonnekin, kun en fyysisesti voi mitään, jos lapsi alkaa riehua.
Ap
[/quote]
Joo, pysykää kotosalla kunnes voit taas jotenkin ok.
[/quote]
Itsellä aika pitkälti sama tilanne kuin ap:lla. Sitä on vaan mahdoton täysin linnoittautua kotiin kun laskettuun aikaan on vielä 2 kk. Eilenkin kun hain lapsen tarhasta, niin sinnehän lapsi juoksi tarhan vieressä olevaan metsään. Kyllä siinä aika vähän on tehtävissä kun itse et voi perään juosta ja puhe ei auta.
Tsemppiä kaikille mulle lapsen perässä lyllertäville.
[/quote]
Et voi päästää lasta metsään kettujen takia!!
Onneksi pääset synnyttämään joku päivä. Sitten on paremmat mahdollisuudet rajoittaa lasta fyysisestikin, kun ei tarvitse pelätä enää painavan lapsen kantamista ym. Siihen asti joudut miettimään, että miten tärkeä on mikin meno lapsen kanssa, joka voi alkaa uhmaamaan vaikeassa paikassa.
Varo kuitenkin ettei lapsi ala vahingoittamaan vauvaa. Kuopukseni makoili sitterissä olohuonen pöydän alla varotoimenpiteenä, jotta kaksivuotiaani ei ehtinyt satuttaa häntä. Olisi varmaan "vahingossa" juossut päälle tms.
Niin, ei varmasti kannatakaan, mutta kun jos lasta on estettävä tekemästä jotain, kun hän on kauempana, enkä pääse lyllertämään sinne ennen kuin vahinko tapahtuu, niin pakko se on.
Lisäksi mulla on pinna tosi lyhyellä, koska olen niin kivulias koko ajan, meinaa tulla epätoivo. Just tässä mietin, että pitääkö mun olla kokonaan lähtemättä lapsen kanssa kahdestaan jonnekin, kun en fyysisesti voi mitään, jos lapsi alkaa riehua.
Ap
[/quote]
[/quote]
Itsellä aika pitkälti sama tilanne kuin ap:lla. Sitä on vaan mahdoton täysin linnoittautua kotiin kun laskettuun aikaan on vielä 2 kk. Eilenkin kun hain lapsen tarhasta, niin sinnehän lapsi juoksi tarhan vieressä olevaan metsään. Kyllä siinä aika vähän on tehtävissä kun itse et voi perään juosta ja puhe ei auta.
[/quote]
Hommatkaa valjaat, eiköhän pysy lapsi vieressä.
Valjaat tai rattaat, joissa valjaat... syöttötuoliin sopivat valjaat saa esim. kaupan ostoskärryn istuimeen viritettyä. Siinä vaiheessa, jos lapsi hölmöilee sellaista, joka on turvallisuudelle vaarallista, esim. säntäilee parkkipaikalla, niin on oikeasti parempi vaihtoehto laittaa valjailla kiinni johonkin.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 14:05"]
Ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hommatkaa valjaat, eiköhän pysy lapsi vieressä.
[/quote]
4 vuotiaalle valjaat? Voin vaan kuvitella kuinka lapsi juoksi mun ympäri ja sitoisi mun jalat yhteen sillä valjaalla.
hei ap, luepa Keltikangas-Järvisen kirjat, persoonallisuustyypeistä, niin jotenkin ne auttaa auttamaan lasta.
27 jatkaa .Piti sanoa myös tempperamentteja käsittelevä kirja.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:12"]
Käsken hänen vanhempiaan hillitsemään lastaan.
[/quote]
Sä oot varmaan sellainen ihminen, jonka pitää aina tunkea nenänsä joka paikkaan, vaikka kukaan ei halua kuunnella, mitä sä sanot.
[/quote]
Etpä voisi olla enempää väärässä. Jätän lähtökohtaisesti ihmiset rauhaan ja haluan, että muutkaan eivät häiritse minua.
[/quote]
Mutta tähän ketjuun pitää kuitenkin tulla inisemään, vaikka se ei millään tavalla sinua koske? En usko, että lähtökohtaisesti jätät ihmiset kohteliaasti rauhaan, kun sananen pitää päästä sanomaan sinnekin, minne se ei ehdottomasti kuulu.
Ap
[/quote]
[/quote]