Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä miten olisin tänään illalla väsynyt jo klo 23?

Vierailija
07.05.2014 |

Tämä on ihan hullua jo, kun valvon aina yhteen asti ja aamulla on vaikea nousta ylös. Haluaisin herätä aamuisin virkeänä.

Ei vaan väsytä iltaisin aikaisin, että voisi mennä aikaisin nukkumaan. Miten saisin itseni väsyneeksi jo aiemmin? Mitä mun pitää tänään tehdä, että illalla olisin väsynyt??

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikiliikuntaa, mutta ei liian myöhään. Ihmisestä riippuen, itselläni hikiliikunta klo 17 jälkeen vie yöunet. Ei kofeiinia enää iltapäivän jälkeen. Pelit ja vehkeet (tietokoneet ja telkkarit) pois muutamaa tuntia ennen nukkumaanmenoa, sinivalo valvottaa. Jotain rauhallista lukemista, ehkä pari kupillista jotain yrttiteetä/rooibosia. Melatoniinikin auttaa jos tuntuu, ettei uni tule kun iltaisin on pitkään valoisaa eivätkä aivot osaa sopeutua että on oikeasti nukkuaika, vaikka aurinko vasta pari tuntia sitten laski :)

Vierailija
2/4 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinia ilman reseptiä apteekista. Sitten kun olet syönyt pillerin, älä enää tee mitään, vaan mene sänkyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sama ongelma. Huomasin, että kofeiini on syynä. Vähensin asteittain kahvin määrää ja parissa viikossa olin irti siitä. En myöskään juo muita kofeiinipitoisia juomia kuten tee, kaakao, colajuomat. Myös vihreässä teessä on kofeiinia. Kun pääsin kahvista irti, onpa ihanaa tuntea luonnollinen väsymys ja päästä nukahtamaan jo ennen klo 23:a.

kahvin korvikkeeksi ei kannata juoda sitä ns.kofeiinittomana kuin poikkeuksellisesti, sillä sekin sis.pienen määrän kofeiinia.

Häiriöttömän  unen takaamiseksi otan illalla myös 1-2magnesiumtablettia, jotka rentouttavat lihaksia ja mieltä.

ihmeellistä kyllä, kahvista luopumisen edut ovat olleet niin suuria, että en ole joutunut kiusaukseen juoda sitä. Pari kolme kertaa kyllä on ollut kiusaus.

Kahvin sijasta heitän aamulla kiehuvaan veteen reilun kourallisen mustaherukoita ja muutaman marja-aronian. Pyöräytän sauvasekoittimella Marjat hajalle ja juon siivilöimättä kuumana. On tummaa, kuumaa ja hieman kitkerää, siis kuin kahvia.

Suosittelen kahvista luopumista ainakin kokeilun vuoksi, se saattaa auttaa nukahtamisajan säätelyyn. Luin myös jostakin, en muista mistä, että ihmiset hajottavat elimistössään kofeiinia eri vauhdilla, minä kuulun ilmeisesti kofeiinia hitaasti hajottavaan tyyppiin. Ehkä sinäkin?

Vierailija
4/4 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melatoniinia noin kello 22 ja kohta sen jälkeen sänkyyn. Apteekista saa ilman reseptiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme