Pysykää siellä Uudellamaalla joulu!
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikomustakaan tulla maakuntiin. Ei nyt eikä tulevaisuudessa. Mieluummin matkustan jonnekin ulkomaille heti, kun se on taas turvallista.
Eiköhän kuitenkin ole taas niin, että saamme lukea ensi viikolla kuinka Uudeltamaalta Lappia kohti matelee kilometrien autojonot. Ihmisten pohjaton itsekkyys ja tyhmyys on oikein korostunut tämän vuoden kuluessa.
Me lähdetään matkaan tulevana vkloppuna 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan turha tulla sitten tulevaisuudessa tulla tuomaan tautia lentokentän kautta. Että maakunnissanne on toivottavasti omat kansainväliset lentokentät, jotta voitte tartuttaa vain omat piirinne.
Miksi vedät herneet nenään epidemiasta? Etkö tajua että nyt yritetään hillitä epidemiaa eikä mollata uusimaalaisia? Ihme herkästi loukkaantujia siellä.
Niin varmaan. Nolla ketjua Varsinais-Suomesta, Päijät-Hämeestä, Kanta-Hämeestä ja Kymenlaaksosta.
Helsinki-vihaajat täällä huutelevat.Eli myönnät itsekin että suurimmassa osassa maata tilanne rauhallisempi kuin uudellamaalla. Miksi siis vetää herneet nenään matkustusrajoituksista? Etkö myöskään ymmärrä että uudeltamaalta lähtee moninkertainen määrä ihmisiä kuin muista maakunnista? Ei virus katso %-osuuksia vaan ihmismääräkin tietenkin vaikuttaa.
Ei ole mitään matkustusrajoituksia. Sitäpaitsi enemmän paikalliset maalaisjuntit matkustelee ympäri omaa maakuntaansa tai naapurimaakuntiin noudattamatta alkeellisintakaan varovaisuutta kuin uusimaalaiset jotka sentään on oppineet varovaisiksi.
:D:D:D
Nyt lensi aamukahvit suusta :) Maakunnissahan nimenomaan käytetään maskeja, esim Vaasassa 99% käyttää. Uudellamaalla taas suurta draamaa maskeista ja iso osa ei käytä.
Haista paska. Minä lähden lappiin kaveriporukalla.
Tämä on niin huvittava heitto siinä mielessä, että tässähän maalaiset sanovat suvulleen, että älkää tulko kotiin jouluksi. Lapsilleen huutavat.
Vierailija kirjoitti:
Haista paska. Minä lähden lappiin kaveriporukalla.
Siksi tänne Suomeen pitäisi saada pikimmiten valmiuslaki käyttöön ja ULKONALIIKKUSMISKIELTO, jotta idiootit eivät lähde levittämään tautia.
Minut on testattu covid-negaksi, mä teen mitä mä haluun. Ja mä en haluu reissata. Älkää te lapin yrittäjät viittikö vinkua sitten tiukasta taloustilanteesta.
Itse asun maakunnassa, missä Suomen vähiten koronaa (itä-Savo) ja kukaan suvusta Uudeltamaalta ei tule meille jouluksi. Ihan on yhteinen päätös. Jokainen viettää joulun kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aikomustakaan tulla maakuntiin. Ei nyt eikä tulevaisuudessa. Mieluummin matkustan jonnekin ulkomaille heti, kun se on taas turvallista.
Eiköhän kuitenkin ole taas niin, että saamme lukea ensi viikolla kuinka Uudeltamaalta Lappia kohti matelee kilometrien autojonot. Ihmisten pohjaton itsekkyys ja tyhmyys on oikein korostunut tämän vuoden kuluessa.
Ihminen on aina ollut itsekäs, älä ny viitti olla tekopyhä ja väittää jotain muuta. Ja selitä mulle miten negatiivisen tuloksen testissä saanut on "pohjattoman itsekäs" jos menee omalle mökilleen tai lapsuudenkotiin? Ettet ny vaan tulisi leimanneeksi kiihkossasi ihan leimaamisen ilosta? Katos kun ei voi tartuttaa jos ei ole kantaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on aina ollut itsekäs, älä ny viitti olla tekopyhä ja väittää jotain muuta. Ja selitä mulle miten negatiivisen tuloksen testissä saanut on "pohjattoman itsekäs" jos menee omalle mökilleen tai lapsuudenkotiin? Ettet ny vaan tulisi leimanneeksi kiihkossasi ihan leimaamisen ilosta? Katos kun ei voi tartuttaa jos ei ole kantaja.
Voihan sen saada matkalta tai sieltä päätepisteessä.Oletko karanteenissa testin jälkeen 10 päivää niin kuin suositus on?
Tämän takia matkustelua ei suositella missään päin Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen saada matkalta tai sieltä päätepisteessä.Oletko karanteenissa testin jälkeen 10 päivää niin kuin suositus on?
Olin sairaslomalla kyllä. Haluatko lääkärintodistuksen? Voinhan mä saada sen taudin töissäkin, kuten sinäkin voit saada sen kaupan kassalta tai töissä. Pysy kotonasi siis, itsekäs mulqero. Ja siitäkö sä tosiaan olet huolissasi, että jos siellä teillä on niitä _itsekkäitä_ jotka korostuneesti tartuttaa omat lapsensa, jotka yrittävät auttaa vanhusväkeä joulunvieton järjestämisessä? Miksi sitten haukut ne tartunnan saavat vieraat eikä niitä tartuttajia, jotka siellä lapissa ilkeyttään odottavat että pääsisivät tartuttamaan muita?
[/sarcasm]
Lähdetään ja kierretään sukulaisten luona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan turha tulla sitten tulevaisuudessa tulla tuomaan tautia lentokentän kautta. Että maakunnissanne on toivottavasti omat kansainväliset lentokentät, jotta voitte tartuttaa vain omat piirinne.
Miksi vedät herneet nenään epidemiasta? Etkö tajua että nyt yritetään hillitä epidemiaa eikä mollata uusimaalaisia? Ihme herkästi loukkaantujia siellä.
Niin varmaan. Nolla ketjua Varsinais-Suomesta, Päijät-Hämeestä, Kanta-Hämeestä ja Kymenlaaksosta.
Helsinki-vihaajat täällä huutelevat.Eli myönnät itsekin että suurimmassa osassa maata tilanne rauhallisempi kuin uudellamaalla. Miksi siis vetää herneet nenään matkustusrajoituksista? Etkö myöskään ymmärrä että uudeltamaalta lähtee moninkertainen määrä ihmisiä kuin muista maakunnista? Ei virus katso %-osuuksia vaan ihmismääräkin tietenkin vaikuttaa.
Ei ole mitään matkustusrajoituksia. Sitäpaitsi enemmän paikalliset maalaisjuntit matkustelee ympäri omaa maakuntaansa tai naapurimaakuntiin noudattamatta alkeellisintakaan varovaisuutta kuin uusimaalaiset jotka sentään on oppineet varovaisiksi.
:D:D:D
Nyt lensi aamukahvit suusta :) Maakunnissahan nimenomaan käytetään maskeja, esim Vaasassa 99% käyttää. Uudellamaalla taas suurta draamaa maskeista ja iso osa ei käytä.
Sori mutta kirjoitushetkellä keksityt prosenttiluvut ei ole todiste yhtään mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, epidemiaa tässä yritetään hillitä ja silti tarpeetonta matkustelua ei saada kitkettyä. Siitähän se keväällä ryöpsöhti, kun saavuttiin takaisin lomalta. Älytöntä ensin antaa tuoda tauti ja sitten kitistä, jos joku haluaa mummonsa luokse Jouluksi. Annetaan Joulun mennä kuten menee. Ei ne pari hassua pyhää kokonaiskuvassa näy.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin huvittava heitto siinä mielessä, että tässähän maalaiset sanovat suvulleen, että älkää tulko kotiin jouluksi. Lapsilleen huutavat.
Miksi oletat, että kaikilla on sukulaisia Uudellamaalla? Ketjussa on nyt jo nähtävissä, että suosituksia ei aiota noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis yrität sanoa että uusimaalaisen ei kannata matkustaa maakuntiin koska joku paikallinen juntti saattaa tartuttaa taudin perillä? Voit hyvin olla oikeassa kun katselee miten ylimielisesti nää maakuntaurpot koittaa julistaa että tautiriskiä on vain uusimaalaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni pysyn. Ihanaa olla joulu ihan kotona.
Sanos muuta, ensimmäinen kerta ikinä. Eikä tarvitse selitellä mitään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testatut asia erikseen. Veikkaan, että suurin osa ryykää matkaan testaamattomana, "kun ei mulla mitään koronaa oo".
Ai eikö Suomessa olekaan koronaa muualla kuin Uudellamaalla? Sehän on loistavaa!