Miksi joku maksaa merkistä terveyssiteissäkin?
Jouduin ostamaan huoltsikalta paketin always-siteitä, kun muuta ei ollut ja menkat alkoi reissussa etuajassa - mulla on yleensä pari aina varmuuden vuoksi mukana, mutta nyt olin unohtanut täydentää. En kyllä päässyt yhtää selville, mikä niissä on parempaa kuin Pirkka-siteissä, jotka ovat kotimaisia. Lähikaupassa on Rainbowta, ja sekin on yhtä hyvää. Mieluummin ostan kuitenkin kotimaista Pirkkaa, mutta K-kauppa ei ole lähikauppani. Jos joku väittää, että ovat parempia, en usko. Se on ihan markkinointipropagandaa, millä on luotu moinen mielikuva. Minä vielä vuodan aika runsaasti, joten siinäkin mielessä vertailu on tehty. Tamponit ovat poikkeus, missä olen havainnut ob:t tehokkaammaksi kuin muut. Mutta Tampaxit ja Pirkat ovat jo samassa sarjassa. Miksi ihmeessä joku haluaa maksaa tuplahinnan jostain sellaisesta, kuin terveysside?
Kommentit (39)
Kyllä mä väitän, että ob:n tamponeissa korut pysyy parhaiten kiinni.
Kyllä mä väitän, että ob:n tamponeissa korut pysyy parhaiten kiinni.
Minusta Always ja Libresse ovat huonoimmat. Toinen ärsytti ihoa ja toinen rapisi niin että hävetti, en muista kumpi oli kumpi. Pirkkaa käytän.
En ole löytänyt super plus -imukykyisiä halpistamponeja. Pirkankin supereista tulee ekoina päivinä liian nopeasti läpi...
Silloin kun käytin kertissiteitä, niin ehdottomasti alwayssia. Siinä on parhaat teipit ja se on mukabvimman tuntuinen. Nykyään käytän kestositeitä. Ne ovat kaikkein mukavampia. Mikset ap sinäkin siirtyisi niihin? Pillu on kuitenkin naisen tärkein osa ja on hyvä pitää sen terveydestä huolta :)
Mitä silläkin nyt on väliä, mitä siteet ja tamponit maksaa! Eihän ne ole kuitenkaan kuin muutaman euron. Tärkeintä on kai, miltä ne tuntuu ja miten ne toimii. Siinä suhteessa kuukuppi vie kyllä kaikista voiton.
Mä käytän x-tran, tosi hyviä ovat, varsinkin yösiteet. Alwaysinkin ne semmoiset 'muovipintaiset' on hyviä mutta kalliimpia joten ostan sitten mielummin x-tran.
Always on mielestäni paras. Pinta on mukava ja minun runsaaseen vuotoon side on tarpeeksi imukykyinen ja pinta säilyy mukavana siihen asti kun vaihdan sidettä. libresset ovat kauheita, kauhean tuntuisia ja se miten imee vuodon ei ole miellyttävää. en ymmärrä miten niitä voi käyttää. halpismerkeissä on parempaa kuin libresse, mutta ei yhtä hyvää kun always. ja minä valitsen sen siteen joka on minulle paras. sama se on minkä merkkinen se on. jos miettisin merkkejä niin varmaan ostaisin vuokkosia tms.
mutta siis minun ihoni on ihan superherkkä, että ehkei kaikille sillä pintamateriaalilla ole niin väliä, ja ehkä joillekin toisille sopii erilainen kuin minulle. kaikilla ei myöskään ole yhtä runsasta vuotoa kuin minulle, joten ostakoon jokainen itselleen sopivinta. hyvä että on merkkejä joka makuun.
31 lisää että always pysyy minulla myös parhaiten paikoillaan.
olen kyllä harkinnut kestositeitä tms. joka olisi ekologisempi vaihtoehto.
Minun tuurillani on aina siten, että jos tarvitsen yösiteitä, on kaupassa halvimmasta merkistä tarjolla joku siivetön minimalli, ja yösiteistä jäljellä se kaikkein kallein merkki.
Mä käytän niitä Vuokkosten puuvillaisia siteitä herkälle iholle. Parhaita!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 01:36"]Mä käytän niitä Vuokkosten puuvillaisia siteitä herkälle iholle. Parhaita!
[/quote]
Samoin! Oli pakko heti alkuunsa hommata niitä kun libresset ja alwaysit ärsyttivät.Jälkivuotoa ollut kuitenkin nyt jo sen 4-5 viikkoa...
