Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajattelet, että pitkäaikaistyötön on kouluttamaton ja kokematon?

Vierailija
15.02.2026 |

Ja elämänhallintaongelmainen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana ja nykyisessä työllisyystilanteessa, missä hakijoita saattaa olla satoja yhtä paikkaa kohden kukaan järkevä tai todellisuustajuinen ei todellakaan enää ajattele noin.

Vierailija
2/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen järkevä ihminen hakeutuu opiskelemaan työttömyyden pitkittyessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnhakijoita on laidasta laitaan. Päiväkodin avustajanakin voi olla korkeakoulutettu tai siivoojana FM.

Vierailija
4/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako tutkintoa pitäisi suorittaa???

Vierailija
5/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa kuvattu on provoilun kannalta kätevää.

Vierailija
6/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millä rahalla, kun opintotukikuukaudet riittää vain yhteen tutkintoon?

Vierailija
7/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa paljon tutkintoja, jotka eivät liity millään tavalla politiikkaan eikä julkiseen sektoriin.

Vierailija
8/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen työttömän, joka on 62-vuotias ja tohtorintutkinnon suorittanut. Olisiko sinusta hänen järkevää hakeutua opiskelemaan?

Vierailija
9/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Riippuu aiemmasta sekä tarjolla olevista koulutuksista. hakutilanteesta, taloustilanteesta.

Monilla on opintolainanmaksut niskassa kun on valmistunut, eikä olekaan työllistynyt.

Opiskeluoikeuksiakin on rajoitettu. 

Kaikista ei myöskään ole lähihoitajiksi tai kirurgeiksi vain koska on työtä vailla.

Vierailija
10/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että estämällä opiskelun nainen tulee töihin valtion virastoon, lähtee politiikkaan ja antaa miehille pllua?

Vierailija
11/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kaikille vähintään kahta akateemista loppututkintoa tai vähintäänkin lisäopintoja esim. pedagogisia. Esimerkiksi dippainssin kannattaisi tehdä kauppatieteen opintoja jo töissä ollessaan.

Vierailija
12/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millä rahalla, kun opintotukikuukaudet riittää vain yhteen tutkintoon?

Säästöillä. Työssä ollessa säästetään pahan päivän varalle.

Vierailija
13/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sekä pitkäaikaistyötön että työllinen. Olen osa-aikatyössä kahdella eri työnantajalla, työajat yhteen laskettunakaan ei riitä kokoaikaisen tuntimääriin ja vaikka yltäisikin niin olisin silti työtön paperilla koska en ole kokoaikatyössä. Tällainen "kiva" välitila johon voi myös jäädä lillumaan, tuskin olen ainoa. On muuten kaikkea muuta kuin suositeltava asema, tässä joutuu ilmoittamaan työtuntejaan työttömyyskassaan, työllisyyspalveluihin aika ajoin työnhakukeskusteluihin osallistumaan sekä hakemaan kuukausittain kokoaikatöitä ja näistä raportoimaan sekä tarkistamaan vielä tiliotteitaan että palkat on oikein jotta ansiosidonnainenkin lasketaan oikein.

Vierailija
14/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen työttömän, joka on 62-vuotias ja tohtorintutkinnon suorittanut. Olisiko sinusta hänen järkevää hakeutua opiskelemaan?

Mitä itse ehdottaisit? Odotella kotona, jos joku sattuisi soittamaan, että tuutko töihin? Opiskelisin itse jotain käytännönläheistä, jonka voisi yhdistää aiemmin suoritettuun tieteelliseen jatkotutkintoon. Tuossa voi kuitenkin olla vielä hyvää työikää jäljellä 15-20 vuotta.

Vierailija
15/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä itse ehdottaisit? Odotella kotona, jos joku sattuisi soittamaan, että tuutko töihin? Opiskelisin itse jotain käytännönläheistä, jonka voisi yhdistää aiemmin suoritettuun tieteelliseen jatkotutkintoon. Tuossa voi kuitenkin olla vielä hyvää työikää jäljellä 15-20 vuotta.

Tuossa iässä odottelisin kotona eläkeikää, joka on 65. Jos kaikki vanhukset jatkaisivat töissä 82-vuotiaiksi, kuten ehdotat, miten nuoret ikinä pääsisivät töihin?

Vierailija
16/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin monta että viimeinkin työllistyy 😀

Vierailija
17/17 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä odottelisin kotona eläkeikää, joka on 65. Jos kaikki vanhukset jatkaisivat töissä 82-vuotiaiksi, kuten ehdotat, miten nuoret ikinä pääsisivät töihin?

Ei työpaikkojen määrä ole mitenkään vakio. Monesti tehty työ luo lisää työtä. W. Buffett jäi juuri eläkkeelle 95-vuotiaana. Voisin väittää, että monia työpaikkoja olisi jäänyt syntymättä, jos hän olisi jäänyt eläkkeelle 65-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi