Miksi joku maksaa merkistä terveyssiteissäkin?
Jouduin ostamaan huoltsikalta paketin always-siteitä, kun muuta ei ollut ja menkat alkoi reissussa etuajassa - mulla on yleensä pari aina varmuuden vuoksi mukana, mutta nyt olin unohtanut täydentää. En kyllä päässyt yhtää selville, mikä niissä on parempaa kuin Pirkka-siteissä, jotka ovat kotimaisia. Lähikaupassa on Rainbowta, ja sekin on yhtä hyvää. Mieluummin ostan kuitenkin kotimaista Pirkkaa, mutta K-kauppa ei ole lähikauppani. Jos joku väittää, että ovat parempia, en usko. Se on ihan markkinointipropagandaa, millä on luotu moinen mielikuva. Minä vielä vuodan aika runsaasti, joten siinäkin mielessä vertailu on tehty. Tamponit ovat poikkeus, missä olen havainnut ob:t tehokkaammaksi kuin muut. Mutta Tampaxit ja Pirkat ovat jo samassa sarjassa. Miksi ihmeessä joku haluaa maksaa tuplahinnan jostain sellaisesta, kuin terveysside?
Kommentit (39)
Samaa ihmettelen. Mut ihminen on sellainen. Se haluaa corn flakeseja ja coca-colaa vaikka samasta tehtaasta tulee ehkä myös Pirkkaa ja Rainbowta. Vuokkoset-sarjaa vois kyllä jotenkin nuorentaa. Ei kukaan halua ostaa niin keski-ikäisellä nimellä varustettua tuotetta. Jos sille keksis jonkun englanninkielisen nimen ja paremman fontin, voisi mennä kuin kuumille kiville.
Minä taas ihmettelen, että joku vielä käyttää jotain kertissiteitä ja tamponeja.
minä ostan vaan kotimaisia pehmeitä vuokkosia. enkä voi käsittää miten joku voi pitää housuissa niitä kaiken maailman invisible / superohuita mutta superimeviä / hajustettuja (!) ohkasia lappuja, sama kun ois perunalastu housussa kun ne tuntuu niin epämiellyttäviltä ja kiitos että sain vuodattaa
En käytä enää tamponeja (vaan kuppia), mutta ainakin muinoin Tampaxit ja Pirkat ei todellakaan olleet samassa sarjassa, vaan Pirkan tamponissa oli paljon vähemmän tavaraa.
Ja Vuokkosten (=Pirkan) siteet ja Alwaysit ovat ihan erilaisia, varmasti niillä on ihan omat käyttäjäkuntansa. Mulla ei ole kauheasti kokemusta siteistä, kun teini-iän jälkeen olen käyttänyt niitä vain jälkivuodoin aikana (karmein seurauksin).
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:30"]
Minä taas ihmettelen, että joku vielä käyttää jotain kertissiteitä ja tamponeja.
[/quote]
No siinäpä ihmettelet.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:25"]Jouduin ostamaan huoltsikalta paketin always-siteitä, kun muuta ei ollut ja menkat alkoi reissussa etuajassa - mulla on yleensä pari aina varmuuden vuoksi mukana, mutta nyt olin unohtanut täydentää. En kyllä päässyt yhtää selville, mikä niissä on parempaa kuin Pirkka-siteissä, jotka ovat kotimaisia. Lähikaupassa on Rainbowta, ja sekin on yhtä hyvää. Mieluummin ostan kuitenkin kotimaista Pirkkaa, mutta K-kauppa ei ole lähikauppani. Jos joku väittää, että ovat parempia, en usko. Se on ihan markkinointipropagandaa, millä on luotu moinen mielikuva. Minä vielä vuodan aika runsaasti, joten siinäkin mielessä vertailu on tehty. Tamponit ovat poikkeus, missä olen havainnut ob:t tehokkaammaksi kuin muut. Mutta Tampaxit ja Pirkat ovat jo samassa sarjassa. Miksi ihmeessä joku haluaa maksaa tuplahinnan jostain sellaisesta, kuin terveysside?
[/quote]
"Kotimaista Pirkkaa" hah, siinä kanssa yksi mainospropagandan uhri. Se et paketissa lukee Pirkka ei takaa kotimaisuutta.
Onhan esim. libressessä ja alwaysissakin ero. Ne on pinnoiltaan ihan eri tuntuiset (noin niinkuin käyttämättömänäkin). Jotkut siteet vaan tuntuu nukkaantuvan helpommin kuin toiset.. Rainbowin tamponeja voisin ostaa muuten, mutta käytän sitä kaikista pienintä kokoa, jota rainbowilta ei löydy.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:25"]Jouduin ostamaan huoltsikalta paketin always-siteitä, kun muuta ei ollut ja menkat alkoi reissussa etuajassa - mulla on yleensä pari aina varmuuden vuoksi mukana, mutta nyt olin unohtanut täydentää. En kyllä päässyt yhtää selville, mikä niissä on parempaa kuin Pirkka-siteissä, jotka ovat kotimaisia. Lähikaupassa on Rainbowta, ja sekin on yhtä hyvää. Mieluummin ostan kuitenkin kotimaista Pirkkaa, mutta K-kauppa ei ole lähikauppani. Jos joku väittää, että ovat parempia, en usko. Se on ihan markkinointipropagandaa, millä on luotu moinen mielikuva. Minä vielä vuodan aika runsaasti, joten siinäkin mielessä vertailu on tehty. Tamponit ovat poikkeus, missä olen havainnut ob:t tehokkaammaksi kuin muut. Mutta Tampaxit ja Pirkat ovat jo samassa sarjassa. Miksi ihmeessä joku haluaa maksaa tuplahinnan jostain sellaisesta, kuin terveysside?
