Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä leikit olivat sinusta parhaita pienenä tyttönä?

Vierailija
06.05.2014 |

.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

purkkinen, karttunen, lamppunen, majan rakentaminen, nurkkajussi... Mun oma huvi oli ottaa leikkimökkiin sankkoihin kuivaa hiekkaa, laitaa leikkimökin kaikki räppänät kiinni ja pöllyttää sitä hiekkaa kaatamalla sankosta toiseen, niin että leikkimökissä ilma on sakeena hiekkapölystä.

Mun lapsuudessa -80 ja -90 luvuilla yläasteikäsetkin vielä leikki.

Vierailija
22/35 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikit on perseest

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotileikki ;)

Vierailija
24/35 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa leikkimistä. ;P

Vierailija
25/35 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki roolileikit ja nukkeleikit. Kaikenlaiset nuket kävivät: nukkekoti, vauvanuket, barbiet, kaikenkarvaiset ukkeli, trollit ja muut. Roolileikkejäkin oli vaikka minkälaisia, mutta useimmat taisivat olla erilaisia variaatioita kotileikistä omituisella twistillä. Leikkiminen oli ihan parasta.

Vierailija
26/35 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkekoti!

Monchicheillä leikkiminen

smurffeilla leikkiminen

twistin hyppääminen

kirkkis

seikkailuleikki metsässä

kauppaleikki ja lehden toimitus

Leikkimien oli ihanaa! Vahvistakaa, vanhemmat, lastenne lapsellisia puolia ja rohkaiskaa heitä leikkimään vielä isoinakin! 

Vierailija
27/35 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkeleikit oli lempileikkini, mutta tykkäsin myös leikkiä isän kanssa sotilailla tai inkkareilla ja länkkäreillä... :-)

Vierailija
28/35 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesän suosikkileikki oli ylhäällä aitan kuistilla kun minulla oli siellä vanhoja maustepurkkeja, maustehylly, pikku kattiloita, kuppeja jne. niistä keittelin keitoksia ja luin välillä reseptivihkosta, joka oli K-kaupan Väiskin, ohjeita. Saatoin istua siellä tunti tolkulla. Kivat leikit ja raitista ulkoilmaa.

Kaverien kanssa barbileikit ja pyörillä rallaillu uimaan ja kyläily, eli saatetiin mennä kylään herra ties minne :D (asuttiin maalla)

Vierailija
29/35 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotileikki. Mulla oli iso vauvanukke, melkein oikean vauvan kokoinen. Ennen kouluunlähtöä piti vaihtaa vauvalle vaippa ja syöttää banaanimössöä ja nukuttaa vaunuihin ja viedä mummolle hoitoon. Koulusta tultua leikki jatkui, joskus koko illan. Kavereitten kanssa leikittiin myös kotista.

Barbeillakin leikittiin kotista; barbi seurusteli "ukkobarbin" kanssa, sitten oli kihlajaiset ja häät, lapsia syntyi ja rakennettiin talo. Barbi-perhe matkusteli, kävi rannalla, oli hautajaisia yms. Sama leikki saattoi jatkua kuukausia. Toki välillä leikittiin muutakin, mutta leikit saivat olla levällään ja siitä jatkettiin mihin viimeksi jäätiin.

Kivoja oli myös kauppaleikit ja toimistoleikit ja pienillä muovieläimillä leikittiin metsässä maatilaa. Leikkimökissä yöpyminen oli erityisen jännää ja sitä ahkerasti harrastettiin. Pihaleikeistä kivoimpia oli kirkonrotta, polttopallo, kymmenen tikkua laudalla, ruutuhyppy, vistaaminen ja naruhyppy. Lautapeleistä paras oli Afrikan tähti. Lisäksi olimme ahkeria uimareita, hiihtäjiä ja luistelijoita. Aika ei tullut pitkäksi koskaan.

Vierailija
30/35 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rofe ja pole oli hauskaa, ja ravintolaleikki (mato-ongella ongittuja särkiä "grillattiin" monta päivää). Tarhassa keräsimme kimalaisia ruusupensaista hiekkasihdin alle pieniin ämpäreihin ja leikimme radiota.

Vierailija
31/35 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaleikit ja kassakone! :D

Vierailija
32/35 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoleikit ja luonnossa seikkaileminen. Keväisin oli jännää leikkiä purojen äärellä, kesällä käytiin porkkanavarkaissa ja ne syötiin tietysti samantien (ei niin hyvin seurauksin). Tietenkin rantaleikit ja uiminen. Talvella rakennettiin kaikenlaista lumesta ja oltiin tuntikausia ulkona säällä kuin säällä, eikä paleltu koskaan...  

Vierailija
33/35 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ujo lapsi, mutta pidin silti pihaleikeistä, joissa oli yli kymmenen lasta. Kirkonrotta, se penkkipallo-mikälie ja koodi olivat lemppareitani. Koodi oli meidän pihan lapsien itse keksimä leikki.

Tää oli kans oma lemppari! Mitenköhän säännöt mahtoivat mennä? Muistan vain, että oli pesiä ja sit niitä kierrettiin ja penkin edessä oli hakija tai joku jota vastaan pelattiin :D

Vierailija
34/35 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Majojen rakentaminen, salapoliisi leikit, puuhun kiipeäminen, lempparini metsään eksyminen ( ei eksytty), puutyöt, pyörällä temppuilu. Olihan näitä vaikka kuinka. Kaikki yhtä hyviä.

Vierailija
35/35 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

penkkipallofani00 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ujo lapsi, mutta pidin silti pihaleikeistä, joissa oli yli kymmenen lasta. Kirkonrotta, se penkkipallo-mikälie ja koodi olivat lemppareitani. Koodi oli meidän pihan lapsien itse keksimä leikki.

Tää oli kans oma lemppari! Mitenköhän säännöt mahtoivat mennä? Muistan vain, että oli pesiä ja sit niitä kierrettiin ja penkin edessä oli hakija tai joku jota vastaan pelattiin :D

Pienen googlettelun jälkeen löytyi säännöt

Penkkis: -Säännöt- Yksi leikkijä on polttaja ja muut istuvat penkillä. Polttaja yrittää saada palloa heittämällä poltettua penkillä olevia. Kun pallo osuu, osuman saanut tulee polttajaksi. Polven alapuolelta ja päästä ei pala. Merkitkää reitti, jota penkillä istuvat voivat lähteä kiertämään, kun polttaja hakee palloa kaukaa. Reitiltä yritetään ehtiä takaisin penkille ennen polttajaa. Jos ehtii kiertää reitin, saa ”elkun” eli elämän, joka suojelee palamiselta yhden kerran.

Aivan huikea peli tätä tuli hakattua alakoulu aikoinan, joka välitunti aivan 5/5 pihapeli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi