Lounaan tarjoaminen työkavereille maksua vastaan, kannattaako?
Työkaverit ovat kateellisia lounaistani jotka yleensä ovat edellispäivän tähteitä. Heillä on yleensä pelkkiä voileipiä tms. Yksi ehdotti tänään, että voisi maksaa minulle jos toisin hänellekin joka päivä saman kotiruokalounaan kuin itselleni.
Aloin ihan tosissani harkita ehdotusta, toisi vähän helpotusta ruokamenoihin. Mitä pitäisi ottaa huomioon? Ja paljonko lounaalle pitäisi laittaa hintaa? Kuljen pyörällä töihin, joten kovin monelle en voi pyörän päällä lounasta kuljettaa, ehkä parille.
Ajatuksia?
Kommentit (20)
Älä vaan ryhdy tuohon. Kohta ne kinuaa siitä alennuksia, tai tulee muuta riitaa aiheesta, ja sulle tulee hirveet paineet laittaa jotain erityistä ruokaa, ottaa huomioon toiveita ja erikoisruokavalioita tms. Jokainen hoitakoon itse, sanon minä.
Siis täh? Omat eväät? Eiks teillä niinku oo lounareita? Vaihda nyt ihmeessä työpaikkaa!
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:50"]Se oli vitsi..
[/quote]
Mäkin epäilen, että työkaverisi heitti tuon vitsinä.
Harkitse tarkkaan, siitä voi koitua lopulta vain harmia... Ruuan jämille hintaa??? 3egee?
Tuohan kuullostaa mainiolle! Tee perjantaille seuraavan viikon ruokalista ja otat tilauksia vastaan ja myös ottaisin ruokaehdotuksia, siis niiltä muutamilta. Antaisin ihmisten itse päättää paljonko maksaisivat varmasti ymmärtävät suhteuttaa jos vähänkin fiksuja ovat. Ja jos eivät ole niin lopettaisin cateringin "ajanpuutteen vuoksi". Loistava idea kyllä!
Ota samantien loparit ja ryhdy kokiksi. Voit tehdä ruuat vaikka koko firmalle.
Kai ilmoitat tulot veroilmoituksella? Eikös tuollaiseen pidä olla hygieniapassi suoritettuna ja luvat kunnossa?
kai sä nyt tajusit sen että se oli vitsi :-D
Siis toihan olisi aivan loistava idea. Win-win tilanne molemmille.
Jos sinun työkaveri on oikeasti kiinnostunut maksamaan sinulle hänen lounaastaan, niin mikä ettei. Kunhan siitä ei aiheudu sinulle mitään jatkuvaa stressiä ja suorittamista - vaan kyse on tosiaan eilisten jämistä, mitkä on tehty TEIDÄN perheellenne eikä työkaveria ajatellen. Voisit pyytää 4-5€ hyvin ateriasta, ja sopia vaikka alkuun joka päivä erikseen, että tuonko sulle huomenna eväät myös.
Et kai herranjestas ottanut työkaverin heittoa todesta...?
Miksei voisi olla ihan vilpitön kysymys? Voisin hyvin kuvitella, että mä voisin miettiä tuollaista myös, siis nimenomaan ostajan asemassa. Inhoan ruuanlaittoa mutta tykkään syödä kunnon kotiruokaa. Työpaikalla on ruokala mutta hinta/laatu -suhde on todella huono.
4-5€ kotiruoan jämistä!? mitä ihmeen gourmeeta te oikein teette päivittäin perheelle että kehtaisitte työkaverilta noin paljon pyytää? Meillä harvoin maksaa koko ateria yhteensä tuon enempää (tyyliin makaronilaatikkoa yms). Jos työkaverille toisin niin ihan max 2€ kehtaisin pyytää ja se taas on niin pieni summa etten viitsisi vaivautua.
Me ollaan harrastettu tota työkaverin kanssa niin että tuotiin vuoropäivinä ruuat toisillemme.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:51"]Siis täh? Omat eväät? Eiks teillä niinku oo lounareita? Vaihda nyt ihmeessä työpaikkaa!
[/quote]
Ei meilläkään ole lounareita. Meil on liikuntasetelit.
[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 20:51"]Siis täh? Omat eväät? Eiks teillä niinku oo lounareita? Vaihda nyt ihmeessä työpaikkaa!
[/quote]
Ei meilläkään ole lounareita. Meil on liikuntasetelit.
[/quote]
No siis liikuntasetelit on ihan yhtä perusjuttu kuin lounarit. Molemmat pitää olla tai työpaikka vahtoon.
Kyllä minäkin tuota hintaa miettisin, että maks.3,50e jos annos tyyliin makaronilaatikko+ raastesalaatti.
Mä maksoin mun työkaverille sen mukaan, mitä sattui tuomaan. Makaronilaatikosta pyysi vaan euron, mutta sitten kun oli lohta ja muusia maksoin 8 euroa. Oli todella hyvää. Toi sitten seuraavan päivän nakkikastikkeen ja perunata kaupan päälle, kun kuulemma koko kala file oli maksanut alle 9 euroa. Musta oli ihana saada oikeaa kotiruokaa. Ja jos joskus hänellä oli mennyt perheen kanssa koko satsi, niin laittoi illalla jo tekstarin, niin tiesin aamulla tehdä leipäeväät itselleni mukaan.
Mä maksoin mun työkaverille sen mukaan, mitä sattui tuomaan. Makaronilaatikosta pyysi vaan euron, mutta sitten kun oli lohta ja muusia maksoin 8 euroa. Oli todella hyvää. Toi sitten seuraavan päivän nakkikastikkeen ja perunata kaupan päälle, kun kuulemma koko kala file oli maksanut alle 9 euroa. Musta oli ihana saada oikeaa kotiruokaa. Ja jos joskus hänellä oli mennyt perheen kanssa koko satsi, niin laittoi illalla jo tekstarin, niin tiesin aamulla tehdä leipäeväät itselleni mukaan.
En mä paljoa hintaa pyytäisi. N.5e. Hyvä idea tosin.