[/quote]
"Kotimaista Pirkkaa" hah, siinä kanssa yksi mainospropagandan uhri. Se et paketissa lukee Pirkka ei takaa kotimaisuutta.
[/quote]
Mun mielestä Pirkan siteet on Delipappin valmistamia, eli samoja kuin Vuokkoset. Voin olla väärässäkin. Pirkan vaipat on ainakin Delipappilta, ne on siis samoja kuin Muumit.
6
No ihminen on apinaeläin. Hierarkia se pitää olla ja sitä omaa asemaa pönkitetään mitä hulluimmilla tavoilla. Yksi niistä on merkkituotteet. Maksetaan merkistä ja ollaan jopa ilmaisia mainospellejä, mutta viis siitä, pääasia et muut huomaavat - kuvitellusti tai aidosti - että onpa tolla varaa pistää merkkituotteisiin. Se on varmaan hieno ihminen. Suurin osa on kuitenkin samaa paskaa erinäköisissä pakkauksissa.
Mut ottaahan miehetkin sen pillun mieluummin kauniilla naisella höystettynä kuin rumalla. Eli jokainen pistää rahansa mihin lystää, omathan on rahat - toivottavasti.
Mä ostan aina alwaysia, en ikinä mitään muuta. Niissä on musta hyvä pinta, sellanen muovimainen, mutta pehmeä. Millään halpismerkillä ei ole sellasta pintaa, ja olen kuullut että se johtuisi siitä että always omistaa sen matskun (tai siis muoviahan se on, mutta sen pintastruktuurin).
Muuten käytän aina kaikessa halpis merkkiä, lähinnä rainbowta, mutta siteissä aina vaan alwaysiä. Tamponit on o.b, mutta voisin kyllä alkaa ostamaan ihan mitä vain muitakin. onko niissä iso hintaero?
Ainakin alwaysin ja libressen siteissä on selvä ero. Libressä tuntuu sellaiselta märältä vaipalta, always ei. :)
Rainbown asetintamponit ovat hyviä!
No eikö yhäkin se alwaysin side ole sellainen taipuisa, mukautuu hyvin housuihin eikä ole sellainen pahviläpykkä, kuten noi halpikset usein ovat? Ainakin jossain välissä oli, mutta noihan kyllä uudistuu sitä tahtia ettei toista kertaa saa samanlaisia... Ennen ne halpamerkkien teipitkään eivät oikein aina tuntuneet pitäviltä.
Tamponeissa mulla on kyllä alkupäivinä ob aivan ehdoton, kun vuoto on niin runsasta että kyllä huomaa eron näihin halvempiin, siinä vaiheessa kun miettii tuleeko vuoto läpi lattialle puolessa tunnissa vai kestäiskö jopa tunnin.
Ja ob:llä on myös se super plus, vai mikä se imukykyisin nyt olikaan.
Mutta niinä päivinä kun vuoto ei niin runsasta enää ole, voi jo hyvin käyttää pirkkaa ja rainbowta.
Noita halvempia siis ihan rahan vuoksi tulee ostettua.
Tampaxia en käytä ollenkaan, se on surkea lituska jota on vaikea saada edes tarpeeksi hyvin paikoilleen, ja luultavasti on sitten römpsä niin löysä että valuu ulos lähes itsekseen ja vuodotkin ohi alusta lähtien.
Minusta Always on inhottavan muovinen, Pirkka, Vuokkoset ja Rainbow on mukavempia.
No kuka sen tietää mitä merkkiä kenelläkin on housuissaan? Siis minulla ei ainakaan se housujen ulkopuolelle näy... :DD Minä olen samaa mieltä tuosta Allwaysin pinnasta, ja se on juuri se syy miksi en käytä ikinä mitään muuta merkkiä. Muuten minulle on ihan sama mitä merkkiä mikäkin on, käytän sitä mistä eniten pidän, mikä on paras minusta.
Mä käytän tamponeja ja lisäsuojana lidlin siteitä.kaikista halvimpia.toimii Mulla.eiköhän nuo kalliimmat maksa just merkin vuoksi..vaikka ei mulle väliä mitä kukin käyttää..jokainen valitkoon itse.
Always pitää runsaat vuodot ja hajut paremmin sisällään. Libressen pinta tuntuu märemmältä ja Vuokkoset on jo selkeästi paksumpi. Kaikkein paras oli se Alwaysin hajustettu side, jota käytin aina loppumenkoista, kun vuotoa ei ole niin paljon mutta hajua sitäkin enemmän. Rainbowia tai Pirkkaa en ole kokeillut, mutta jos vertaa halpismerkkien muihin tuotteisiin (esim. wc-paperi), niin arvelisin, että niiden pinta ärsyttää ihoa enemmän.
Itseasiassa Rainbown tampoonit on ihan samanlaisia kuin obt, siksi ostankin aina niitä.
Nyt olin ostanut jostain alesta Tampaxia ja ne on ainaki ihan huonoja.