Mitä lahjaksi 12- ja 17- vuotiaille?
12- vuotias on poika. Harrastaa ohjelmointia, tubetusta ja pyöräilyä.
- on 2 eri tarkoituksiin sopivaa fillaria, niiden osalta ei päivitystarvetta
- on läppäri ja kännykkä, mielestäni kumpikaan ei vaadi päivitystä.
- huone on kohtuullisen pieni, joten valitettavasti sinne ei mahdu pelituolia.
17- vuotias on tyttö. Harrastaa viulunsoittoa ja lukemista. On suoranainen hikipinko, joskin nätti ja kohtalaisen suosittu kaveripiirissään
- on toivonut lahjaksi kirjoja ja niitä myöskin saa. Haluaisin kuitenkin ostaa jotain muuta, mutta mitä?
pojan lahjaan olisi käytettävissä 150€ ja tytön lahjaan 80€. Näin siis jo ostettujen lahjojen jälkeen.
Löytyisikö täältä ideoita siihen mitä noille kannattaisi miettiä? En haluaisi ostaa mitään krääsää. Lahjakortit on hiukan tylsiä.
Kommentit (19)
17 vuotias tyttö; jotain ihanaa hemmottelua, kauneudenhoito, rasvat, saippuat, tuoksut... kasvonaamiot? Koru?
12 vuotias poika: oikeasti todella vaikea sanoa, kun en tunne. Pojille muutenkin jotenkin aina ollut vaikeampi keksiä... Omille pojille toki tiedän mitä ostaa... Mutta sopisiko joku kirja? Tai jotain milä liittyy kiinnostuksen kohteisiin...
En tiedä viulunsoitosta mitään, mutta saisiko tuolla rahalla jotain siihen liittyvää tytölle niiden kirjojen lisäksi?
Jos poika pelaa jotain pelejä niin joku peli? Uudet kuulokkeet?
Meidän 17v poika tykkää kaikesta Marimekosta, tuntuu olevan todella suosittu hänen kavereillaan myös niin tytöillä kuin pojilla. Miten olisi marimekon raitapaita, pyyhe tai pussilakanat? Meillä myös toiveena ollut astioita lisäksi. Hajuvesi tai koruja?
Pojalle ehdotan myös kuulokkeita tai kirjaa, miten joku lautapeli tai vaikka Pictonary Air?
Mitä tekemistä sillä että on nätti ja suosittu on sillä, mitä lahjoja ostat tytölle... :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä sillä että on nätti ja suosittu on sillä, mitä lahjoja ostat tytölle... :D
Ei ehkä oikeastaan mitään. Tarkoitin että kyseessä ei ole varsinainen nörttityttökään.
Mun lapset on hankalia. Tiedän että 17v ei tykkää Marimekosta. Se arvostaa enemmän käytettyjä kirpparivaatteita kuin merkkivaatteita. Sai vuosi sitten juuri uuden viulun ja siihen kaikkea tarvittavaa. Joka lukukauden alussa ostetaan nuotteja joita soittotunneilla tarvitaan ja toisaalta nuotteja joita tyttö itse haluaa. En oikein keksi mitään tuohon liittyvää mitä tarvitsisi. Eikä nuottikirjakaan maksa kuin parikymppiä vaikka sellaisen ostaisin. Meikkejä käyttää aika vähän, toki voin ostaa jotain sellaista tai jotain uutta ihanaa shampoota, mutta ei nekään ole kovin kalliita.
Poika 12v tuottaa silti enemmän päänvaivaa. Pelaa minun luona ollessaan Wiillä ehkä kerran kuukaudessa, mutta kun laatikossa on jo 31 peliä, niin en tiedä onko järkeä ostaa niitäkään enempää. Isän luona hänellä on joku kohtuullisen uusi pleikkaversio, jolla pelaa enemmän. Tosi vaikeaa jotenkin. Legolla olisi Mindstormeja, jotka voisi olla kivoja, mutta hintaa niillä on päälle 300€!! Ei mulla ole niin paljon varaa laittaa pojan lahjaan.
Ap
Tänä vuonna ongelmana on vain tuo 18v teinitytär.