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:25"]Jouduin ostamaan huoltsikalta paketin always-siteitä, kun muuta ei ollut ja menkat alkoi reissussa etuajassa - mulla on yleensä pari aina varmuuden vuoksi mukana, mutta nyt olin unohtanut täydentää. En kyllä päässyt yhtää selville, mikä niissä on parempaa kuin Pirkka-siteissä, jotka ovat kotimaisia. Lähikaupassa on Rainbowta, ja sekin on yhtä hyvää. Mieluummin ostan kuitenkin kotimaista Pirkkaa, mutta K-kauppa ei ole lähikauppani. Jos joku väittää, että ovat parempia, en usko. Se on ihan markkinointipropagandaa, millä on luotu moinen mielikuva. Minä vielä vuodan aika runsaasti, joten siinäkin mielessä vertailu on tehty. Tamponit ovat poikkeus, missä olen havainnut ob:t tehokkaammaksi kuin muut. Mutta Tampaxit ja Pirkat ovat jo samassa sarjassa. Miksi ihmeessä joku haluaa maksaa tuplahinnan jostain sellaisesta, kuin terveysside?
[/quote]
"Kotimaista Pirkkaa" hah, siinä kanssa yksi mainospropagandan uhri. Se et paketissa lukee Pirkka ei takaa kotimaisuutta.
[/quote]
Ap tässä. Siinä Pirkka terveysiteessä on avainlippu ja valmistaja Delipap Oy, Veikkala. Siitä se kotimaisuuden olen päätellyt, enkä merkistä. En ole tyhmä. Pirkkasiteet nyt vaan sattuvat olemaan kotimaisia, ainakin sekä yö- että tavalliset, mitä itselläni kaapissa on.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 22:25"]
Jouduin ostamaan huoltsikalta paketin always-siteitä, kun muuta ei ollut ja menkat alkoi reissussa etuajassa - mulla on yleensä pari aina varmuuden vuoksi mukana, mutta nyt olin unohtanut täydentää. En kyllä päässyt yhtää selville, mikä niissä on parempaa kuin Pirkka-siteissä, jotka ovat kotimaisia. Lähikaupassa on Rainbowta, ja sekin on yhtä hyvää. Mieluummin ostan kuitenkin kotimaista Pirkkaa, mutta K-kauppa ei ole lähikauppani. Jos joku väittää, että ovat parempia, en usko. Se on ihan markkinointipropagandaa, millä on luotu moinen mielikuva. Minä vielä vuodan aika runsaasti, joten siinäkin mielessä vertailu on tehty. Tamponit ovat poikkeus, missä olen havainnut ob:t tehokkaammaksi kuin muut. Mutta Tampaxit ja Pirkat ovat jo samassa sarjassa. Miksi ihmeessä joku haluaa maksaa tuplahinnan jostain sellaisesta, kuin terveysside?
[/quote]
Se onkin juuri se, jos vuodat runsaasti, niin et huomaa, mikä rätti sun jalkojesi välissä on, kun vaihdat sitä niin usein. Laadukkaammat siteet kestävät pienissä vuodoissa pinnaltaan parempina pitempään, kun ei tarvitse vaihtaa ihan parin tunnin välein. Siksi en osta Pirkkaa. Takavuosina ne vielä oli sellaisia järkyttävän paksuja, toki ei enää.
Mä ostan aina Rainbow-siteitä. Mun mielestä parhaita! Kokeilin kerran jotain Vuokkosten biohajoavia siteitä, niin ne vasta kakkaa oli. Karmeita kovia pahviläpysköitä, mihin jää veri lillumaan pinnalle. Ei siis ime yhtään. Yökk!! :-/
Ja se mikä siteistä pitää olla ehdottomasti on se teippi, mikä pitää sen muovin sisälle rullatun siteen kiinni roskiksessa, ettei se avaudu. Joissakin siteissä sitä ei oo ollu ja niin epäkäytännöllinen on ollu, että...
Mä käytän sitä mikä on mielestäni paras. Henkilökohtaisesti libressen siteitä en voi sietää, vuokkosetkin tuntuu ikävältä. Mä Tykkään alwayssin siteistä, ne ei koskaan tunnu märältä käytössä. Tamponeista käytän vaan tampaxeja joissa on tietyn lainen muovinen asetin. Asettimen takia, ja itse tamponissa en ole huomannut mitään vikaa.
Mä ostan kyllä aina Alwaysia! Varmaan mut on ehdollistettu sitten uskomaan että se on parempaa mutta oon joidenkin asioiden kanssa tarkka ja haluan "parasta". Esimerkiksi mieheni osti kerran jotain pirkan/rainbown keltaista vessapaperia ja kuka nyt sellasella voi persettään pyyhkiä! Oli sitten pakko kipaista kaupasta hakemaan kunnon vessapaperia, jossa tais olla vielä jotain desingkuvioita.. Pirkka ja Rainbow kyllä kelpaa ruokana, mutta joistain asioista ei vaan halua tinkiä, kuten kuukautissiteet, hammasharjat ja -tahnat, vessapaperi..