En saa osallistua tiimipalaveriin
Olen ollut nyt vuoden alusta mukana uudessa työpaikassa. Kuulin tänään, että yksi pomoista (ei ole minun pomoni) on päättänyt, etten saa osallistua tiimipalaveriin.
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 00:26"]
kuse sen kahvikuppiin.
[/quote]
Haha. Oma pomoni on raivoissaan, samoin lähin työkaverini. Itse olen todella tyrmistynyt, en ole koskaan törmännyt tällaiseen. Ja työkuvamme on siis muiden ihmisten auttaminen.
Se että tiimi ei ole enää intiimi ja kasvaa liian suureksi. Jälkeeni tulleet työkaverit saavat osallisuta palaveriin.
Olen siis ollut kerran mukana, viime kerralla meidän tiimi ei päässyt ja silloin tämä päätös oli tehty.
Intiimiydestä en tiedä, mutta koska kunnollista pöytäkirjaa ei ole, osa jättää kokouksen väliin, eli ei ihan tunkua ole tiimipalaveriin kuulema ollut.
Työpaikkakiusaamistahan tuo on, jos jälkeesi tulleetkin saavat osallistua
Kehtaisinkohan kysyä, että onkohan kyseessä naispomo?
Minusta teillä pitäisi vähän tarkistaa tuota päätöksentekojärjestystä. Kannattaisi keskustella nöiden esimiestenvesimiehen kanssa. Eihän tuommoisesta mitään tule.
Entä sitten, jos nekään eivät välitä osallistua siihen, joilla on siihen oikeus tai peräti velvollisuus? Ilmeisesti ei ole työn kannalta kovin tärkeä.
Tiimikokouksen ei kuulu olla intiimi sisäpiirin juttu, vaan sen tarkoitus on koko tiimille tärkeiden asioiden käsittely. Ihan selvää työpaikkakiusaamista, joka pitää jeti ottaa puheeksi jotta ei pahene.
Jaaha, miten ei yllätä että myöhemmin tulleita katsellaan nenänvartta pitkin?
Onko jonkun mielestä terveellistä että ainoa kriteeri osallistua palaveriin on "olin ekana töissä"? Missään muussa alassa ei tuollaista ole. Kyllähän ihmisen pitää olla työpaikan toiminnoista kiinnostunut, kehittää itseään ja työympäristöään, olla mukana jne. Mikä siinä oli oikeasti sitten pointti että SINUT jätettiin pois? Koska eihän se ole syy että porukka kasvaa -kai sinä käsität että ryhmä tahdotaan pitää pienenä, eikä ottaa siihen "kaikkia mukaan" vaan sinut jätettiin pois syyn X takia..
Mitä jos menisit juttelemaan näistä asioista niiden oikeilla nimillä? Koska tuollainen "minä olin täällä töissä ensin" ei ole mikään meriitti yhtään mihinkään, toiset voi olla sinua aktiivisempia vaikka kehittämään työympäristöä tai muuten pätevämpiä; keksippä joitain syitä miksi sinut pitäisi valita siihen porukkaan?
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 01:17"]
[/quote]
Ei ole jos ovat päteviä ja kiinnostuneita! Jos ihmisellä on esim. parannusehdotuksia niin tottakai on hitokseen hyvä tyyppi sinne porukkaan!!
12
Olet ilmeisesti vielä koeajalla ja voi olla, että sussa on jotain sellasta, että tulet saamaan lähtöpassit koeajan jälkeen? En sano tätä mitenkään pahalla, mutta voisiko olla niin?
Toisaalta tiimipalaveri on kyllä tarkoitettu kaikille työntekijöille.
kuse sen kahvikuppiin.