12- vuotiaalle olen jo ostanut lahjat.
Olisikos tuoreita ideoita täysi-ikäiselle? Jollei olisi koronakurimusta, ostaisin konserttiliput hänelle ja kaverilleen. Onko ravintolalahjakortti tylsä? Mitä muuta voisi harkita?
Ostan mun 13v. tytölle sup laudan ja pojalle 15v. partyboxin.
Löytyisikö viulistitytölle jokin uusi nuotti, josta on ehkä haaveillut, mutta ei ole hankkinut, joku hieman laajempi teos? Entä onko hänellä nuoteilleen hyvä kansio tai salkku? Jos ei, niin olisiko siinä lahjavihje? Jos ei pidä Marimekosta, niin onhan niitä muitakin tuotemerkkejä. Hän on jo siinä iässä, että lähtee pian opiskelemaan ja tarvitsee monenmoista tavaraa. En nyt ehdota kattilaa tai paistinpannua, vaikka ihan hyviä lahjoja nekin ovat, vaan esim. nättejä liinavaatteita. Osaisikohan nuori arvostaa flanellisia pussilakanoita? Entä joku mukava lämmin kotiasu?
Kuulokkeita olisin minäkin ehdottomassa 12-vuotiaalle, mutta olisiko viisainta hankkia niitä myyvään liikkeeseen lahjakortti, jotta voisi itse valita sopivimmat luurit? Uusi pussilakana ja kylpypyyhe saattaisivat olla pojallekin mieleen, kunhan eivät ole kuvioiltaan liian lapsellisia. Pehmeät paketit eivät ole nuorten mieleen, mutta uskallan siitäkin huolimatta ehdottaa lämmintä pyjamaa, joka samalla toimisi saunan jälkeen mukavana kotiasunakin. Lukeeko hän sarjakuvia? Jos, niin joku sarjakuvakirja, enkä nyt tarkoita Aku Ankkoja, vaan jotain muuta. Onko Asterixit esim.jo aikansa eläneitä, vai kelpaisiko?
Vaikket lahjakorteista perusta niin kummallekin hyvän pituinen jakso storytelliä tai vastaavaa. Tai Spotify premium jakso
Mun 17 v tyttö on vilukissa ja hankin jotkut oikein lämpöiset kotitossut ja oloasun.
Kosmetiikasta ei välitä. Viime joulun käsivoiteet ja tuoksut on vieläkin avaamatta. Sukulaiset helposti ostaa tuollasia tytöille yhtään miettimättä käyttääkö edes sellaisia.
Spotify premium olisi hälle mieluinen tai Googleplay-lahjakortti.
Luulisi että 17 v viulisti myös kuuntelee musiikkia. Laadukkaat kuulokkeet?
Lupaus käydä jossakin kivassa paikassa yhdessä. En itse ainakaan rohkaisisi teiniä pelaamaan yhtään enempää, jos pelejä on jo tolkuton kasa. Ihmeen moni myös tuputtaa tytöille kosmetiikkaa.
Nyt on 18-vuotiaalle ostettu lahjakortti. Lahjakortti on korvamerkitty sellaiseen käyttötavaraan, jota tulee tarvitsemaan omassa kodissaan suunnilleen vuoden päästä. Saa itse valita ostaako lakanoita vai astioita. Vaiko sittenkin leivänpaahtimen.
ap
Me ostimme 16 vuotiaalle kummipojalle hauska kahvikuppi https://www.kuppikauppa.fi kaupasta. Oli mieleinen vaikka itse en tuollaista huumoria oikein ymmärrä.
Anna kukkarosi mukaan rahaa.Ostavat itse mitä haluavat.Typerää keksiä tuon ikäiselle lahjaa,Jos et voi itse kysyä mitä haluavat ? Etkä kehtaa sanoo ei rahaa.
Joko aloitetaan joululahjaketju? Onko varma, että kaikki viime joulun lahjat on edes kokonaan maksettu?
Pojalle meikkisetti ja prinsessa mekko. Tytölle kirves ja leka.
eikö kenelläkään olisi mitään ideoita?