Onko ketään käännytetty bussista kahvin takia?
Kommentit (34)
Bussit ainakin pääkaupungissa joutuu välillä jarruttamaan äkisti. Silloin kyllä olisi kiva saada kuumat kahvit päälle. Busseissa on kielletty jäätelön syontikin. En ole paikallisbusseissa kaivannut ruokaa tai kahvia. Vesipulo, jossa on tiivis korkki on eri asia. Minusta on itsestään selvää ettei busissa juoda kuumia juomia tai juomia avoimista astioista.
Bussifirmalla oli hyvät perustelut
-kahvia voi läikkyä muiden päälle, ei kovin kivaa ja bussiyhtiö saa korvausvaatimuksia.
-kahvia läikkyy penkeille, siivoaminen maksaa ja on hankalaa koska bussit tarvitaan liikenteessä.
-kahvimukeille ei ole tarpeeksi roskiksia, joten ne heitellään lattioille.
Kaikki nuo maksaa ja me asiakkaat maksamme ne lippujen hinnoissa. Ne kahvit voi juoda muuallakin, sellaisessa paikassa jossa niistä ei ole muille haittaa.
Kuljettaja kerran huomautti minulle asiasta, kun olin nousemassa bussiin kannellisen take away -mukin kanssa. Kysyi, että olenhan varovasti ja lupasin olla :)
Kuljin n. 2 vuoden ajan töihin bussilla termosmukillisen kahvia kanssa, mutta siitä ei kertaakaan sanottu mitään. En ole kertaakaan mitään läikyttänytkään, enpä kyllä sillekään tuskin mitään olisi voinut, mikäli joku humalainen olisi tullut kahvimukiani väkisin jonnekin repimään, ja ymmärrän täysin sen, jos juoma kädessä ei bussiin päästetä.
En viitsinyt avata ap:n linkkiä, mutta minut on kerran käännytetty keskustaan kulkevasta bussista. Mukissani oli kyllä kansi, mutta kuski ei halunnut mun kuppia kyytiin. Toisaalta, bussin ikkunassa oli selkeä kyltti, jossa kiellettiin myös kahvit. Heitin kahvikupin roskiin, kuski odotti sen aikaa. Ei tullut sielulle vammaa. :D
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:50"]En ymmärrä miksi bussissa pitäisi syödä/juoda, noille on muita paikkoja olemassa.
Jos joku hörppää vettä pullosta se ei haittaa, ihan ok. Mutta en halua istua penkille (kesällä valkoisissa housuissani) johon on jonkun kahvia läikkynyt tai jäätelöä sulanut.
Olen usein bussissa nähnyt, että joku syö jotain, ja jos esim. pussista Mäkkärin ranskalaisia ja jos sieltä jotain tippuu (ketsuppia penkille/raskalaisia maahan tmv.) niin ei jälkiä siivota vaan vähän potkaistaan sitä ranskalaista maassa itsestö kauemmas tai siirretään laukkua kauemmas ketsuppitahrasta.
Jos joku tönäisee vahingossa niin että kahvikuppi lentää käsistä, niin aika monen vaatteet sotkeentuvat, lisäksi saattaa tulla vammoja (jos kahvi on kuumaa) ja tahtoisin tietää millä se kahvikupin omistaja alkaa siivoamaan jälkiään pitkin bussia, onko laukussa tiskirätti valmiina...?
Ja on turha tuudittautua siihen että "mitään ei satu", vaikka olisi kuinka hyvä "jönglööri" tahansa, niin AINA voi itsestä riippumattomista syistäkin sattua ja tapahtua kaikkea (esim. joku saa sairas- tai kännikohtauksen ja alkaa huitomaan, bussi tekee äkkijarrutuksen tmv.)
[/quote]
Hahaha kyllä se kahvi on pienin ongelma noissa penkeissä viimeviikolla joku oli paskonut 62 penkille ja kuski oli kätevästi teipannut metrolehden peittämään pahimpia roiskeita.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:50"]En ymmärrä miksi bussissa pitäisi syödä/juoda, noille on muita paikkoja olemassa.
Jos joku hörppää vettä pullosta se ei haittaa, ihan ok. Mutta en halua istua penkille (kesällä valkoisissa housuissani) johon on jonkun kahvia läikkynyt tai jäätelöä sulanut.
Olen usein bussissa nähnyt, että joku syö jotain, ja jos esim. pussista Mäkkärin ranskalaisia ja jos sieltä jotain tippuu (ketsuppia penkille/raskalaisia maahan tmv.) niin ei jälkiä siivota vaan vähän potkaistaan sitä ranskalaista maassa itsestö kauemmas tai siirretään laukkua kauemmas ketsuppitahrasta.
Jos joku tönäisee vahingossa niin että kahvikuppi lentää käsistä, niin aika monen vaatteet sotkeentuvat, lisäksi saattaa tulla vammoja (jos kahvi on kuumaa) ja tahtoisin tietää millä se kahvikupin omistaja alkaa siivoamaan jälkiään pitkin bussia, onko laukussa tiskirätti valmiina...?
Ja on turha tuudittautua siihen että "mitään ei satu", vaikka olisi kuinka hyvä "jönglööri" tahansa, niin AINA voi itsestä riippumattomista syistäkin sattua ja tapahtua kaikkea (esim. joku saa sairas- tai kännikohtauksen ja alkaa huitomaan, bussi tekee äkkijarrutuksen tmv.)
[/quote]
Hahaha kyllä se kahvi on pienin ongelma noissa penkeissä viimeviikolla joku oli paskonut 62 penkille ja kuski oli kätevästi teipannut metrolehden peittämään pahimpia roiskeita.
[/quote]
Yök, onneksi en kulje tuolla linjalla! Helsingin sisäinen vai Vantaan puolen linja muuten kyseessä?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 11:58"]
http://www.metro.fi/uutiset/a1387803450026?ref=tf_iokboksi&utm_medium=tf-desktop#p1387803496689
[/quote]
Ei,mutta kerran kuski kyllä jurputti kun join pullosta vettä bussissa.Onhan toi ihan järkevä sääntö,että ei ruokaa tai juomaa bussiin sotkettavaksi. Voi kai sen take-away-kahvin juoda pysäkillä tai hillitä kahvinhimonsa siihen asti,että pääsee perille.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:50"]
En ymmärrä miksi bussissa pitäisi syödä/juoda, noille on muita paikkoja olemassa.
[/quote]
Jaa, no vaikkapa siksi, että juoksee kiireellä suoraan töistä/koulusta tms. pitkänmatkanbussiin ja edessä on viiden tunnin matka. Varmasti syön asemalta ostamani patongin siellä bussissa enkä odottele viiden tunnin päähän.
[/quote]
Voi hankkia termospullon tai -kupin, johon teet kahvin itsellesi valmiiksi. Se on napakka ja tiivis, ei sotke vaikka jotain yllättävää tapahtuisikin. Viiden tunnin matkalle voit tehdä eväät valmiiksi kunnon rasiaan + serviettejä. Matkustatko siis päivittäin 5 h. suuntaansa?
Syöminen ei mua haittaa, vaikka kanssamatkustajat usein syövät roskaruokaa ja se eltaantuneen rasvan haju on ikävä (ja yllättävän läpitunkeva). Mutta meikkaaminen aamubussissa haittaa mua. Itsensä kaunistaminen on yksityinen teko ja kun katsoo jotakin pissistä joka suu auki mustaa alaripsiään, niin mulle tulee mieleen, että "eikö sulla ole kotikasvatusta", siis eikö ole vanhempia, jotka opettaisivat tapakulttuuria? (Joo, tiedän kyllä, että on ihmisiä, jotka kusevat julkisesti ja sekin pitäisi hyväksyä.)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:48"]
[/quote]
[/quote]
Yök, onneksi en kulje tuolla linjalla! Helsingin sisäinen vai Vantaan puolen linja muuten kyseessä?
[/quote]
Helsingissä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:50"]
En ymmärrä miksi bussissa pitäisi syödä/juoda, noille on muita paikkoja olemassa.
[/quote]
Jaa, no vaikkapa siksi, että juoksee kiireellä suoraan töistä/koulusta tms. pitkänmatkanbussiin ja edessä on viiden tunnin matka. Varmasti syön asemalta ostamani patongin siellä bussissa enkä odottele viiden tunnin päähän.
[/quote]
Voi hankkia termospullon tai -kupin, johon teet kahvin itsellesi valmiiksi. Se on napakka ja tiivis, ei sotke vaikka jotain yllättävää tapahtuisikin. Viiden tunnin matkalle voit tehdä eväät valmiiksi kunnon rasiaan + serviettejä. Matkustatko siis päivittäin 5 h. suuntaansa?
Syöminen ei mua haittaa, vaikka kanssamatkustajat usein syövät roskaruokaa ja se eltaantuneen rasvan haju on ikävä (ja yllättävän läpitunkeva). Mutta meikkaaminen aamubussissa haittaa mua. Itsensä kaunistaminen on yksityinen teko ja kun katsoo jotakin pissistä joka suu auki mustaa alaripsiään, niin mulle tulee mieleen, että "eikö sulla ole kotikasvatusta", siis eikö ole vanhempia, jotka opettaisivat tapakulttuuria? (Joo, tiedän kyllä, että on ihmisiä, jotka kusevat julkisesti ja sekin pitäisi hyväksyä.)
[/quote]
Sanoinko juovani kahvia? En. Miten ne rasiaan tehdyt eroavat mitenkään Picnicistä mukaan napatusta patongista tai salaatista? Eivät mitenkään, syömistä nekin ovat. Sanoinko myöskään matkustavani viisi tuntia päivittäin? En, eikä se liity vastaamaani kysymykseen mitenkään. Matka vanhempieni luokse bussilla vie viitisen tuntia, ja sitä väliä on tullut matkustettua harva se juhlapyhä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:14"]
Itseasiassa minut on kerran kännytetty bussin ovelta!! Tästä on jo monta vuotta aikaa ja palasi tänään mieleen kun näin tuon jutun.. Voi ristus mitä niuhottamista ei voi muuta sanoa. Holhoamista parhaimmillaan. Onhan nuo läikkymiset ja muut MAHDOLLISIA mutta se on tätä elämää ja voivoi.
