Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko 40+ ikäiset laskeneet saavanne merkittävästi perintöä?

Vierailija
15.12.2020 |

Itse olen jo liki 50 eikä isoa perintöä ole luvassa. Vanhemmilla on iso remontoitu asunto pienessä kaupungissa, mutta ei sen arvo ole kuin joku 100 000. Heillä on myös mökki, mutta se on vanha ja huonolla paikalla, kukaan ei maksaisi siitä edes 50 000. Lisäksi on vähän peltoa ja metsää, mutten usko niidenkään arvon olevan merkittävä. Meitä on kolme perillistä. Kyllä tässä saa varautua omilla tuloillaan maksamaan ylihinnoitellun asunnon pääkaupunkiseudulla ja mökki saattaa jäädä haaveeksi.
Miehen vanhemmat on kuolleet jo vuosikymmeniä sitten ja pieni perintö jaettu kolmelle.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut jo ennakkoperintönä melkein kaiken. On auttanut asunnon ostamisessa. 

Plus olisi vähän noloa minusta oikein "laskea" perintörahoja etukäteen, olisko vähän ahnetta..

Sama täällä, jos jotain otan en paljon.

Vierailija
42/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, saan kasan paskaa minkä kanssa tulen olemaan kusessa.

Voit kieltäytyä perunkirjoituksessa eikä tule veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttotappio kunnasta 3kpl huono kuntoisia vuokrakämppiä, yhdessäkin asuu pultsareita.

-50luvun ok-talo mihin ei ole ikinä tehty kunnon remonttia ja lämmityskustannukset poskettomia.

Homeinen kesämökki todellla huonolla paikalla vaikka saimaalla onkin.

Paperilla näiden arvo voi olla jonkinlainen, mutta pääseekö niistä millään eroon kuin antamalla ilmaiseksi?

Täällä puretaan muutenkin kaupungin tyhjillään olevia vuokrakerrostaloja.

Ei ole pakko ottaa perintöä vastaan, lahjoittaminen olisi hankalaa.

Vierailija
44/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tullut ajatelleeksi perintöä enkä varsinkaan laskeskellut sitä. Ihan omilla rahoilla ajattelin pärjätä ja sitä onkin kertynyt ihan kivasti.

Vierailija
45/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta ensi vuonna sen 40 ikävuoden verran, mutta vastaan silti. Itse odotan saavani vähintään 300 000 euroa ja ison asunnon Helsingistä (on pari sisarusta, jotka tulevat saamaan samanarvoisen potin), en tiedä onko jopa enemmänkin tulossa. Minä ja siskoni olemme molemmat matalapalkka-aloilla, joten meille molemmille ennakkokin olisi enemmän kuin tarpeen. Mutta mennäkseni sitten seuraavaan lainaukseen:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lievästi käy kateeksi ystäviä, joilla on vanhempien maksama asunto / talo pääkaupunkiseudulla ja vanhemmilla miljoonakämppä itsellä.

Toisella vanhemmallani on kyllä rahaa kuin roskaa, ja hänet tuntien on kyllä vielä verottajalta piilossa lisää. Ja tokihan se on kivaa (sitten kun) on talousasiat kunnossa, mutta vaihtaisin hänet heittämällä sellaiseen ihmiseen, joka olisi empaattinen ja jolle perhe merkitsisi enemmän kuin se raha, ja rakastaisi meitä. Mikään rahamäärä ei vaan korvaa sitä, mitä väkivaltaisen narsistin toiminta aiheuttaa läheisille. Sen takia, kun se raha ja menestys on hänelle ainoat arvot, aion viedä ne vaikka hänen kuoltuaan. Jos häneltä ei mitään muuta irtoa.

Vierailija
46/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vasta ensi vuonna sen 40 ikävuoden verran, mutta vastaan silti. Itse odotan saavani vähintään 300 000 euroa ja ison asunnon Helsingistä (on pari sisarusta, jotka tulevat saamaan samanarvoisen potin), en tiedä onko jopa enemmänkin tulossa. Minä ja siskoni olemme molemmat matalapalkka-aloilla, joten meille molemmille ennakkokin olisi enemmän kuin tarpeen. Mutta mennäkseni sitten seuraavaan lainaukseen:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lievästi käy kateeksi ystäviä, joilla on vanhempien maksama asunto / talo pääkaupunkiseudulla ja vanhemmilla miljoonakämppä itsellä.

