Karkkibuffet häissä?
Selailin muutamaa hääblogia ja näistä jokaisessa mainittiin karkkibuffet. Samoin ilmeisen moni kommentoija aikoi ehdottomasti pistää pystyyn karkkibuffetin häissään. Onko tää joku uusi juttu ja onko nykyään tosi yleistä? Osaako joku useammissa häissä viime aikoina käynyt sanoa?
Ja vaikka et tietäisikään tästä mitään ennen tätä aloitusta- mitä mieltä olet karkkibuffasta?
Kommentit (75)
Sanottakoon muuten etten itse ole menossa naimisiin, kyselen vaan ihan vilpittömästä kiinnostuksesta tällaista uutta juttua kohtaan. (Ja jos ei ole uusi, niin sitten mä olen vanha!)
-ap
meillä oli vuonna 2010 ja oli tosi tykätty. Osa karkeista oli itse tehtyjä ja loput häiden teemaväreihin sopivan värisiä, HYVIÄ irtokarkkeja. :)
Noissa jenkkilän hääohjelmissa aika usein on ollut tuo karkkibuffet, liekö sieltä rantautunut tännekin..
Tuota kauniiden karkkien pahaa makua itsekin ensimmäisenä mietin. Varmaan riippuu toki teemaväreistäkin, jos niiden mukaan niitä laitetaan. Saanko kysyä 4, että mitkä teemavärit teillä häissä sitten oli?
-ap
Olen ollut viimeisen kahden vuoden aikana viisissä häissä ja KAIKISSA on ollut karkkibuffet. Eli on ihan selkeästi trendijuttu. Mun mielestä tosin vähän vanha trendi jo...? Lapsivieraille ollut erityisen mieluisa ja kyllä aikuisillekin näyttänyt maistuvan:) eräissä häissä hauska idea oli pienet paperipussit, joihin vieraat saivat kauhoa kotimatkalle namuja!
Piti googlettaa, onko tämä vitsi... Ei ollut.
Siis niinkuin pikkulasten synttäripussi häävieraille?? Saitko ilmapallon tai tarran myös, entä vappupillin?
Mulla olis karkkibuffa. Siitä saa tosi upean erilaisilla lasipurkeilla jne. Harmi, kun olen ollut naimisissa jo 15 vuotta.
Sopii lastenkutsuille, ei häihin. Minusta on aika mautonta. Vaikka karkeista tykkäänkin...
Oho, no kyllä se selkeästi sitten joku trendi on. Mutta voi hyvin olla että laskevakin jo... Oliko muuten nro 7 näissä käymissäsi häissä muuta jälkiruokatarjoilua hääkakku poislukien? Vai onko tapana sitten laittaa vain tuo karkkibuffet. Kylläpä tämä nyt alkoi kiinnostaa mua jostain ihmeen syystä. :)
-ap
Meillä karkkibuffa on ollut käytössä monissa juhlissa, ei tosin häissä (minun mielestä sopii kyllä sinnekin). Ollut todella suuri hitti, erityisesti aikuisten osalta :) Karkit olen hakenut tukusta, ja olen ostanut hyviä ja laadukkaita nameja (ei ole ollut mitään erityistä teemaa niin ei ole tarvinnut miettiä värejä yms).
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:07"]
Sopii lastenkutsuille, ei häihin. Minusta on aika mautonta. Vaikka karkeista tykkäänkin...
[/quote]
Mullekin tulee kyllä vähän lastenkutsu/kotibilefiilis jostain karkkitarjoilusta..
Nykyiset naimaikäiset on karkeilla tottuneet herkuttelemaan. Onhan se kivan näköinenkin, ja hauska, ei tarvitse niin vakavaa aikuista olla... Vai pitäisikö olla seittemän sortin hanna tädin kakkua..?
Menen nyt kesällä naimisiin eikä ole käynyt mielessäkään vääntää mitään karkkibuffettia- Äitini sellaista hinkuisi mutta ei tunnu omalta niin jätämme väliin.
n22
On tosi yleinen nykyään. Ja ymmärrän viehätyksen, monet tykkää karkeista ja se näyttää tosi kivalta. Mutta. Mun mielestä vaan ei sovi häihin, mieluummin kotibileisiin tai lastenkutsuille kuten joku sanoikin. Jotenkin tuntuu hassulta, että noinkin isoissa (merkitykseltään siis) ja arvokkaissa (vaikkei tietenkään jäykissä) juhlissa vieraat juhlatamineissaan sitten notkuisivat jossain pöydän ääressä kauhomassa karkkia pussiin. Mieluummin panostaisin kakun suhteen ja laittaisin tarjolle jonkun kakkubuffetin tai sitten karkkibuffan sijasta esillä voisi olla kaikenlaista pientä naposteltavaa, suolaista ja makeaa. Irtokarkkitarjoilu häissä tuntuu vaan tosi kummalliselta
Karkkibuffet olisi ok jos pöydässä olis vain ja ainoastaan kotimaisia karkkeja. Jokaiselle löytyy oma kannattajakuntansa.
Kakkukahvit ja seitsemän sortin leipomukset ovat vanhanaikaisia IMO.
Olen karkkikaupassa töissä, ja viime kevät oli ehdottomasti karkkibuffettien kulta-aikaa.:) Aina jonkun verran tulee pariskuntia namiostoksille, mutta vuosi sitten tosissaan näitä kävi noin kerran päivässä. Teemaväripainotteisesti näkyi menevän, suurimmalla osalla (vaalean)punaisia, sydämenmuotoiset olivat myös haluttuja. Lähes kaikki halusivat perusirttareita, ei siis papereissa olevia, en tietenkään tiedä miten karkit on laitettu juhlissa esille, mutten itse mielelläni söisi kymmenien muiden ihmisten näpelöimiä nameja.. Jos on jotain ottimia kehissä yms. niin mielestäni ihan hauska idea.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:13"]
Nykyiset naimaikäiset on karkeilla tottuneet herkuttelemaan. Onhan se kivan näköinenkin, ja hauska, ei tarvitse niin vakavaa aikuista olla... Vai pitäisikö olla seittemän sortin hanna tädin kakkua..?
[/quote]
Ei, mutta mun mielestä ne iänikuiset sydänmenmuotoiset vaahtokarkit ja punaiset marmeladisydämet voisi jättää pois kuten muutkin irtokarkit, on mun mielestä vähän lapsellista häihin. Jos karkkibuffetin haluaa, niin sen voi toteuttaa tyylikkäämmin ja persoonallisilla herkuilla:
http://thepastrystudio.com/blog/a-stylized-wedding-dessert-buffet-at-the-shores-resort-and-spa/
http://sweetbuffets.weebly.com/dessert-buffet.html
http://blog.hwtm.com/2010/04/adorable-pink-elephant-dessert-buffet/
Siis mitä? Aikuiset ihmiset mässyttää jotain irtareita häissä ja se on olevinaan jotain hienoa ja trendikästä? Lastenkutsuilla ymmärtäisin, mut häissä... vai onko teillä ikää jotain 18?
Itse olen sitä mieltä että karkkibuffet on turha koska ne kauniit karkit (mitä siellä on tarjolla) on yleensä pahoja.. :P