[/quote]
No voi voi, taas yksi vapaa individualisti, jota niin ahistaa tää holhoaminen, niinku. pitäis vaa saaha tehä niinku ite silleen haluu. Just sinun kaltaisten typerikköljen takiahan näitä sääntöjä joudutaan tekemään, kun itse ei mitään tajuta.
Bussiyhtiöt saavat jo nyt korvausvaateita kuukausittain tahriintuneista vaatteista, mikähän riemu repeäisi jos kahvittelu sallittaisiin. Ja kustannukset maksamme joko veroeuroina tai bussilipun hinnankorotuksina.
Entäs mahdolliset henkilövahingot? Bussit voivat joutua jarruttamaan äkisti, oletko ihan varma, että se kahvi pysyy siellä mukissa, eikä solahda vierustoverin niskaan?
Minusta se oli hyvä vertaus, mitä tuo bussiyhtiön edustaja käytti: katsokaa kahvilan lattiaa, paljonko siinä on läikkiä - eikä se lattia edes liiku. Niinpä, kaikki luottavat, et mähän en sotke, multa ei läiky, mun ei tarvi maksaa, mua ei säännöt koske, minä, minua, minusta, minuun.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:31"]
En lukenut tuota artikkelia, mutta ei minusta olisi kovin mukavaa saada bussissa päälleni vieruskaverin kahveja. Tai mitään muutakaan juomaa tai ruokaa. Mikä ihmeen pakko olla niin kiireinen ja trendikäs ettei voi juoda kahvia ostopaikassa tai ostaa bussimatkan jälkeen. Ei kai kukaan ole niin addiktoitunut kofeiiniin?
Helsingissä tule kerran samaan bussiin nainen, jolla oli kahvia tai teetä tavallisessa posliinimukissa ilman kantta. Tuli vielä samaan metroon ja sit odotellessa laittoi tyhjän kupin suoraan käsilaukkuunsa. Kivasti kilahteli sitten siellä. Jos oltaisiin jenkeissä ja olisi tullut äkkipysähdys ja juoma lentänyt naisen syliin, bussiyhtiö joutuisi varmaan maksamaan korvaukset :)
[/quote]
Jotenkin hymyilyttää tuo posliinikuppimatkustaja.Olen joskus itsekin kiireessä ottanut kotoa take-away-kahvin tavalliseen mukiin,mutta olenkin matkustanut henkilöautossa ja onnistunut läikyttämään kahvia vain omille vaatteilleni. Ei tulisi mieleenkään yrittää mennä bussiin juoman kanssa.Kerrankin tulin naapurikaupungista bussilla kotiin,ja kuski jätti joukon teinejä kylmästi pois kyydistä puolivälissä matkaa,kun eivät suostuneet luopumaan juomistaan. Ei niitä sääntöjä ole ihmisten kiusaksi keksitty,vaan ihan yleisen mukavuuden takia.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 14:34"][quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 12:31"]
En lukenut tuota artikkelia, mutta ei minusta olisi kovin mukavaa saada bussissa päälleni vieruskaverin kahveja. Tai mitään muutakaan juomaa tai ruokaa. Mikä ihmeen pakko olla niin kiireinen ja trendikäs ettei voi juoda kahvia ostopaikassa tai ostaa bussimatkan jälkeen. Ei kai kukaan ole niin addiktoitunut kofeiiniin?
Helsingissä tule kerran samaan bussiin nainen, jolla oli kahvia tai teetä tavallisessa posliinimukissa ilman kantta. Tuli vielä samaan metroon ja sit odotellessa laittoi tyhjän kupin suoraan käsilaukkuunsa. Kivasti kilahteli sitten siellä. Jos oltaisiin jenkeissä ja olisi tullut äkkipysähdys ja juoma lentänyt naisen syliin, bussiyhtiö joutuisi varmaan maksamaan korvaukset :)
[/quote]
Jotenkin hymyilyttää tuo posliinikuppimatkustaja.Olen joskus itsekin kiireessä ottanut kotoa take-away-kahvin tavalliseen mukiin,mutta olenkin matkustanut henkilöautossa ja onnistunut läikyttämään kahvia vain omille vaatteilleni. Ei tulisi mieleenkään yrittää mennä bussiin juoman kanssa.Kerrankin tulin naapurikaupungista bussilla kotiin,ja kuski jätti joukon teinejä kylmästi pois kyydistä puolivälissä matkaa,kun eivät suostuneet luopumaan juomistaan. Ei niitä sääntöjä ole ihmisten kiusaksi keksitty,vaan ihan yleisen mukavuuden takia.
[/quote]
Mukavuuden ja yhteiskuntarauhan takia juutalaisetkin siirrettiin työleireillä ja lopulta uuniin
Minusta nyt pitää selkeästi erottaa pitkän matkan bussit ja lähiliikenne. Lähiliikenteessä ei kenenkään tarvitse syödä ja juoda matkan aikana. Kamala haju tulee mäkkäri safkasta ja kahvista. Vesipullo on ok ja pikkulasten eväät.