Toisella vanhemmallani on kyllä rahaa kuin roskaa, ja hänet tuntien on kyllä vielä verottajalta piilossa lisää. Ja tokihan se on kivaa (sitten kun) on talousasiat kunnossa, mutta vaihtaisin hänet heittämällä sellaiseen ihmiseen, joka olisi empaattinen ja jolle perhe merkitsisi enemmän kuin se raha, ja rakastaisi meitä. Mikään rahamäärä ei vaan korvaa sitä, mitä väkivaltaisen narsistin toiminta aiheuttaa läheisille. Sen takia, kun se raha ja menestys on hänelle ainoat arvot, aion viedä ne vaikka hänen kuoltuaan. Jos häneltä ei mitään muuta irtoa.

Herlin sanoi että kaikkea ei mitata rahassa.

Vierailija
47/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tullut ajatelleeksi perintöä enkä varsinkaan laskeskellut sitä. Ihan omilla rahoilla ajattelin pärjätä ja sitä onkin kertynyt ihan kivasti.

Niin mutta kun perinnöstä voi olla enemmän riesaa ja rahanmenoa kuin hyötyä. Asunnot ei mene kaupaksi väärässä paikassa.

Vierailija
48/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut jo yhden perinnön ja hussuttanut sen taivaan tuuliin. Nyt odottelen toista jolla maksan velkoja ja elelen leveästi-vähän aikaa.

Vierailija
49/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatu jo mitä odotettavissa.

Vierailija
50/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIEDÄN saavani rahalliselta arvoltaan lähes 2 milj. perinnön.

Vierailija
51/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun osuus on puolisen miljoonaa. Pidän mieluummin vanhempani, näin nelikymppisenä omakin talous on jo ihan mallillaan.

Vierailija
52/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on naimisissa ulkomaalaisen nuoren miehen kanssa joka on lähempänä mun ikäluokkaa. Eli kun äidistä aika jättää niin asunto jää leskelle koko mun loppuelämäksi ja itse maksan verot.

Kieltäytyisin perinnöstä, mutta sitten se lankeaisi alaikäiselle lapselleni.

En tiedä miten kannattaisi toimia...

Täh? Ei kai veroja tyhjästä makseta. Lakiosasi?

Vierailija
53/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule saamaan muuta kuin riesaa. Vanhemmillani on muuttotappiokunnassa sijaitseva huonokuntoinen omakotitalo, joka ei ikinä tule menemään kaupaksi. Muu omaisuus koostuu 90-luvun autonrämästä ja jostain ruohonleikkurista.

Vierailija
55/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on jo kuollut ja äiti asuu kaupungin vuokra-asunnossa, ovat siis ikänsä asununeet vuokralla ja mitään omaisuutta ei ole, ei mökkejä, autoa ei niin mitään muuta kuin arvoton asuinirtaimisto eli perintöni on tasan nolla euroa ja tätä nollaa on jakamassa me kolme siskoa.

Vierailija
56/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule saamaan muuta kuin riesaa. Vanhemmillani on muuttotappiokunnassa sijaitseva huonokuntoinen omakotitalo, joka ei ikinä tule menemään kaupaksi. Muu omaisuus koostuu 90-luvun autonrämästä ja jostain ruohonleikkurista.

Oma vai vuokratontti?

Vierailija
57/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä laskisin jotain perintöjä etukäteen? Elossa olevat vanhemmat tuottavat enemmän iloa kuin mikään rahamäärä.

Vierailija
58/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulemme perimään ainakin valtavan määrän vanhaa kirpparikelpoista tavaraa mutta tuskinpa rahaa. Minun vanhemmilla asunto ja mökki mutta kolme perillistä. Miehen vanhemmilla vanha talo ei kovin suositulla paikkakunnalla, ovat laittaneet kaiken varallisuutensa sen remontointiin ja ykkäpitoon mutta menee aikanaan myyntiin varmaan pilkkahinnalla.  

Vierailija
59/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei megasuuria, mutta rivarin Helsingistä. Onhan sillä huonossakin kunnossa arvoa melkein 400 000 sijainnin takia.

Vierailija
60/73 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut jo ennakkoperintönä melkein kaiken. On auttanut asunnon ostamisessa. 

Plus olisi vähän noloa minusta oikein "laskea" perintörahoja etukäteen, olisko vähän ahnetta..

AP tekee arviointia ihan sen perusteeksi, uskaltaako ottaa vielä 100 000 mökkilainaa tässä iässä.

Salaa toki toivon, että lapsettomat tädit ja sedätkin jättäisi meille jotain, mutta sen varaan en voi laskea.

Ok, sitten ymmärrän! Toisaalta, en uskaltaisi ottaa lainaa, jos ei muuten tulot riittäisi kattamaan sitä. Aina kun voi sattua jotain, vanhemmat elääkin vielä sen 30v vaikka :D 

Itse sain juuri lapsettomalta sedältä n. 10 000, tuntuu kivalta, nyt ei tarvitse lahjoja ostaa visalla, kerrankin!